Aplicațiile chineze continuă să aibă o popularitate uriașă în SUA, în pofida măsurilor luate împotriva TikTok

Aplicațiile chineze continuă să aibă o popularitate uriașă în SUA, în pofida măsurilor luate împotriva TikTok
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 mai 2023

Aplicațiile chineze, cum ar fi CapCut și Lemon8, deținute de grupul ByteDance, sau aplicații de comerț electronic, ca Temu și Shein, continuă să aibă o popularitate uriașă în SUA, în pofida măsurilor luate de guvernul american împotriva TikTok din cauza preocupărilor legate de securitatea națională, relatează CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În timp ce TikTok, deținută de grupul ByteDance a fost cel în centrul atenției, alte aplicații chineze care prezintă probleme similare au o popularitate masivă în SUA, scrie News.ro.

Consiliul Concurenței declanșează investigații pe piața de distribuție a jocurilor video pentru console Playstation. Sony - suspectată că ar fi abuzat de poziția sa dominantă. Inspecții la sediile Sony din Europa CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței declanșează investigații pe piața de distribuție a jocurilor video pentru console Playstation. Sony - suspectată că ar fi abuzat de poziția sa dominantă. Inspecții la sediile Sony din Europa

Preocupările cu privire la ByteDance provin în mare parte dintr-o lege privind securitatea națională care dă guvernului chinez puterea de a accesa o gamă largă de informații comerciale, dacă pretinde că este în scop de securitate națională.

Oficialii din domeniul informațiilor și parlamentarii americani se tem că guvernul chinez ar putea accesa în mod eficient orice informații pe care companiile de aplicații din China le colectează de la utilizatorii americani, de la adrese de e-mail la interesele utilizatorilor și la permisele de conducere.

Dar asta nu pare să fi influențat mulți consumatori, deoarece mai multe aplicații din China sunt încă în plină expansiune în SUA.

De exemplu, aplicația de cumpărături Temu, deținută de PDD Holdings din China, se află pe locul doi în Apple App Store printre aplicațiile gratuite de la sfârșitul lunii mai.

De asemenea, a ocupat locul 12 în rândul comercianților cu amănuntul digitali în sezonul de vacanță 2022, în privința vizitatorilor unici pe site-ul său, depășind magazine precum Kohl’s, Wayfair și Nordstrom, potrivit Insider Intelligence, care, de asemenea, creditează vizibilitatea pe TikTok pentru creșterea sa.

Între timp, aplicațiile CapCut și TikTok, deținute de ByteDance, ocupă locurile al patrulea și al cincilea în clasamentul App Store.

Brandul chinezesc de modă rapidă Shein ocupă locul al 14-lea.

Una din funcțiile AI anunțate recent de Google ridică deja semne de întrebare privind intimitatea utilizatorilor CITEȘTE ȘI Una din funcțiile AI anunțate recent de Google ridică deja semne de întrebare privind intimitatea utilizatorilor

Și între sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie, după audierea CEO-ului TikTok în fața Congresului, ByteDance's Lemon8, a înregistrat aproape 1 milion de descărcări în SUA, a raportat Insider Intelligence pe baza datelor de la Apptopia. Aceasta este o aplicație cu asemănări cu Instagram și Pinterest.

Aceste aplicații împărtășesc unele dintre caracteristicile care au îngrijorat guvernul SUA cu privire la TikTok, inclusiv dacă unele dintre aceste firme protejează în mod adecvat datele utilizatorilor din SUA atunci când operează în afara Chinei (TikTok a subliniat că informațiile utilizatorilor din SUA sunt stocate doar pe servere din afara Chinei).

La fel ca TikTok, aceste aplicații colectează informații despre utilizatori, pot analiza tendințele în interesele lor și pot folosi algoritmi pentru a viza consumatorii cu produse sau informații care ar putea să-i mențină implicați cu serviciul.

Dar experții din China și rețelele sociale spun că există diferențe importante între aceste aplicații și TikTok, ceea ce ar putea explica lipsa relativă de atenție asupra lor.

Printre cele mai importante dintre aceste caracteristici este amploarea prezenței lor în SUA. Chiar și pe măsură ce cresc, baza de utilizatori din SUA a multor aplicații chineze populare este încă slăbită de audiența masivă a TikTok din SUA, de 150 de milioane de utilizatori activi lunar.

Aplicația soră a TikTok, Lemon8, de exemplu, are aproximativ 1,8 milioane de utilizatori activi lunar în SUA, potrivit Apptopia.

În timp ce TikTok a avut 415 milioane de descărcări în SUA de la lansarea sa aici, CapCut a avut 99 milioane, Temu 67 milioane și Lemon8 1,2 milioane, potrivit Apptopia.

VIDEO Existența portului USB-C, confirmată de de prototipurile de iPhone 15 CITEȘTE ȘI VIDEO Existența portului USB-C, confirmată de de prototipurile de iPhone 15

Doar Shein depășește TikTok în descărcări din acest grup de aplicații, deși a fost lansată mult mai devreme în SUA în 2014.

Aplicația Shein are 855 de milioane de descărcări în SUA de la debut, deși Apptopia estimează că are aproximativ 22 de milioane de utilizatori activi lunar.

”O aplicație cu o mie, sau chiar un milion de utilizatori în SUA nu prezintă aceeași amenințare de securitate cibernetică pe scară largă pe care o are o aplicație cu 100 de milioane de utilizatori”, a spus Lindsay Gorman, senior fellow pentru tehnologii emergente la Alianța pentru Asigurare a Democrație  aGerman Marshall Fund.

Gorman a spus că, întrucât SUA analizează amenințarea reprezentată de TikTok, va trebui, de asemenea, să dezvolte un cadru pentru evaluarea riscului relativ al aplicațiilor chineze.

Amploarea ar trebui să fie un factor, a spus ea, iar tipul de aplicație, inclusiv capacitatea sa de a răspândi propagandă, ar trebui să fie altul.

viewscnt
Afla mai multe despre
tiktok
sua