Orbis, cel mai mare lanț de hoteluri din Europa Centrală, cu venituri de 258 milioane euro la nouă luni, creștere de 6,3%

Orbis, cel mai mare lanț de hoteluri din Europa Centrală, cu venituri de 258 milioane euro la nouă luni, creștere de 6,3%
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 oct 2017

Grupul hotelier Orbis anunță o creștere de 6,3% a vânzărilor nete, de până la 258,8 milioane euro, și o creștere a EBITDAR (câștigul înainte de taxe și depreciere, dar care exclude și costurile de restructurare și/sau închiriere) de 10,4% (până la 97,8 milioane euro) față de 9 milioane în primele nouă luni din 2016. EBITDA operațional s-a ridicat la 86,2 milioane euro, o creștere de 21,1% față de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Grupul Orbis este cel mai mare lanț de hoteluri din Polonia și Europa Centrală. 

Orbis continuă să își consolideze prezența pe piețe strategice, în trimestrul al treilea intrând pe două noi piețe - Serbia și Bosnia-Herțegovina, și adăugând 3 active cu 310 de camere. Tot în această perioadă s-au semnat 5 noi acorduri (610 camere) pentru hoteluri care vor adera la grup în următorii ani. Modelul activelor ușoare (contracte de tip franciză și management), este o axă strategică a planului de dezvoltare al Orbis. 

Orbis continuă să dezvolte rețeaua prin investiții proprii, respectiv 6 hoteluri cu 906 camere - 4 unități noi și două proiecte de renovare. Planurile de dezvoltarea ale Orbis pentru următorii 3 ani cuprind un număr de 42 de hoteluri cu peste 5.100 de camere.

Alka ridică o nouă fabrică de biscuiți și snacks-uri în România, la Ploiești, inclusiv cu ajutor public CITEȘTE ȘI Alka ridică o nouă fabrică de biscuiți și snacks-uri în România, la Ploiești, inclusiv cu ajutor public

Având în vedere disponibilitățile solide de numerar, Orbis caută activ noi oportunități de creștere și destinații noi. Prin adăugarea în portofoliu a brandului Adagio – lider pe piața europeană a aparthotelurilor – Orbis Group își extinde portofoliul de mărci și își diversifică dezvoltarea rețelei, intrând astfel pe piața apartamentelor din centrul orașelor.

Rezultate financiare și operaționale

Orbis Hotel Group

9M 2017

9M 2016

Evoluție

 
 

Rezultate operaționale

 

 

 

 

Rata de ocupare %

74,8%

73,7%

1,1 p.p.

 

Tarif mediu per cameră, fără TVA, în euro

58,6

55,8

5,1%

 

Venit mediu per cameră disponibilă, în euro

43,8

41,1

6,6%

 

Rezultate financiare milioane, euro

 

 

 

 

Venituri

258,8

243,4

6,3%

 

EBITDAR

97,8

88,5

10,4%

 

EBITDA operațional

86,2

71,1

21,1%

 

Profit înainte de taxe

54,5

43,1

26,3%

 

Orbis deține 120 hoteluri și este singurul licentiator pentru toate brandurile Accor în 16 țări: Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia.
 
Grupul are în total 20.000 camere. Hotelurile operează sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și ibis budget. 
viewscnt
Afla mai multe despre
orbis group
hotel
profit