ULTIMA ORĂ Profitul Hidroelectrica a scăzut cu peste o treime la 9 luni. Seceta a tăiat un sfert din producție

Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a raportat la 9 luni un profit net de 2,314 miliarde lei, cu 34% mai mic decât în perioada similară a anului trecut, în condițiile în care seceta a redus producția de electricitate cu 23%.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ULTIMA ORĂ Profitul Hidroelectrica a scăzut cu peste o treime la 9 luni. Seceta a tăiat un sfert din producție

Veniturile Hidroelectrica s-au comprimat cu 7%, la 6,698 miliarde lei, ″cu o marjă operațională de 39% și o marjă netă de 35%, ceea ce reflectă diminuarea avantajului competitiv tradițional rezultat din costul scăzut al producției hidro proprii″, spune compania.

În schimb, cheltuielile totale au crescut cu peste 10%, de la 3,96 la 4,36 miliarde lei.

Potrivit Hidroelectrica, rezultatele sunt în linie cu bugetul rectificataprobat la 31 octombrie 2025 și adaptat noilor condiții de piață, profitul brut depășind țintele stabilite cu 5%.

VIDEO Isărescu nu crede că va mai crește TVA-ul anul viitor. Reacția guvernatorului când a fost întrebat despre cursul euro CITEȘTE ȘI VIDEO Isărescu nu crede că va mai crește TVA-ul anul viitor. Reacția guvernatorului când a fost întrebat despre cursul euro

Vânzările totale de energie au scăzut cu 14%, la 10.130 GWh, în timp ce achizițiile de electricitate de la terți, necesare pentru respectarea atât a contractelor de livrare pe piața angro, cât și a celor de furnizare către clienți finali, s-au majorat de aproape 2,5 ori, la 1.657 GWh.

″Energia produsă și vândută (producția netă) a înregistrat o scădere de aproximativ 23% în primele 9 luni ale anului 2025 comparativ cu perioada similară a anului anterior, în perioada ianuarie-septembrie 2025 această cantitate fiind de 8.473 GWh. Scăderea a fost în special consecința condițiilor hidrologice, reflectate prin debitul Dunării, care a înregistrat o diminuare cu aproximativ 30% față de perioada similară a anului 2024″, explică Hidroelectrica.

ULTIMA ORĂ BNR a revizuit în creștere prognoza de inflație pentru finalul acestui an CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BNR a revizuit în creștere prognoza de inflație pentru finalul acestui an

La data de 30 septembrie 2025, portofoliul de furnizare al Hidroelectrica cuprindea 941.364 de locuri de consum (LC), înregistrând o creștere de 64% față de aceeași dată a anului precedent, când erau înregistrate 601.273 LC. Potrivit companiei, această creștere de 340.091 LC reflectă atât atragerea unui număr semnificativ de noi clienți casnici, cât și o expansiune accentuată în segmentul noncasnic.

″Evoluția a fost susținută de anunțul privind eliminarea plafonării prețurilor la energie începând cu 1 iulie 2025, care a determinat un interes crescut pentru schimbarea furnizorului înainte de expirarea plafonării prețurilor. Acest context a favorizat migrarea clienților cu efecte vizibile în ambele segmente de piață, dar cu un ritm mai accelerat în cel noncasnic, unde decizia de optimizare a costurilor e mai rapidă și direct influențată de condițiile pieței″, se arată în raportul Hidroelectrica pe primele 9 luni ale anului.

La începutul lunii în curs, Hidroelectrica a depășit pragul de 1 milion de clienți finali de furnizare.

Waymo, companie Google, mai face un pas în fața Tesla, în domeniul robotaxi: primele servicii fără șofer pe autostradă CITEȘTE ȘI Waymo, companie Google, mai face un pas în fața Tesla, în domeniul robotaxi: primele servicii fără șofer pe autostradă

De altfel, Hidroelectrica a vândut mai mult, în termeni de volum, pe segmentul de furnizare, unde cantitatea livrată a crescut cu 30%, la 5.207 GWh, depășind-o pe cea vândută angro, de 4.565 GWh, în scădere cu 34% comparativ cu ianuarie-septembrie 2024.

Și ca bani, compania a încasat mai mult de la clienții finali, respectiv 2,440 miliarde lei (+41%) decât de la cei angro – 2,409 miliarde lei (-26%). Prețul mediu de furnizare a crescut cu 9%, la 469 lei/MWh, în timp ce cotația media angro realizată a avansat cu 13%, la 528 lei/MWh.

″Pe parcursul primelor nouă luni ale anului 2025, Hidroelectrica a continuat în mod activ demersurile strategice de diversificare a portofoliului de producție din surse regenerabile, urmărind obiectivul de a rămâne o companie 100% verde. Activitățile derulate în această perioadă au inclus identificarea, analiza și documentarea unor noi oportunități de investiții, avansând în acest sens procesele de screening, due diligence și structurare preliminară a unor potențiale tranzacții, atât pentru achiziția de participații în proiecte existente, cât și pentru dezvoltarea de noi capacități de producție″, se mai spune în raport.

ULTIMA ORĂ Bolojan a găsit 50 de companii de stat care nu respectă procedurile de selectare a conducerii: Companiile care sunt o ”gaură neagră” vor fi lichidate - finalizăm lista CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Bolojan a găsit 50 de companii de stat care nu respectă procedurile de selectare a conducerii: Companiile care sunt o ”gaură neagră” vor fi lichidate - finalizăm lista

Acolo se afirmă că, pe fondul scăderii producției proprii, extinderea segmentului de furnizare constituie o repoziționare strategică: compania trece de la un profil “asset-centric” (marje mari, volatilitate hidrologică) la unul “client-centric” (stabilitate a veniturilor, dar expunere mai mare la risc de piață și operațional și integrare cu activitatea de trading).

″Semnificația strategică a unei astfel de evoluții provine din:

o diversificare a riscului hidrologic: o pondere mai mare a furnizării atenuează dependența de hidrologie și sezonalitate. Veniturile devin mai puțin corelate cu hidrologia, dar mai expuse la prețul de achiziție și la eficiența activității de trading.

o ancorare comercială: un portofoliu mai mare de clienți (casnici și non-casnici) înseamnă cerere recurentă și putere de negociere pe termen lung, facilitând contractarea forward și optimizarea costului mediu al energiei.

o platformă pentru integrarea resurselor regenerabile de energie: furnizarea creează cerere care poate fi acoperită strategic prin achiziții și/sau dezvoltări de noi capacități de producție, reducând structural riscul de preț și expunerea la piața spot″, spune Hidroelectrica.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0847 +0.0008+0.02 %
1 USD4.3768 -0.0015-0.03 %
1 GBP5.7545 -0.0040-0.07 %
1 CHF5.5259 +0.0227+0.41 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite