Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România

Retail   
Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România
Retailerul grec Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România, planul pentru următorii ani fiind deschiderea a 1 - 2 hipermarketuri pe an, relevă datele analizate de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Astfel de planuri au fost acum decise și pentru Grecia (un magazin nou la fiecare 3 ani), Cipru (încă două hipermarketuri în următorii 5 ani), Bulgaria (un alt hipermarket în următorii 2-3 ani plus un magazin online în acest an), Israel (două hipermarketuri până la sfârșitul anului 2025).
Urmărește-ne și pe Google News
 
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Grupul Jumbo deține în prezent 89 de magazine, dintre care 53 sunt în Grecia, 6 în Cipru, 10 în Bulgaria și 20 în România.
FOTO Supă la doză - lansată pe piața din România CITEȘTE ȘI FOTO Supă la doză - lansată pe piața din România

Prin parteneriate, grupul are prezență cu 36 de magazine în 7 țări (Albania, Kosovo, Serbia, Macedonia de Nord, Bosnia, Muntenegru și Israel).

În 2024, vânzările grupului au crescut cu 6,33% față de 2023, la 1,14 miliarde euro. Câștigul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) s-a ridicat la 424,55 milioane, de la 398,10 milioane de euro în 2023.
 
În România, Jumbo a deschis recent hipermarketul din Timișoara, după ce în vară, cum a anunțat atunci Profit.ro, a decis să amâne investiția, acuzând înrăutățirea condițiilor de piață la nivel global și păstrând pentru 2024 doar planul de deschidere a unui magazin în capitală, în incinta fostului mall Liberty Center, din cartierul bucureștean Rahova.
 
Mall-ul a fost cumpărat în 2023, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro.
Profit.ro a relatat anterior că milionarul grec Apostolos Vakakis (70 de ani), proprietarul magazinelor Jumbo, a avut o ieșire neobișnuită în recenta Adunare Generală Anuală Ordinară a acționarilor companiei, în care și-a exprimat nemulțumirea față de întârzierea implementării unor reforme pe piața elenă, a legat consecințele unei lipse de creștere a productivității de majorarea repetată a salariilor în Grecia și a reclamat faptul că nu se lucrează în toate zilele săptămânii, precum în România.
 
Salariul minim lunar în Grecia va fi majorat cu 50 de euro, sau 6,4%, până la 830 de euro, a anunțat în martie Guvernul conservator de la Atena, aceasta fiind a patra majorare din ultimii cinci ani.
VIDEO&FOTO Penny deschide în România primul magazin autonom. Planul - investiții de 1 miliard de euro CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Penny deschide în România primul magazin autonom. Planul - investiții de 1 miliard de euro

„Sunt îngrijorat că mergem încet. Sunt îngrijorat de bucuria pe care o văd în jurul meu, deși nimic nu a fost rezolvat. Inactivitatea, imobilitatea nu sunt semne bune pentru creșterea productivității. Suntem singura țară din Europa care lucrează doar câteva zile pe săptămână. Cei din Cipru, România și Bulgaria, care muncesc șapte zile pe săptămână, nu sunt proști. Atât timp cât există condițiile pentru a nu exploata lucrătorul, nu ar trebui să fii privat de dreptul de a-ți valorifica la maximum potențialul”, le-a spus acesta acționarilor.

El a arătat că, de exemplu, faptul că unele magazine din Grecia, precum cele ale Jumbo, nu au putut fi deschise timp de 3 zile de Paște a impactat 7% din costurile de exploatare. 
INFOGRAFIC Lidl - rată de profitabilitate în scădere, în România CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Lidl - rată de profitabilitate în scădere, în România

„Achită Biserica cheltuielile datorate magazinului închis? Nu! De ce de Sărbători pot să lucreze patiseriile, nu și celelalte magazine? Angajatul nu trebuie să lucreze mai mult de 40 de ore, iar noi ne-am asigurat acest lucru", a răbufnit acesta.

El a fost critic și față de companiile de asigurări, argumentând că acestea cresc foarte mult primele de asigurare. Deși Jumbo a primit despăgubiri în valoare de 11,5 milioane de euro pentru prejudiciile suferite de magazinele companiei din Larissa și Karditsa din cauza ciclonului „Daniel”, din toamna anului trecut, proprietarul a anunțat acum că vrea să creeze un cont de autoasigurare.
 
În urma ciclonului din toamnă, magazinele Jumbo din Larissa și Karditsa au încetat să funcționeze mai multe luni, suferind daune materiale importante la clădiri, infrastructură, echipamente și mărfuri. Despăgubirile au fost plătite într-o perioadă scurtă de către următoarele societăți de asigurare: IDU cu 30%, GENERALI cu 30%, AIG 12%, INTERAMERICAN 12%, ERGO 8%, ETNICA 6%, INTERASCO 2%, conform datelor analizate de Profit.ro.
Lanțul de cofetării Dulcinella a fost preluat de un fond de investiții și începe extinderea ca brand național CITEȘTE ȘI Lanțul de cofetării Dulcinella a fost preluat de un fond de investiții și începe extinderea ca brand național

Apostolos -Evangelos Vakakis, Președinte al Consiliului de Administrație al Jumbo, a studiat administrarea afacerilor și managementul financiar la Universitatea din Warwick (Regatul Unit).

Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România în prima jumătate a anului trecut, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center.

În 2023, grupul a deschis, în România, un magazin online, la care se adaugă un magazin fizic în Iași. Magazinul din Iași a fost inaugurat în toamnă, fiind al 17-lea pe plan local. Magazinul online e-Jumbo a fost inaugurat în luna iulie și fusese anunțat încă din pandemie.

Compania spune că va menține prețurile la niveluri corespunzătoare în pofida problemelor logistice de transport generate de tensiunea din Marea Roșie și declară astfel că nu va vinde produse sezoniere la prețuri excesive.
viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo
vanzari jumbo
magazine jumbo