Finanțele iau IT-iștii Fiscului pe salarii mai mari. Ministerul va recruta specialiști IT în teritoriu, pentru că nu poate concura la salarii cu privații în București

Finanțele iau IT-iștii Fiscului pe salarii mai mari. Ministerul va recruta specialiști IT în teritoriu, pentru că nu poate concura la salarii cu privații în București
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 27 iul 2017

Ministerul Finanțelor va muta oamenii de IT ai Fiscului în noul Centru Național pentru Informații Financiare, care ar trebui înființat până la 1 septembrie și va unifica toate bazele de date pe fiscalitate. Alături de aceștia vor fi aduse și departamentele IT de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și Comisia Națională de Prognoză. Sistemul informatic al Fiscului are probleme majore de funcționare, cauzate, însă, de echipamentele învechite, inclusiv servere de aproape 20 de ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru a angaja noi specialiști IT, Ministerul Finanțelor vrea să alinieze salariile IT-iștilor din teritoriu cu ale celor din centrala din București. Ministerul consideră că aceste salarii majorate vor fi competitive cu mediul privat în teritoriu și vor permite atragerea de specialiști. În Capitală și marile centre universitare, Finanțelor le este greu să angajeze oameni din cauza concurenței cu mediul privat, care oferă salarii mai mari.

Noul sistem ar trebui să interconecteze toate bazele de date legate de fiscalitate, respectiv cele ale Ministerului Finanțelor, ANAF și Trezoreriei, cu sprijinul STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale).

EXCLUSIV ANAF s-ar putea muta într-un sediu nou în anul 2021. Proiectarea noii clădiri de lângă STS nu s-a finalizat CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANAF s-ar putea muta într-un sediu nou în anul 2021. Proiectarea noii clădiri de lângă STS nu s-a finalizat

"Înființarea Centrului Național pentru Informații Financiare, prin schimbarea denumirii Direcției generale a tehnologiei informației și preluarea activității în domeniului tehnologiei informației și comunicațiilor, precum și a posturilor și personalului aferent acestei activități, de la Agenția Națională de Administrare Fiscală, atât aparatul central cât și unitățile subordonate, de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și de la Comisia Națională de Prognoză", potrivit unui proiect de ordonanță publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Centrul va fi înființat, în aparatul central al Ministerului Finanțelor, până la 1 septembrie 2017.

La începutul lunii iulie, în contextul discuțiilor în acest sens între premier și Ministerul Finanțelor, președintele de la acel moment al Fiscului a afirmat că noul sistem unitar este necesar în condițiile în care sistemul IT al ANAF, care gestionează peste 270 de baze de date, este învechit, cu servere achiziționate în 1999.

Pentru a nu afecta cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2017, persoanele preluate de către Ministerul Finanțelor își vor menține până la 31 decembrie 2017 drepturile salariale din prezent, urmând ca din ianuarie 2018 să beneficieze de drepturile salariale pentru categoriile de funcții din aparatul propriu al Ministerului Finanțelor.

Potrivit proiectului Ministerului Finanțelor, nivelul de salarizare a specialiștilor IT din teritoriu va fi aliniat la cel al specialiștilor din aparatul central.

"Aceasta va conduce la atragerea de noi resurse umane specializate TIC (Tehnologia Informației și Comunicațiilor) în teritoriu, urmare a creșterii nivelului de salarizare pentru aceste posturi, comparativ cu oferta din mediul privat și luând în considerare că gradul de competitivitate cu mediul privat nu este atât de puternic în majoritatea orașelor din teritoriu, prin comparație cu București și centrele universitare mari", argumentează Ministerul.

DOCUMENT Și programatorii IT din centrele de servicii, scutiți de impozit pe venit CITEȘTE ȘI DOCUMENT Și programatorii IT din centrele de servicii, scutiți de impozit pe venit

Prin înființarea Centrului, notează cei de la Finanțe, resursele umane existente în teritoriu vor fi gestionate și utilizate mai eficient inclusiv în fazele de analiză, dezvoltare, testare, implementare a sistemului informatic.
În prezent, în jur de 800 de specialiști IT din teritoriu sunt utilizați doar în procesul de administrare a sistemului informatic.

"Utilizarea acestor specialiști în fazele de analiză, proiectare conduce la diminuarea costurilor cu realizarea sistemului informatic, în condițiile în care, în teritoriu se pot recruta specialisti, cu costuri  sub cele necesare în marile centre industriale", potrivit notei de fundamentare a proiectului.

O companie de IT din Cluj oferă soluții IT americanilor care produc avioanele de luptă F-16 și F-35 CITEȘTE ȘI O companie de IT din Cluj oferă soluții IT americanilor care produc avioanele de luptă F-16 și F-35

Printre obiectivele Centrului

  • finalizarea centralizării și optimizarea sistemului informatic;
  • tratarea sistemului informatic al Ministerului Finanțelor ca infrastructură critică națională;
  • implementarea unor proiecte majore aflate în diferite faze de dezvoltare: factura electronică, interconectarea caselor de marcat, măsurile cuprinse în Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor și mediului de afaceri, pentru perioada 2015-2020, dezvoltarea serviciilor informatice de analiză complexă a masivelor de date etc.
  • orientarea pe servicii de tehnologia informației și comunicațiilor pe care noua structură organizatorică le va oferi atât intern, pentru Ministerul Finanțelor Publice și instituțiile sale subordonate (dezvoltare, administrare și întreținere sistem informatic) cât și extern, celorlalte instituții din administrația publică, societăților comerciale, cetățenilor etc. (dezvoltare și întreținere servicii electronice, interoperabilitate, plăți on-line, internet banking etc.);
  • coordonarea cu celelalte instituții publice din cadrul administrației publice din punct de vedere al dezvoltării serviciilor publice pe care administrația publică le oferă în mediul electronic către cetățeni și mediul de afaceri – definirea CNIF ca nod financiar pentru administrația publică centrală și locală (colectare impozite, taxe și contribuții sociale la bugetul general consolidat, managementul datoriei publice, execuție financiară și managementul cheltuielilor, patrimoniu public etc.)
viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul finantelor
centru național pentru informații financiare
anaf
fisc
it