Spotify atacă piața cărților audio

Spotify atacă piața cărților audio
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 10 iun 2022

După investițiile în podcast-uri, Spotify va continua expansiunea în zona audio cu cărți în acest format, pe care vrea să le ofere abonaților săi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Cărțile audio vor deveni al treilea pilar al afacerilor Spotify, după muzică și podcast-uri, cel puțin asta vor șefii companiei, care le-au transmis acest lucru și investitorilor. Miercuri, într-o ședință cu investitorii, executivii Spotify au susținut o prezentare legată de cărțile în format audio, nișă pe care urmează să o atace în viitorul apropiat.

Deși nu există încă informații despre acțiunile exacte în această zonă ale companiei suedeze sau legată de momentul în care Spotify va intra pe această nișă, mutarea va avea implicații majore atât asupra serviciului de streaming, cât și a pieței de cărți audio.

Apple Mail va primi un mare upgrade în toamnă CITEȘTE ȘI Apple Mail va primi un mare upgrade în toamnă

Audiobook-urile sunt scumpe. Abonamentele pentru cărți audio oferite de Amazon, Apple și Google variază în jurul a 15 dolari pe lună. Asta înseamnă că, cel mai probabil, Spotify va oferi un abonament separat pentru audiobooks. Includerea cărților în oferta generală și scumpirea abonamentelor premium ar putea face ca cei care folosesc Spotify doar pentru muzică să renunțe la abonamente.

Intrarea pe zona de audiobooks nu ar trebui să fie o surpriză, după ce, anul trecut, Spotify a cumpărat Findaway, o platformă pentru publicarea, distribuirea și monetizarea cărților audio. Această achiziție încă nu a fost finalizată, însă.

Este exact aceeași strategie expansivă pe care Spotify a pus-o în practică și în cazul podcast-urilor, unde a început tot prin cumpărarea unor studiouri care i-au oferit acces atât la conținut, cât și la tehnologia specifică.

În 2021, piața cărților electronice a crescut cu 25%, ajungând să valoreze 1,6 miliarde de dolari, conform Edison Research. Piața cărților electronice este mai mare și decât cea a podcast-urilor, estimată la 1,45 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
spotify
cărți
audio