Cu peste 4.000 de angajați la nivel global, din care circa 30% în România, și cu o prezență în 40 de țări, compania fondată de Daniel Dines și-a propus să continue acest proces și să încheie și alte contracte la nivelul administrației publice centrale, dar și locale din România.

Tudor Cosăceanu, vicepreședinte UiPath România și Moldova, spune că, în România, foarte puține instituții de stat au făcut pași importanți pe calea automatizării, numărul contractelor încheiate de companie putând fi numărate pe degete, în timp ce în străinătate există colaborări cu multe firme de renume, dar și cu guverne din state mari precum Franța, Germania, Israel sau SUA, arată termene.ro
Recent, UiPath a semnat un contract prin care implementează soluții de tip RPA (automatizare software a proceselor) în mai multe instituții ale statului, investiția fiind finanțată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Compania crește cu procente între 5 și 10%, acum suntem la 1.130 angajați în România (peste 1.000 în București), unde există doar 30% din angajați, mai sunt peste 1.000 în SUA și restul de vreo 2.000 în alte 40 de țări de pe glob. … (…) Avem exemple frumoase, cum este cel de la AFIR, dar la nivel de instituții publice pot fi numărate pe degetele de la mână contractele încheiate. Noi suntem aici, o companie românească cu cei mai buni specialiști la nivel mondial…
Vrem să oferim tot sprijinul, sper ca acest prim proiect semnat cu Autoritatea de Digitalizare a Românei să fie un prim pas, se poate face mult mai mult. Momentan, suntem ca pantofarul fără pantofi și noi avem aici o grămadă de talent care poate fi pus la dispoziție în sectorul public”, afirmă Tudor Cosăceanu.

Reprezentantul UiPath declară că luna trecută, după eforturi de câțiva ani, compania a semnat un proiect important, sursa de finanțare reprezentând banii europeni din PNRR.
„Este un proiect de circa 16 milioane de euro care implică automatizarea de procese, peste 240 de procese la instituții publice centrale, minim 28 dintr-o listă de aproape 100. Sperăm că în următorul an pe măsură ce se derulează implementarea să vedem primele astfel de procese automatizate care sunt și trebuie să fie în relație cu cetățeanul și pentru cetățean, iar poate că unele lucruri le vom simți pe pielea noastră”, declară Cosăceanu.
De exemplu, dacă anumite sisteme ale organizațiilor publice și private nu comunică bine între ele, roboții pot să efectueze acest lucru constant, rapid și fără greșeli, ceea ce înseamnă că o fac mult mai bine.
„În felul acesta cred că lucrurile vor decurge mult mai bine, pentru că roboții lasă o trasabilitate, tot ce fac, toate sarcinile rămân acolo și astfel pot fi trași la răspundere. Sunt soluții în platforma UiPath care pot urmări întregul flux al unei sarcini sau proces organizațional al unei companii”, declară Cosăceanu.
Exemplul AFIR
Printre instituțiile publice din România care utilizează tehnologiile UiPath se numără și AFIR, cu care compania colaborează de câțiva ani.

„Există un parteneriat cu AFIR, care se numără printre cei mai avansați utilizatori din sectorul public din România al tehnologiilor UiPath. La fondurile europene documentațiile sunt stufoase, unele documente au valabilitate scăzută și echipa de la AFIR este ajutată de roboții Uipath care îi sprijină să clasifice documentele, să vadă dacă unele sunt expirate sau lipsesc.
Roboții îi ajută să poată să construiască răspunsuri mai rapide, să citească documentele respective, să găsească un certificat de înregistrare, să ia documentele de acolo, pot să facă niște interogări la Registrul Comerțului și să ia singuri un certificat constatator, apoi să se ducă la ANAF să verifice dacă sunt toate taxele plătite”, arată Cosăceanu.
Managerul spune că roboții UiPath au și capabilități de corecție și atunci când se lovesc de o problemă și nu știu să o rezolve, pot să treacă peste obstacol, apelând la diferite opțiuni. Aceasta se poate realiza independent, roboții fiind asistați de inteligența artificială sau pot să ceară ajutorul unui angajat care să-i îndrume.