GfK: 40% din vânzările anuale de instrumente de scris se fac înainte de începerea anului școlar

GfK: 40% din vânzările anuale de instrumente de scris se fac înainte de începerea anului școlar
scris 11 nov 2015

Piața instrumentelor de scris a înregistrat înainte de începerea anului școlar o creștere de 19% în valoare față de aceeași perioadă a anului anterior în magazinele de tip hipermarket și cash & carry, totalizând aproximativ 17 milioane de lei, potrivit GfK România.

”Lunile premergătoare începerii școlii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, având în vedere că în ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vânzărilor înregistrate într-un an calendaristic”, a declarat într-un comunicat Ileana Tîlvan, head of digital consumer choices GfK România.

Din punct de vedere al structurii pieței, în perioada iulie - septembrie 2015, studiul GfK observă o creștere ușoară pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci și creioane cerate), ce cumulează 24% din piață. Acestea sunt precedate ca importanță de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit și mecanice, rollere și finelinere) care domină piața cu o pondere de peste 60%. Celelalte două categorii, instrumentele de corectat și cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.

De remarcat este creșterea pieței de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reușesc totuși să își mențină o poziție bună în piață, cu un portofoliu diversificat și cu o ofertă variată de împachetări.

Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât și valoric. Alte categorii care au înregistrat creșteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar și inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.

Producătorii de instrumente de scris împreună cu jucătorii din retail-ul modern au desfășurat intense activități promoționale în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare și cea de început a anului școlar.

Concluziile studiului se bazează pe datele de vânzări colectate de la hipermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Instrumentele de scris monitorizate sunt pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
studiu
instrumente de scris