Uniunea Europeană va lansa o anchetă asupra practicilor de publicitate digitală ale Google

Uniunea Europeană va lansa o anchetă asupra practicilor de publicitate digitală ale Google
scris 18 iun 2021

Organismele de reglementare a concurenței din Uniunea Europeană urmează să ia în vizor, din nou, motorul de căutare online Google prin lansarea unei investigații asupra practicilor sale de publicitate digitală, au declarat pentru Reuters surse din apropierea acestui dosar, care au adăugat că ancheta va fi lansată până la finele anului.

O anchetă a Comisiei Europene ar putea reprezenta o amenințare pentru Google, care anul trecut a realizat venituri de 137 miliarde de dolari de pe urma publicității digitale, mai mult decât orice altă companie din lume, scrie Agerpres.

FOTO Motorola anunță smartphone-ul rezistent Defy CITEȘTE ȘI FOTO Motorola anunță smartphone-ul rezistent Defy

Mesajele publicitate pe toate platformele sale, inclusiv motorul de căutare, YouTube și Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările și profiturile realizate de Google. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web și aplicațiile lor.

Conform unui chestionat trimis rivalilor Google și terțelor părți la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agențiilor de publicitate sau agențiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.

În ultimul deceniu, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta și-a blocat rivalii în ceea ce privește cumpărăturile online, smartphone-urile Android și publicitatea online. 

viewscnt
Afla mai multe despre
uniunea europeană
google