Băncile anunță măsuri interne de prevenție împotriva coronavirus și recomandă clienților să evite numerarul și vizitele nenecesare în agenții

Băncile anunță măsuri interne de prevenție împotriva coronavirus și recomandă clienților să evite numerarul și vizitele nenecesare în agenții
scris 10 mar 2020

Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR) anunță că instituțiile de credit au implemantat planuri de protecție pentru angajați și pentru clienți în contextual epidemiei de coronavirus și recomandă clienților să folosească în această perioadă cu precădere mijloace de plată la distanță.

Cele cinci bănci care compun CPBR – BCR, BRD, ING, Raiffeisen și UniCredit -  dețin peste jumătate din totalul activelor bancare și al angajaților din sistemul bancar și deservesc câteva milioane de clienți persoane fizice si juridice. Patronatul face apel la respectarea regulilor stricte de igienă și prevenție mai ales în ceea ce privește operațiunile cu numerar, pentru a preveni răspândirea și creșterea infecțiilor cu noul tip de coronavirus ce poate cauza afecțiunea respiratorie numită COVID-19, arată acesta, într-un comunicat.

Băncile ce opereaza în România au implementat deja planuri de protecție atât pentru angajați cât și pentru clienți. Printre acestea: interzicerea călătoriilor de serviciu în zonele de risc, amânarea unora dintre evenimentele programate în perioada următoare și instruirea salariaților cu privire la conduita pentru protejarea împotriva bolilor contagioase.

Autoritățile de reglementare din SUA cer băncilor să acorde finanțări clienților afectați de noul coronavirus CITEȘTE ȘI Autoritățile de reglementare din SUA cer băncilor să acorde finanțări clienților afectați de noul coronavirus

Au fost intensificate activitățile de curățenie în spații utilizând materiale dezinfectante speciale, a fost suplimentata dotarea punctelor sanitare cu săpun sau alte substante antibacteriene si înființate puncte gratuite de alimentare cu substanțe antiseptic, arată CPBR.

Băncile spun, de asemenea, că țin evidența strictă a călatoriilor anagajaților, cu respectarea regulilor de monitorizare și autoizolare a celor care au venit din zone afectate, iar in multe cazuri personalului si se distribuie măști de protectie, soluții dezinfectante, mănuși chirurgicale de unică folosință (celor care lucrează cu numerar).

CPBR recomandă populației:
• să folosească în această perioadă cu precădere mijloacele de plată la distanță (aplicații online și mobile banking), carduri sau alte metode de tip “contactless” pentru plata bunurilor și serviciilor în magazine, precum și plăți securizate pentru cumpărăturile online;
• metodele de plată la distanță sau contactless, igienice și la indemâna oricarui consumator, sunt extrem de eficiente în prevenirea contaminării cu virusuri sau bacterii, fiind de altfel și extrem de sigure din punct de vedere al utilizării, în sensul că în cazul pierderii acestora nu se pierd banii din conturile care le alimentează;
• în cazul în care sunt necesare vizite în agențiile bancare, să păstreze o distanță sigură, de cel puțin un metru, față de alte persoane, fie ca sunt clienți sau personal al băncii;
• sa amâne vizitele în agenții dacă au călatorit în țări sau zone afectate de coronavirus;
• să urmeze toate indicațiile privind igiena și măsurile preventive în orice situație, în primul rând spălarea pe mâini cu apa și săpun timp de minim 20 de secunde, cât de des este posibil.

viewscnt
Afla mai multe despre
banci
coronavirus
cpbr