Amazon, Microsoft, Meta și alte companii mari, acuzate că nu respectă noile reguli ale UE privind concurența digitală

Amazon, Microsoft, Meta și alte companii mari, acuzate că nu respectă noile reguli ale UE privind concurența digitală
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 ian 2024

O serie de companii majore de tehnologie și media au semnat o scrisoare deschisă în care acuză giganții tehnologici că nu reușesc să-și aducă afacerile în conformitate cu regulile de concurență digitală din Uniunea Europeană, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Semnatarii spun că companiile definite de UE drept ”gardieni”, inclusiv Google , Amazon, Apple, Meta, Microsoft și proprietarul TikTok, ByteDance, nu au făcut suficient pentru a se implica eficient cu ei și cu alții din industria lor, scrie News.ro.

ULTIMA ORĂ Lycamobile se retrage din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Lycamobile se retrage din România

Potrivit Legii serviciilor digitale a UE, companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar și o capitalizare de piață de peste 75 de miliarde de euro (81,2 miliarde de dolari) sunt considerate gatekeepers (gardieni).

Li se cere, de exemplu, să își facă aplicațiile de mesagerie să fie compatibile cu cele ale rivalilor și să lase utilizatorii să decidă ce aplicații sunt preinstalate pe dispozitivele lor.

O altă cerință a UE este ca aceste platforme să nu implementeze practici care să conducă la ”auto-preferința” serviciilor lor față de altele.

Scrisoarea deschisă, care a fost semnată de grupul media internațional Schibsted, motorul de căutare ecologic Ecosia, motorul de căutare axat pe confidențialitate Qwant, aplicația de mesagerie securizată Element și serviciul VPN ProtonVPN au declarat că paznicii ”fie nu au reușit să se angajeze într-un dialog cu terți, fie au prezentat soluții care nu respectă cerințele DMA.”

Ei au mai spus că întreprinderile și consumatorii au fost în mare parte ”ținuți la întuneric” cu privire la ceea ce se va întâmpla după 7 martie 2024, un termen-limită esențial până la care toți cei șase gatekeeper-uri Big Tech trebuie să-și pună afacerile în conformitate cu DMA.

”Semnatarii acestei scrisori reprezintă mii de întreprinderi afectate de DMA”, se arată în scrisoare.

Ei îi îndeamnă pe cei care au grijă să se angajeze cât mai curând posibil cu utilizatorii de afaceri și cu alte părți interesate, cum ar fi asociațiile de afaceri și de consumatori, într-un dialog constructiv și să facă progrese rapide cu privire la soluțiile de conformitate propuse.

”De asemenea, solicită Comisiei Europene și Parlamentului European să folosească tot ce le stă în putere pentru a se asigura că paznicii respectă atât litera, cât și spiritul DMA, începând cu 7 martie 2024”, au adăugat semnatarii.

Iată cele 24 de firme care au semnat scrisoarea: Adevinta, Allegro Billiger.de, Ceneo, CompareGroup, Ecosia, Element, Favi, Heureka Group, Idealo, Kelkoo, Ladenzeile, Le Guide.com, OLX, Open-Xchange Panther Holding GmbH, Preis.de, Prisjakt, Proton, Qwant, Runnea, Schibsted, Solute, Vipps.

VIDEO Telekom Mobile lansează servicii 5G într-un nou oraș din România CITEȘTE ȘI VIDEO Telekom Mobile lansează servicii 5G într-un nou oraș din România

Comisia UE și Parlamentul UE nu au fost imediat disponibile pentru a comenta această problemă atunci când au fost contactate de CNBC.

CNBC a contactat, de asemenea, Alphabet, compania mamă a Google, Amazon, Apple, Meta, Microsoft și ByteDance.

Christian Kroll, CEO și co-fondator al Ecosia, a declarat pentru CNBC, înainte de scrisoarea deschisă, că autoritățile de reglementare trebuie să țină sub control marile companii de tehnologie, altfel riscă ca afacerile lui să se confrunte cu consecințe financiare.

”Întotdeauna a existat o provocare uriașă: Google deține monopolul de peste un deceniu, dar cred că în prezent suntem mai optimiști decât atât. Încă nu a fost stabilit ce se va întâmpla pe 7 martie, dar știm că 2024 trebuie să fie anul alegerii corecte în căutarea online pentru Europa”, a declarat Klein pentru CNBC.

”Decidenții politici din UE au posibilitatea de a oferi o piață digitală care oferă o concurență loială și opțiune pentru consumatorii și întreprinderile europene”, a adăugat Kroll.

O problemă deosebită pentru Ecosia și alte motoare de căutare concurente a fost propunerea Google pentru ”un ecran de alegere”, care să afișeze diferite motoare de căutare în aceeași fereastră.

”Fără un ecran de alegere care este proiectat în mod corect, în litera și spiritul DMA, nu vom vedea o schimbare pozitivă a cotei de piață, ci mai degrabă o consolidare suplimentară a dominației gatekeepers, cum ar fi Google, ceea ce ar fi un eșec al DMA”, a adăugat Kroll.

”Înainte de termenul limită din martie 2024, avem nevoie de sprijin din partea CE și a tuturor celor care lucrează pentru a asigura un angajament proactiv. Accentul autorităților de reglementare digitale din întreaga lume se va concentra pe Europa, pe măsură ce interesul global pentru ecranele de alegere crește.”

Marca VW a depășit Tesla, pe segmentul electric, în Germania CITEȘTE ȘI Marca VW a depășit Tesla, pe segmentul electric, în Germania

Săptămâna trecută, comisarul UE pentru concurență, Margrethe Vestager, s-a întâlnit cu directorii generali ai Apple, Alphabet și Qualcomm pentru a discuta despre reglementări și respectarea politicii de concurență, potrivit unei postări a lui Vestager pe X.

Ea a spus că a discutat despre obligarea Apple de a permite distribuirea aplicațiilor sale în afara AppStore-ul companiei, precum și despre cazurile de concurență în curs, inclusiv unul care implică platforma de streaming de muzică Apple Music a companiei.

Cu CEO-ul Google, Sundar Pichai, Vestager a spus că a discutat despre designul ecranelor de alegere, cerințele de auto-preferință în temeiul DMA și un caz antitrust al UE care analizează rolul companiei pe piața tehnologiei de publicitate. Ea nu a precizat ce s-a discutat cu CEO-ul Qualcomm, Cristiano Amon.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
microsoft
meta
concurența digitală