Ce trebuie să știe un startup care vrea să intre într-un incubator precum hub:raum și care sunt beneficiile

Ce trebuie să știe un startup care vrea să intre într-un incubator precum hub:raum și care sunt beneficiile
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 31 mar 2017

Lipsa de experiență și de finanțare cu care se lovesc tinerii antreprenori care pun bazele unei companii, a născut nevoia de consiliere și de investiții. Acestea se regăsesc sub cupola incubatoarelor. Un astfel de incubator este hub:raum, al celor de la Deutsche Telekom. Despre ce presupune intrarea în hub:raum și beneficiile pe care le pot avea start-up-urile, am stat de vorbă cu Cosmin Ochișor, business development manager, hub:raum.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ce tipuri de produse și servicii sunt cele mai interesante pentru hub:raum?

hub:raum este incubatorul pentru start-up-uri fondat de Deutsche Telekom pentru a asigura programe și formate variate al căror scop este de a genera oportunități de business între ecosistemul start-up-urilor și Grup. hub:raum selectează și investește în start-up-uri care se potrivesc strategic afacerilor și priorităților Deutsche Telekom în ceea ce privește inovația. În momentul de față căutăm cu precădere soluții din zonele Internet of Things, securitate cibernetică, cloud, sisteme de analiză de business, plăți mobile și comerț electronic, conținut video multi-ecran, respectiv telecomunicații și conectivitate.

Temele variază în funcție de programele de accelerare pe care le organizăm de-a lungul unui an, cum sunt seriile hub:raum Warp Sprint. De altfel, noi am testat în ultimii doi ani ideea de a organiza programe care să se adreseze anumitor verticale, unul dintre cele mai bune exemple fiind ChallengeUp, organizat împreună cu Intel și Cisco. Acceleratoarele au avantajul (față de cele generaliste) că aduc și alte nume importante în industria respectivă și scurtează semnificativ timpul de la prototipare la comercializare. Dat fiind răspunsul pozitiv în ceea ce privește ChallengeUp, avem în plan anul acesta să dezvoltăm mai multe runde de accelerare: avem o colaborare cu Nokia pentru zona de aplicații B2C (consumer) care explorează zona de servicii  de pe segmentul de voce, inclusiv cele de tipul Value Added Service (VAS). Mai pot menționa o colaborare cu o companie din domeniul energiei care, bineînțeles, este interesată de soluții cu impact în zona de eficientizare/economisire de energie. Pe lângă aceste două programe, mai avem unul pe zona de IoT, unde practic ne aliniem direcției strategice la nivelul Grupului în ceea ce privește NBIoT (Narrow-Band Internet of Things), respectiv un program pe zona de could-robotics pentru care căutăm companii la început de drum care dezvoltă soluții de computing pentru dispozitive conectate.

Telekom încurajează companiile să își mute afacerile în cloud CITEȘTE ȘI Telekom încurajează companiile să își mute afacerile în cloud

Cât de avansat trebuie fie un proiect pentru a avea șanse să fie acceptat? În ce stadiu minim trebuie să se afle?

Investițiile făcute de hub:raum se adresează în principal companiilor care nu au lansat încă un produs pe piață, așa numitele „pre-revenue”. Vorbim, practic, de start-up-uri care au dezvoltat un prototip și caută că dezvolte o primă versiune a produsului. Sunt și cazuri în care participăm împreună cu alți investitori în runde mai avansate, care se adresează companiilor aflate în faza de dezvoltare. Partea a doua vine mai degrabă ca un răspuns natural la programele pe care le organizăm împreună cu alți parteneri și care au ca principal scop lansarea pe piață a unor produse noi, în parteneriat. Acestea sunt atractive pentru companii mai avansate, care au deja un produs validat de piață și care sunt în căutare de parteneri comerciali și canale de distribuție.

Ca o concluzie, aș spune că hub:raum acționează pe două direcții, una fiind partea de incubare și accelerare care vine la pachet și cu o potențială investiție, iar cealaltă direcție ar fi cea de facilitare de parteneriate cu diverse corporații. Fiecare dintre aceste zone are un specific diferit: zona de accelerare, de exemplu, are o componentă de investiție, pentru ca majoritatea start-up-urilor nu generează venituri în această fază și de aceea infuziile de capital sunt necesare.

Ce trebuie să știe un startup care vrea să intre într-un incubator precum hub:raum și care sunt beneficiile

Cum ajung startup-urile să fie acceptate în hub:raum? Cum aplică, cum sunt selectate?

Start-up-urile pot aplica pe diverse canale, fie pe hubraum.com, fie pe https://www.warpaccelerator.com, care este pagina dedicată programelor pe care le organizăm. O altă metodă, pe care o recomand start-up-urilor, este să încerce să intre în contact cu unul din membrii echipei. Suntem prezenți la majoritatea evenimentelor dedicate start-up-urilor din regiune, așa că suntem ușor de găsit și întotdeauna deschiși pentru pitchuri.

Ce facilități primesc startup-urile acceptate și la ce trebuie să aștepte o tânără companie acceptată?

Așa cum spuneam mai devreme, suportul vine sub formă de investiție, de până la 300.000 de euro, sau ca facilitare de parteneriat comercial. În afară de aceaste două direcții, există și o componentă educațională foarte importantă, de care start-up-urile beneficiază. În ultima perioadă, ne concentrăm mai mult pe partea aplicată, ceea ce reprezintă un pas în plus față de simpla transmitere de informații. Practic, am dezvoltat intern workshop-uri care au în vedere în primul rând identificarea de soluții și punerea lor în practică folosind modelele pentru value-proposition și design-sprint-uri.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
interviu
hub:raum