Vânzările Jumbo în România au continuat să scadă în mai, pentru a cincea lună consecutivă, rețeaua locală de magazine înregistrând cea mai slabă performanță la nivelul grupului, relevă date analizate de Profit.ro.
Retailerul elen de jucării și decorațiuni, prezent cu 15 hipermarketuri în România, a raportat vânzări cu aproximativ 6% mai mici pe piața locală în mai, comparativ cu aceeași lună din 2021, după un declin de 2% în aprilie.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
De la începutul anului, vânzările Jumbo România au scăzut cu circa 8%, comparativ cu un avans de 17% la nivel de grup. Subsidiara românească a raportat scăderi în fiecare lună din acest an.
În Grecia, cea mai mare piață pentru grup, vânzările au crescut cu 29% în primele cinci luni ale anului. Vânzările din Cipru au avut o evoluție similară, în timp ce subsidiara din Bulgaria a consemnat un declin de 0,8%.

Jumbo operează 81 de magazine fizice, în Grecia (52), România (15), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online.
Recent, retailerul elen și-a revizuit planurile de extindere în România, citând condițiile de piață dificile, inclusiv pe fondul problemelor de aprovizionare și al inflației ridicate, care afectează cererea.
În acest context, Jumbo a anunțat că va deschide un singur nou magazin în România în 2022, amânând pentru anul viitor lansarea magazinului din Iași și a magazinului online, programate anterior pentru acest an.

Planurile privind viitorul hipermarket din Sibiu au rămas neschimbate, Jumbo anticipând deschiderea magazinului până la finele anului. Rețeaua locală ar urma să fie extinsă cu încă un magazin fizic în 2023, pe lângă cel din Iași.