Apple dă liber la reclame în notificări

Apple dă liber la reclame în notificări
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 5 mar 2020

Apple și-a modificat regulamentul pentru a permite dezvoltatorilor de aplicații să afișeze reclame prin intermediul notificărilor push.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Regulamentul Apple interzicea până acum în mod expres dezvoltatorilor să folosească sistemul de notificări de pe iPhone și iPad pentru a trimite reclame, încercând astfel să protejeze utilizatorii de eventualele abuzuri.

O aplicație care nu respecta această prevedere putea fi eliminată din App Store.

Galaxy S20 Ultra are probleme pe partea foto CITEȘTE ȘI Galaxy S20 Ultra are probleme pe partea foto

De-a lungul timpului, însă, chiar Apple și-a încălcat propriul regulament, trimițând mai multe notificări prin care și-a promovat produsele. Evident, gigantul american nu a scăpat de critici pentru dublul standard.

Acum, peste noapte, Apple a modificat regulamentul și permite aplicațiilor să trimită reclame prin intermediul notificărilor.

Dezvoltatorii trebuie să aibă acceptul utilizatorului pentru a putea trimite publicitate prin notificări și, de asemenea, utilizatorul trebuie să poată opta să nu mai primească astfel de reclame.

Limitările, care ar trebui să prevină abuzul, ar putea fi însă păcălite cu ușurință dacă sunt incluse într-un EULA lung pe care utilizatorii nu-l citesc de regula.

La fel, posibilitatea dezactivării reclamelor prin notificării ar putea fi bine ascunsă într-un meniu stufos de setări, unde utilizatorul să nu o găsească foarte ușor.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
iphone
ipad