Marelvi a ajuns un business de peste 75 milioane euro: Mizăm pe creștere și în 2021, dar este un an cu incertitudini și depindem mult de disponibilitatea produselor la furnizori

Marelvi a ajuns un business de peste 75 milioane euro: Mizăm pe creștere și în 2021, dar este un an cu incertitudini și depindem mult de disponibilitatea produselor la furnizori
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 23 apr 2021

Business-ul distribuitorului de electrocasnice Marelvi din Rădăuți, județul Suceava, controlat de familia de antreprenori Mihalescul, a crescut anul trecut cu 11%, la peste 75 de milioane de euro. Un avans similar prognozează compania și pentru 2021, deși multe branduri partenere sunt afectate de întreruperi în lanțul de producție – aprovizionare și au loc creșteri spectaculoase de prețuri, atât pentru transportul din China, cât și pentru costurile de fabricație.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

“Estimările noastre sunt de 10% creștere pentru 2021,  însă este un an cu incertitudini și depindem foarte mult de disponibilitatea produselor la furnizori. Totuși, așteptările noastre sunt optimiste pentru 2021. În România în continuare asistăm la o dezvoltare a segmentului imobiliar, există o piață a înlocuirii produselor vechi și orientarea clienților către produse noi, mai performante”, a declarat pentru Profit.ro Loredana Butnaru, directorul general al Marelvi Impex, una dintre cele mai mari companii de profil de pe piața românească.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Provocările anului 2021 pentru Marelvi provin din întreruperile pe lanțul de producție – aprovizionare raportate de multe branduri partenere și din creșterile mari de prețuri consemnate pentru transportul din China și pentru costurile de producție. Unii furnizori, interni sau externi, anunță astfel compania că nu pot livra marfa previzionată pentru următoarele luni.

“Este un an în care trebuie să găsim soluții atunci când avem comenzi de marfă de la clienții noștri, dar nu le putem onora. Suntem convinși că dacă am avea disponibilul de marfă corect am putea crește cu peste 15%”, spune Butnaru.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Marelvi a planificat pentru acest an deschiderea unui birou nou în București, în zona Aviației, și a programat investiții în dezvoltare, training, logistică și IT, atât pentru acest an, cât și pe termen mediu și lung.

Deși piața de electrocasnice a crescut anul trecut, Marelvi a avut de la începutul pandemiei COVID canale și zone de vânzare puternic afectate de criza sanitară, în special în prima jumătate a anului trecut.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

“Clienții Marelvi nu au fost toți în segmentele de retail cu creștere semnificativă, și aici vorbim în special de online, segment care nu este atât de bine reprezentat în canalele noastre de distribuție”, explică Butnaru.

Întrucât au fost nevoiți să petreacă mai mult timp acasă, consumatorii și-au dorit un grad cât mai mare de confort în locuințe, astfel că mulți dintre ei și-au îndreptat atenția spre electrocasnice. Butnaru remarcă, de asemenea, creșterea vânzărilor pe segmentul premium și faptul că în general clienții sunt mai selectivi și caută online multe informații despre produse, chiar dacă fac achiziția în magazinele fizice.

Loredana Butnaru a preluat conducerea Marelvi în luna februarie. În perioada 2013-2021, ea a condus operațiunile Miele în România.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri

Marelvi are depozite la Rădăuți, București și Deva. Alături de acestea, depozitul central din Rădăuți reprezintă un centru de livrare și comandă logistică pentru depozitele regionale și pentru marii clienți ai Marelvi.

Compania trimite electrocasnice către circa 500 de magazine: unități independente, hypermarket-uri, rețele, magazine online, cât și producători de mobilier.

În portofoliul acesteia se află branduri precum Arctic, Beko, Whirlpool și Indesit.

Compania a fost înființată în anul 1995 de către soții Mihalescul și s-a axat în primii 5 ani pe retailul de electrocasnice, în paralel dezvoltând și o rețea de service pentru produsele comercializate. Începând cu anul 2000 Marelvi s-a orientat către activitatea de distribuție a electrocasnicelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
electrocasnic
e marelvi
distribuție