YouTube va interzice conținuturile "falsificate" legate de alegeri

YouTube va interzice conținuturile "falsificate" legate de alegeri
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 feb 2020

YouTube a anunțat luni că va interzice conținuturile care "manipulează sau falsifică" informații despre alegeri, în condițiile în care giganții tehnologiei se confruntă cu presiunea din ce în ce mai accentuată pentru a lupta contra dezinformării online odată cu apropierea prezidențialelor în SUA, informează AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Platforma de videoclipuri, deținută de Google, a afirmat că aceste măsuri au fost luate cu scopul de a face din YouTube "o sursă mai veridică" de informație și de a promova "un discurs politic sănătos", scrie News.ro.

Europenii au cheltuit anul trecut peste 11 miliarde de dolari pe jocuri și aplicații mobile CITEȘTE ȘI Europenii au cheltuit anul trecut peste 11 miliarde de dolari pe jocuri și aplicații mobile

Leslie Miller, vicepreședinte la YouTube, a detaliat: "Conținuturile care au fost manipulate din punct de vedere tehnic sau falsificate cu scopul de a înșela utilizatorii" și "care prezintă un risc flagrant de prejudiciu" vor fi interzise.

Un videoclip care pretinde în mod greșit că un politician a decedat va fi de exemplu retras de pe platformă.

Conținuturile care vizează să înșele electoratul cu privire la vot sau recensământ, precum și cele care conțin declarații false despre criteriile tehnice de eligibilitate, vor fi de asemenea interzise de YouTube.

Acuzați de numeroși critici că au permis distribuirea de informații false pe platformele lor în timpul alegerilor prezidențiale din 2016, mai mulți giganți din Silicon Valley au anunțat măsuri pentru a lupta mai bine contra acestor pericole înaintea alegerilor din 2020.

Facebook, care este criticat cel mai mult, a anunțat în decembrie că a interzis orice conținut, publicat de utilizatori sau de organizatori, care ar putea perturba recensământul, precum informații false sau instigări la a nu participa.

Compania a refuzat totuși să cenzureze anunțurile cu caracter politic, lucru care i-a fost reproșat cel mai mult.

Pe de altă parte, Twitter a interzis orice fel de reclame politice. Și Spotify Technology a anunțat că va suspenda publicitatea politică pe platforma sa de streaming muzical, la începutul anului 2020, în perspectiva alegerilor prezidențiale americane din noiembrie. Iar Google a anunțat în noiembrie 2019 că nu va mai permite promotorilor să publice reclame țintite cu ajutorul unor date precum înregistrări legate de voturi și afilierea politică.

viewscnt
Afla mai multe despre
youtube
alegeri