Facebook, Google și mai multe companii media au lansat în Franța o campanie împotriva știrilor false

Facebook, Google și mai multe companii media au lansat în Franța o campanie împotriva știrilor false
scris 6 feb 2017

Companiile Facebook și Google și un grup ce cuprinde mai multe organizații din mass-media au lansat luni o inițiativă cu scopul de a limita publicarea de știri false în Franța, într-o perioadă în care presa se află din nou în centrul atenției odată cu apropierea alegerilor prezidențiale din această țară, informează Reuters.

Facebook a anunțat că va colabora cu mai multe companii de presă importante din Franța, inclusiv cu Agenția France-Press, BFM TV, Le Monde și L'Express, pentru a se asigura că știrile false nu vor fi publicate pe platformele online ale acestora, scrie News.ro.

Google a anunțat, de asemenea, că va lua parte la această inițiativă, denumită ”Cross Check”.

Managerii rețelei de socializare Facebook au fost criticați în ultimele luni că nu au luat suficiente măsuri de siguranță pentru a preveni publicarea de informații false pe platforma sa în timpul campaniei prezidențiale din Statele Unite. În urma acestor critici, Facebook a implementat un sistem de măsuri pentru a rezolva această problemă.

VIDEO Cea mai lungă cursă aeriană comercială directă a aterizat în Auckland la peste 16 ore după ce decolase din Doha CITEȘTE ȘI VIDEO Cea mai lungă cursă aeriană comercială directă a aterizat în Auckland la peste 16 ore după ce decolase din Doha

În Europa au apărut îngrijorări că anumiți internauți ar putea să distribuie informații false pe Facebook și în campania prezidențială din Franța, care va avea loc în lunile aprilie și mai.

În Statele Unite, Facebook a anunțat că utilizatorilor le va fi mult mai ușor de acum înainte să semnaleze știrile false și a anunțat că va colabora cu diverse organizații media, precum ABC News și Associated Press, pentru a verifica autenticitatea știrilor publicate online.

Luna trecută, Facebook a demarat o inițiativă similară împotriva știrilor false și în Germania, unde mai mulți oficiali guvernamentali și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca știrile false și discursurile care incită la ură să fie publicate online și să influențeze alegerile parlamentare din septembrie, în cadrul cărora cancelarul Angela Merkel va încerca să obțină al patrulea mandat.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
facebook
google
stiri false