Google, Facebook și Microsoft au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa

Google, Facebook și Microsoft au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa
scris 31 aug 2021

Google, subsidiara Apple Inc, Facebook Inc și Microsoft Corp au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa, în bătălia împotriva reglementărilor mai dure, menite să reducă puterea giganților tehnologici americani, acuzați de abuz de poziție dominantă pe piață, arată rezultatele unui studiu publicat marți, transmite Reuters.

Astfel de eforturi ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru Comisia Europeană, pentru a modifica legislația privind acțiunile de lobby, conform studiului grupurilor Corporate Europe Observatory și LobbyControl.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Cheltuielile sectorului tehnologic le depășesc chiar pe cele ale companiilor din domeniul farmaceutic, al combustibililor fosili, al sectorului financiar și al industriei chimice, care aveau în trecut cele mai mari cheltuieli de lobby, scrie Agerpres.

"Sporirea capacităților marilor firme din domeniul tehnologiei (big tech) și al industriei digitale ca întreg arată rolul imens și în creștere al acestor sectoare în societate. Este remarcabil și ar trebui să fie un motiv de îngrijorare că platformele își pot folosi capacitățile pentru a-și face ascultate opiniile în dezbaterea privind noile reglementări impuse platformelor digitale", susțin Corporate Europe Observatory și LobbyControl.

eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG Marketplace CITEȘTE ȘI eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG Marketplace

Conform studiului, 612 companii, grupuri și asociații au cheltuit anual mai mult de 97 milioane de euro (114,4 milioane de dolari) pentru a face activități de lobby cu privire la politicile digitale ale UE.

Cele mai mari cheltuieli au fost făcute de Google (5,75 milioane de euro), Facebook (5,5 milioane de euro), Microsoft (5,25 milioane de euro), Apple (3,5 milioane de euro), Huawei Technologies Co Ltd (3 milioane de euro) și Amazon.com Inc (2,75 milioane de euro).

Comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, a prezentat la mijlocul lunii decembrie proiectele de legislație europeană - Regulamentul privind serviciile digitale (DSA) și Regulamentul privind piețele digitale (DMA) - care reglementează mai bine platformele digitale, acuzate de abuz de putere și de contribuție la propagarea incitării la ură, și care vor crește transparența algoritmilor lor, limitând folosirea datelor personale aflate în centrul modelului lor economic.

Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov

Acțiunile de lobby ale Google, Facebook, Microsoft, Apple, Huawei și Amazon vizează tocmai aceste reglementări, menite să reducă puterea giganților tehnologici.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
facebook
microsoft