Vodafone contestă decizia judecătorilor care au cerut eliminarea unor clauze considerate abuzive din contractele clienților

Vodafone contestă decizia judecătorilor care au cerut eliminarea unor clauze considerate abuzive din contractele clienților
scris 8 nov 2016

Vodafone Romania a contestat hotărârea Tribunalului București prin care a fost obligat să elimine mai multe clauze considerate abuzive, legate de despăgubirile pe care clienții trebuie să le achite dacă reziliază contractele înainte de expirarea duratei minime a acestora.

Apelul a fost înaintat săptămâna trecută.

Profit.ro a publicat în exclusivitate hotărârea Tribunalului București la 15 decembrie 2015.

În dosar, Vodafone Romania, al doilea operator local de telefonie mobilă după numărul de clienți, a avut calitatea de pârât, iar reclamant a fost Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

“Admite în parte cererea. Constată caracterul abuziv al următoarelor clauze din contractele (...) ce fac obiectul procesului-verbal de constatare a contravenției (…). Obligă pârâta să modifice toate contractele de adeziune în curs de executare, precum și să elimine clauzele abuzive din contractele preformulate de același tip, destinate a fi utilizate în cadrul activității profesionale”, se arăta pe pagina web a instanței, pentru decizia de anul trecut.

Totodată, instanța a amendat operatorul cu 200 de lei pentru încălcarea prevederilor articolului 1, aliniatul 3 din Legea 193/2000, care interzice comercianților stipularea de clauze abuzive în contractele încheiate cu clienții.

Fostul șef ANAF Sorin Blejnar, reținut de DNA CITEȘTE ȘI Fostul șef ANAF Sorin Blejnar, reținut de DNA

Legea 193/2000 mai stabilește că “sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care (…) permit profesionistului obținerea unor sume de bani de la consumator, în cazul neexecutării sau finalizării contractului de către acesta din urmă, fără a prevedea existența compensațiilor în sumă echivalentă și pentru consumator, în cazul neexecutării contractului de către profesionist”.

Potrivit sentinței din 20 noiembrie 2015, care nu este executorie, Vodafone Romania trebuie să elimine din contracte obligația clientului de a plăti “o despăgubire în cazul încetării contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale (…)” și paragrafele conform cărora clientul declară, la încheierea contractului, că “a citit, a înțeles și a acceptat clauzele cuprinse contract”.

De asemenea, operatorul va elimina prevederile din contract care fac referire la modul de calcul al prejudiciului cauzat, care ia în calcul o sumă exprimată în euro, durata minimă contractuală și numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale.

În plus, viitoarele contracte ale operatorului nu vor mai face referire la plata de către client a unei despăgubiri atunci când acesta va dori să utilizeze o extraopțiune lunară de Internet pe Mobil în roaming cu valoare în euro mai mică înainte de expirarea perioadei minime contractuale.

În același timp, instanța a respins pretenția ANPC de a restitui sumele încasate de Vodafone până la acel moment de la clienți.

Parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone, subsidiara locală avea 9,16 milioane de clienți la finele lunii iunie, în creștere cu 357.691 clienți față de perioada similară a anului precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
anpc
clauze abuzive
litigiu
apel
instanta