Oamenii au început să observe în ultimele zile că titlurile știrilor care apar în fluxul personalizat de conținut Google Discover din aplicația Google par a fi generate de AI.
La întrebările jurnaliștilor de peste ocean, Google a confirmat că derulează un test, vizibil unui număr limitat de utilizatori, unde titlurile știrilor sunt rescrise cu ajutorul inteligenței artificiale.
„Testăm un nou design care modifică titlurile originale pentru a face subiectul mai clar înainte de accesarea link-urilor” spune Google, descriind ceea ce pare a fi o măsură împotriva clickbait-urilor.
Doar că, dincolo de faptul că publicațiile nu vor fi încântate de faptul că Google la va modifica conținutul, mai există și problema „halucinațiilor” AI-ului.
Unele dintre titlurile date de AI și observate în cadrul acestui test sunt pure invenții, promițând informații care pur și simplu nu sunt adevărate.
Google are o relație tumultoasă cu presa, după ce a folosit conținutul publicațiilor și le-a amenințat cu eliminarea din motorul de căutare după ce i s-a cerut să plătească pentru știri.
Și mai recent, News Media Alliance a acuzat compania americană de furt din cauza rezumatelor la articole făcute cu AI-ul și afișate în motorul de căutare, ceea ce duce la reducerea traficului și veniturilor publicațiilor.















