Grupul american Smithfield Foods, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, a început reorganizarea producătorului român de mezeluri Elit, pe care l-a preluat la finele anului trecut, hotărând desființarea unor puncte de lucru ale companiei. Elit a fost cumpărat la pachet cu firma Vericom de grupul chinez WH, care în 2013 a preluat Smithfield.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Smithfield a decis desființarea punctelor de lucru ale Elit din Aiud, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe și Vințu de Jos.
CITEȘTE ȘI Bravcod preia fermele Peneș Curcanul, cu un credit de peste 24 milioane euro de la CEC În România, activitatea grupului Smithfield Foods cuprinde, în principal, creșterea de porci și comercializarea de porci vii, precum și producerea și comercializarea de carne proaspătă și semi-procesată de porc.
Elit și Vericom acționează, în principal, în domeniul producției și comercializării de preparate din carne și de carne semi – procesată, precum și în domeniul producției și comercializării de carne proaspată, respectiv al comercializării de carne congelată.
Împreună, Elit și Vericom operează 5 fabrici, 5 centre de distribuție în România și au aproximativ 12.000 de clienți, având în portofoliu branduri precum Veri, Premia, Promo, Pizzaro, Plin de Carne.
În 2016, cu peste 1.170 de angajați, Elit a avut afaceri de 339 milioane lei (320 milioane lei în 2015) și un profit net de 34,4 milioane lei (de la 26,3 milioane lei în anul precedent).