Adidas anticipează o pierdere de 700 de milioane de euro în 2023, marcând prima pierdere anuală din ultimii 31 de ani

Adidas anticipează o pierdere de 700 de milioane de euro în 2023, marcând prima pierdere anuală din ultimii 31 de ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 mar 2023

Adidas a raportat o pierdere mare în trimestru patru și și-a redus dividendele, după încetarea costisitoare a parteneriatului cu marca Yeezy a rapperului Kanye West, în octombrie, iar pentru 2023 compania anticipează o pierdere de 700 de milioane de euro, marcând prima pierdere anuală din ultimii 31 de ani, relatează CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă a înregistrat o pierdere operațională de 724 de milioane de euro (763 de milioane de dolari) și o pierdere netă din operațiunile continue de 482 de milioane de euro în trimestrul patru, scrie News.ro.

EXCLUSIV FOTO SIF Banat-Crișana finalizează vânzarea către Kaufland, Lidl și Hornbach a terenului fostei fabrici Helitube din Colentina. Încheie și vânzarea fostei fabrici Filan CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO SIF Banat-Crișana finalizează vânzarea către Kaufland, Lidl și Hornbach a terenului fostei fabrici Helitube din Colentina. Încheie și vânzarea fostei fabrici Filan

Compania va recomanda un dividend de 70 de euro cenți pe acțiune la adunarea generală anuală din 11 mai, în scădere de la 3,30 euro pe acțiune în 2021.

Veniturile neutre din punct de vedere valutar au scăzut cu 1% în trimestrul patru, ca urmare a încetării parteneriatului cu Yeezy și vor scădea cu un ritm ridicată= de o cifră în 2023, a spus compania.

Adidas preconizează o pierdere operațională de 700 de milioane de euro în 2023, marcând prima pierdere anuală de 31 de ani.

Estimarea include un impact de 500 de milioane de euro al potențialei anulări a stocurilor Yeezy și 200 de milioane de euro sub formă de ”costuri unice”.

Adidas a renunțat în octombrie la parteneriatul foarte profitabil cu rapperul și designerul de modă Ye, cunoscut anterior ca Kanye West, care este imaginea Yeezy, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite.

Compania a semnalat anterior o afectare severă a veniturilor, dacă nu va putea să-și schimbe stocul imens de încălțăminte Yeezy nevândută.

Compania a spus că profitul operațional de bază va fi ”în jurul pragului de rentabilitate”, reflectând pierderea de 1,2 miliarde de euro în vânzări potențiale din stocurile nevândute Yeezy.

Noul CEO Adidas, Bjorn Gulden, care a preluat funcția de la Kasper Rorsted la începutul anului, a declarat într-un comunicat de miercuri că 2023 va fi ”un an de tranziție”, deoarece compania caută să reducă stocurile pentru a reveni la rentabilitate în 2024.

”Adidas are toate ingredientele pentru a avea succes, dar trebuie să ne concentrăm înapoi pe nucleul nostru: produs, consumatori, parteneri de retail și sportivi”, a spus Gulden.

”Oamenii motivați și o cultură adidas puternică sunt cei mai importanți factori pentru a construi din nou un model de afaceri adidas unic. Un model de afaceri construit pentru a se concentra pe servirea consumatorului atât prin comerț cu ridicata, cât și prin DTC, care echilibrează direcția globală cu nevoile locale, care este rapid și agil și, bineînțeles, investește întotdeauna în sport și cultură, pentru a continua să construiască credibilitatea și căldura mărcii.”

Pe tot parcursul anului 2022, veniturile neutre din punct de vedere valutar au crescut cu 1% și au crescut pe toate piețele, cu excepția Chinei mari, cu creșteri de două cifre observate în America de Nord și America Latină.

Profitul operațional a fost de 669 milioane euro, în timp ce venitul net din operațiunile continue a fost de 254 milioane euro.

”Anularea stocurilor și costurile unice legate de încetarea parteneriatului său Yeezy în octombrie au costat scump Adidas, ceea ce a dus la o pierdere operațională în trimestrul patru și o scădere a vânzărilor. În plus, vânzările în China au scăzut drastic anul trecut, pe fondul măsurilor stricte de blocare ale Beijingului”, a menționat Victoria Scholar, șefa de investiții la Interactive Investor.

Aceasta a mai spus că, ”în plus, Adidas s-a confruntat cu costurile crescute ale lanțului de aprovizionare după pandemie și cu contextul macroeconomic care a slăbit consumatorul și a determinat reduceri mari pentru a atrage clienți”

viewscnt
Afla mai multe despre
adidas
pierderi