Numărul petițiilor depuse de păgubiții din accidente RCA a scăzut în primul semestru al acestui an

Numărul petițiilor depuse de păgubiții din accidente RCA a scăzut cu 7%, în primul semestru al acestui an, față de perioada similară din 2024, de la 3.093 la 2.883. Dintre acestea, doar 28% s-au dovedit a fi întemeiate după reanalizare, arată datele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Numărul petițiilor depuse de păgubiții din accidente RCA a scăzut în primul semestru al acestui an

”În primul semestru al acestui an, numărul petițiilor depuse de păgubiții din accidente RCA a scăzut cu 7% față de perioada similară din 2024, de la 3.093 la 2.883. Dintre acestea, doar 28% s-au dovedit a fi întemeiate după reanalizare”, conform unei colectări de date realizată la nivelul UNSAR.

În România erau active anul trecut circa 9 milioane de polițe RCA, scrie News.ro.

ANUNȚ Au intrat primii bani pentru plata facturilor la curent electric, de la Guvern. Cine și cum îi poate primi CITEȘTE ȘI ANUNȚ Au intrat primii bani pentru plata facturilor la curent electric, de la Guvern. Cine și cum îi poate primi

Despăgubirile plătite anul trecut de companiile de asigurări, în baza polițelor RCA, au crescut cu 38%, până la peste 4,7 miliarde lei. Acestor despăgubiri li se adaugă și sumele plătite de FGA – Fondul de Garantare a Asiguraților (în creștere cu circa 48%), precum și rezervele constituite de asigurători conform legislației. Astfel, în final, valoarea totală pentru asigurările RCA atinge nivelul de circa 7,9 miliarde lei.

”Cu alte cuvinte, aproape 8 lei din fiecare 10 lei încasați din primele RCA sunt direcționați către acoperirea daunelor și către constituirea rezervelor”, arată UNSAR.

Raportat la numărul dosarelor de daună RCA deschise anul trecut (426.190), doar 1,4% au condus spre generarea unei petiții.

”Numărul litigiilor din instanță legate de polițele RCA este, în bună măsură, o consecință a neclarităților generate de cadrul legislativ insuficient de clar. Litigiile apărute în instanță în legătură cu polițele RCA nu reflectă neapărat problemele de funcționare ale pieței, ci mai degrabă consecințele unui cadru legislativ insuficient de clar. Prevederile incomplete sau interpretabile generează neînțelegeri între diferiți actori implicați – asigurători, service-uri auto, intermediari sau chiar păgubiți – iar aceste neclarități se transferă, în final, în zona litigiilor juridice. În lipsa unor reglementări coerente și predictibile, instanțele sunt nevoite să tranșeze aspecte care ar trebui să fie reglementate explicit de legislație, ceea ce creează incertitudine atât pentru piață, cât și pentru consumatori. Industria de asigurări își reafirmă angajamentul față de corectitudine, transparență și protejarea interesului public, fiind deschisă dialogului și oricărei inițiative echilibrate de ajustare a legislației”, spun reprezentanții UNSAR.

Retailerii i-au spus lui Bolojan că nu sunt de acord cu intervenția statului în economie, inclusiv prin plafonarea adaosului comercial, dar se vor conforma CITEȘTE ȘI Retailerii i-au spus lui Bolojan că nu sunt de acord cu intervenția statului în economie, inclusiv prin plafonarea adaosului comercial, dar se vor conforma

Circa 99% din dosarele de daună sunt achitate corect și la timp, conform autorităților.

”Polița obligatorie RCA funcționează pe principiul mutualității: primele plătite de șoferi intră într-un fond comun pe care fiecare asigurător RCA îl constituie și din care sunt acoperite despăgubirile în baza polițelor RCA emise. Costul unei polițe este rezultatul unui proces actuarial complex, reglementat, care ține cont atât de riscurile individuale ale fiecărui șofer și vehicul, categoria de vehicule din care face parte acel vehicul, alte criterii de risc actuarial acceptate pe care fiecare asigurător în parte este liber să și le stabilească, cât și de evoluția generală a daunelor rezultate din accidente rutiere. Cu titlu de exemplu, printre elementele luate în calcul se numără istoricul de daunalitate al șoferului, vârsta și experiența acestuia, puterea și masa vehiculului sau zona unde este înmatriculat autoturismul. În plus, e important de știut că valoarea despăgubirilor materiale și morale acordate pentru vătămări corporale și/sau deces din accidente de vehicule acordate pe cale amiabilă sau judecătorească, costurile cu reparațiile și tendințele privind severitatea și frecvența accidentelor influențează direct nivelul despăgubirilor achitate și, implicit, costul final al polițelor RCA”, mnționează ei.

România are una dintre cele mai ridicate frecvențe ale daunelor din Europa.

”Un alt element esențial în înțelegerea formării prețului RCA este frecvența ridicată a accidentelor. În România, una din 18 polițe generează un dosar de daună, ceea ce înseamnă o frecvență de circa 5,6%. Acest nivel este dublu față de state precum Cehia, Slovenia sau Polonia. Mai mult, România se situează pe locuri fruntașe la nivel european în ceea ce privește accidentele produse de vehicule înmatriculate local pe teritoriul altor state membre din sistemul Carte Verde. Așadar, România rămâne una dintre cele mai expuse țări din regiune, iar acest lucru are un impact direct asupra pieței RCA”, adaugă ei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0719 +0.0024+0.05 %
1 USD4.3138 +0.0318+0.74 %
1 GBP5.8251 -0.0190-0.33 %
1 CHF5.4257 -0.0090-0.17 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite