Daniel Popa, CEO Reynaers Aluminium, despre piața construcțiilor post-pandemie

Daniel Popa, CEO Reynaers Aluminium, despre piața construcțiilor post-pandemie
scris 26 mai 2021

Reynaers Aluminium România, parte a producătorului belgian de tâmplărie din aluminiu, a acordat în mod exclusiv un interviu pentru The Times – Investing in Property, menit să expună predicțiile pentru anii ulteriori pandemiei pe zona de construcții, atât în ceea ce privește tendințele de dezvoltare cât și ce va fi de interes pentru beneficiari.

Cum credeți că va arăta sectorul construcțiilor în viitorul post-pandemic? Se observă anumite preferințe ale beneficiarului final?
Primul trimestru al anului trecut s-a desfășurat în parametrii obișnuiți, într-un trend ascendent. Din trimestrul al doilea, odată cu declararea stării de urgență am început să resimțim o încetinire. Cu toate acestea, sectorul de construcții nu părea semnificativ afectat având în vedere că pe șantierele din țară activitatea continua, importurile se derulau întâmpinând doar ușoare întârzieri, aspecte care ne făceau să ne păstrăm pozitivismul. Astfel, până la finele anului, am reușit să ne îndeplinim obiectivele prognozate, înregistrând o creștere de aproximativ 12 % față de anul anterior.

Și anul acesta ne așteptăm la o creștere în special în domeniul rezidențial, dar și pe celelalte segmente se prezintă perspective bune.

În altă ordine de idei, activăm pe o piață din ce în ce mai educată, care tinde spre îmbunătățirea mediului de viață și de lucru al oamenilor, aspecte ce creează un context pozitiv pentru noi. Numai cu produse de înaltă tehnologie, care au în spate procese complexe de cercetare și dezvoltare, teste și know how poți livra soluții care să îndeplinească aceste cerințe de calitate.

Aveți deja deschis un showroom Reynaers. Unde se vor afla cele 3 noi showroom-uri?  Urmează acestea același tipar sau există elemente de noutate? Ce caută să ofere experiența în showroom-ul Reynaers?
Da, în anul 2019 am făcut un pas important privind dezvoltarea resurselor locale prin deschiderea unui nou showroom în București, a cărui inaugurare a avut loc în toamna aceluiași an alături de toți partenerii noștri. Cele trei noi showroom-uri din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara continuă strategia noastră de dezvoltare pe piața locală ce a mers mai departe chiar și în contextul crizei globale. Acestea vor fi inaugurate în luna iunie a acestui an.

Showroom-urile Reynaers sunt gândite pentru fiecare tip de partener, combinând atât aspecte tehnice, digitale, cât și elemente specifice de design. Mostrele prezentate creează o experiență practică pentru vizitatori, în timp ce aplicațiile digitale fac posibilă depășirea limitărilor de spațiu, arătând întreaga gamă de soluții oferite de Reynaers. Spațiile acomodează mostre scara 1:1, o zonă interactivă, zone de întâlniri și, bineînțeles, zone de expunere pentru accesorii, game de culori și colțari 3D.

În locația din București, pe lângă produsele expuse, vizitatorii pot testa aplicația noastră de simulare virtuală, ce permite vizionarea viitorului proiect încă din faza de concepție.

Mostrele sunt realizate cu cele mai recent lansate soluții și ne propunem să menținem acest concept, actualizând exponatele ori de câte ori lansăm un produs nou.

În ceea ce privește proiectele viitoare, sunteți o firmă globală, ce anume din tendințele din afară plănuiți să implementați în România?
Toate soluțiile dezvoltate și comercializate la nivel mondial se bazează pe tendințele arhitecturale globale: urbanizarea (performanțe și siguranța), centrarea pe om (design și confort), sustenabilitatea (utilizarea materialelor, izolația termică, managementul clădirilor), elemente de deschidere (răcire sau ventilare) și eficiența (ușurință și rapiditate în asamblare).

Ce proiecte aveți în vizor? Care este strategia Reynaers pentru acest an?
În prezent, aproximativ 40 % din munca noastră este pe segmentul rezidențial, 30 % pe segmentul de birouri, 20 % în retail și doar aproximativ 10 % în zona de depozite.

Anul trecut au fost proiecte mari care au contribuit la creșterea cifrei de afaceri cum ar fi Sema Parc, Tiriac Tower, One Mircea Eliade, Neo Floreasca Lake, dar și o multitudine de proiecte mai mici, dar extrem de complexe. Anul acesta vom continua livrările pentru Sema Parc, vom începe livările pentru Crown Towers, proiect în care inserăm în premieră în România cel mai nou sistem de glisante pe care l-am lansat, Masterpatio, și suntem în faza de negociere pentru alte câteva proiecte de notorietate pe piață.

Un material Investing in Property

viewscnt
Afla mai multe despre
reynaers aluminium
daniel popa