Veniturile Hidroelectrica s-au comprimat cu 7%, la 6,698 miliarde lei, ″cu o marjă operațională de 39% și o marjă netă de 35%, ceea ce reflectă diminuarea avantajului competitiv tradițional rezultat din costul scăzut al producției hidro proprii″, spune compania.
În schimb, cheltuielile totale au crescut cu peste 10%, de la 3,96 la 4,36 miliarde lei.
Potrivit Hidroelectrica, rezultatele sunt în linie cu bugetul rectificat, aprobat la 31 octombrie 2025 și adaptat noilor condiții de piață, profitul brut depășind țintele stabilite cu 5%.
Vânzările totale de energie au scăzut cu 14%, la 10.130 GWh, în timp ce achizițiile de electricitate de la terți, necesare pentru respectarea atât a contractelor de livrare pe piața angro, cât și a celor de furnizare către clienți finali, s-au majorat de aproape 2,5 ori, la 1.657 GWh.
″Energia produsă și vândută (producția netă) a înregistrat o scădere de aproximativ 23% în primele 9 luni ale anului 2025 comparativ cu perioada similară a anului anterior, în perioada ianuarie-septembrie 2025 această cantitate fiind de 8.473 GWh. Scăderea a fost în special consecința condițiilor hidrologice, reflectate prin debitul Dunării, care a înregistrat o diminuare cu aproximativ 30% față de perioada similară a anului 2024″, explică Hidroelectrica.
La data de 30 septembrie 2025, portofoliul de furnizare al Hidroelectrica cuprindea 941.364 de locuri de consum (LC), înregistrând o creștere de 64% față de aceeași dată a anului precedent, când erau înregistrate 601.273 LC. Potrivit companiei, această creștere de 340.091 LC reflectă atât atragerea unui număr semnificativ de noi clienți casnici, cât și o expansiune accentuată în segmentul noncasnic.
″Evoluția a fost susținută de anunțul privind eliminarea plafonării prețurilor la energie începând cu 1 iulie 2025, care a determinat un interes crescut pentru schimbarea furnizorului înainte de expirarea plafonării prețurilor. Acest context a favorizat migrarea clienților cu efecte vizibile în ambele segmente de piață, dar cu un ritm mai accelerat în cel noncasnic, unde decizia de optimizare a costurilor e mai rapidă și direct influențată de condițiile pieței″, se arată în raportul Hidroelectrica pe primele 9 luni ale anului.
La începutul lunii în curs, Hidroelectrica a depășit pragul de 1 milion de clienți finali de furnizare.
De altfel, Hidroelectrica a vândut mai mult, în termeni de volum, pe segmentul de furnizare, unde cantitatea livrată a crescut cu 30%, la 5.207 GWh, depășind-o pe cea vândută angro, de 4.565 GWh, în scădere cu 34% comparativ cu ianuarie-septembrie 2024.
Și ca bani, compania a încasat mai mult de la clienții finali, respectiv 2,440 miliarde lei (+41%) decât de la cei angro – 2,409 miliarde lei (-26%). Prețul mediu de furnizare a crescut cu 9%, la 469 lei/MWh, în timp ce cotația media angro realizată a avansat cu 13%, la 528 lei/MWh.
″Pe parcursul primelor nouă luni ale anului 2025, Hidroelectrica a continuat în mod activ demersurile strategice de diversificare a portofoliului de producție din surse regenerabile, urmărind obiectivul de a rămâne o companie 100% verde. Activitățile derulate în această perioadă au inclus identificarea, analiza și documentarea unor noi oportunități de investiții, avansând în acest sens procesele de screening, due diligence și structurare preliminară a unor potențiale tranzacții, atât pentru achiziția de participații în proiecte existente, cât și pentru dezvoltarea de noi capacități de producție″, se mai spune în raport.
Acolo se afirmă că, pe fondul scăderii producției proprii, extinderea segmentului de furnizare constituie o repoziționare strategică: compania trece de la un profil “asset-centric” (marje mari, volatilitate hidrologică) la unul “client-centric” (stabilitate a veniturilor, dar expunere mai mare la risc de piață și operațional și integrare cu activitatea de trading).
″Semnificația strategică a unei astfel de evoluții provine din:
o diversificare a riscului hidrologic: o pondere mai mare a furnizării atenuează dependența de hidrologie și sezonalitate. Veniturile devin mai puțin corelate cu hidrologia, dar mai expuse la prețul de achiziție și la eficiența activității de trading.
o ancorare comercială: un portofoliu mai mare de clienți (casnici și non-casnici) înseamnă cerere recurentă și putere de negociere pe termen lung, facilitând contractarea forward și optimizarea costului mediu al energiei.
o platformă pentru integrarea resurselor regenerabile de energie: furnizarea creează cerere care poate fi acoperită strategic prin achiziții și/sau dezvoltări de noi capacități de producție, reducând structural riscul de preț și expunerea la piața spot″, spune Hidroelectrica.
















