ANALIZĂ 200.000 de angajați din București ar putea avea birouri mai bune. Proprietarii clădirilor mai vechi de 10 ani, nevoiți să facă renovări pentru a ține pasul cu cele noi

ANALIZĂ 200.000 de angajați din București ar putea avea birouri mai bune. Proprietarii clădirilor mai vechi de 10 ani, nevoiți să facă renovări pentru a ține pasul cu cele noi
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 apr 2019

În București, peste 200.000 de angajați lucrează în clădiri de birouri construite de firme private, care au o vechime mai mare de 10 ani și peste 250.000 de angajați sunt în clădiri de birouri inaugurate în ultimii 10 ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit unei analize realizate de compania imobiliară ESOP Consulting l CORFAC International, chiriașii caută clădiri noi cu sisteme de climatizare moderne, eficiente energetic și din punct de vedere al costurilor de întreținere, cu spații verzi și facilități care sporesc confortul angajaților. Clădirile mai vechi de 10-15 ani, care au parcurs câteva cicluri de închiriere, au nevoie de investiții pentru a ține pasul cu noile clădiri de birouri care se livrează acum și de aceea lucrările de modernizare sunt necesare și se realizează cu materiale noi, atât în zonele de recepție, cât și în spațiile destinate închirierii. Deocamdată aceste exemple sunt puține.

Prețurile proprietăților rezidențiale din România, în creștere. Botoșani, campion național la scumpiri CITEȘTE ȘI Prețurile proprietăților rezidențiale din România, în creștere. Botoșani, campion național la scumpiri

„Marii proprietari de clădiri de birouri au deschis direcția de renovare, după 10-15 ani de existență a unei clădiri și este recomandat ca și proprietarii clădirilor de talie medie să aibă în vedere astfel de investiții, într-o piață  cu o concurență în creștere. 54% dintre clădirile de birouri cu o vechime mai mare de 10 ani și care au spații libere sau se vor elibera au acces la metrou și ar avea șanse mai mari în competiție cu clădirile noi dacă ar beneficia de lucrări de modernizare, dacă zonele de recepție ar avea un upgrade din punct de vedere estetic iar spațiile interioare ar fi remodelate și li s-ar adăuga facilități care să stimuleze productivitatea angajaților, cum ar fi spații de relaxare, de fitness, restaurante sau mini-lounge-uri cu cofee-point-uri și gustări”, a declarat Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC International.

Printre îmbunătățirile care se aduc în prezent clădirilor de birouri din București se numără remodelarea zonelor de recepție și a celorlalte spații comune, reamenajarea grupurilor sanitare, zone de networking (integrate inclusiv în exteriorul clădirii, în spațiile verzi) și de asemenea aducerea diverselor funcțiuni complementare (spații de luat masa sau săli de sport), toate gândite pentru a energiza și consolida spiritul de comunicare din imobil.

În Germania, un studiu similar arată că 73% dintre angajați cred că biroul ar avea nevoie reală de transformare și majoritatea și-ar dori să aibă spații deschise, dar cu mai multe funcțiuni, astfel încât să poată permite lucrul în echipă, dar și lucrul individual când este cazul, potrivit studiului realizat de firma de arhitectură, proiectare și planificare Gensler.

Printre recomandările acestora se numără investițiile în metode specifice care fac ca birourile deschise să funcționeze, cum ar fi reducerea zgomotului, crearea unui ecosistem dinamic și cu mai multe module pentru locurile de muncă care promovează conexiunea și colaborarea, precum și investiții în tehnologie de colaborare virtuală.

viewscnt
Afla mai multe despre
cladiri de birouri
spatii de birouri