EUR 4.9474 0.0002
USD 4.7141 0.0121
GBP 5.8404 0.0057
CHF 4.8270 0.1075
XAU 276.8333 1.8220
AED 1.2834 0.0033
AUD 3.2954 -0.0050
BGN 2.5295 0.0001
BRL 0.9487 -0.0033
CAD 3.6722 0.0076
CNY 0.6970 -0.0004
CZK 0.2001 -0.0003
DKK 0.6648 0.0000
EGP 0.2576 0.0006
HRK 0.6562 -0.0006
100 HUF 1.2792 -0.0090
INR 0.0607 0.0001
100 JPY 3.6881 0.0484
100 KRW 0.3685 -0.0029
MDL 0.2466 -0.0006
MXN 0.2358 -0.0006
NOK 0.4786 -0.0056
NZD 2.9898 0.0005
PLN 1.0655 0.0010
RSD 0.0421 0.0000
RUB 0.0756 0.0031
SEK 0.4706 -0.0023
THB 0.1364 0.0005
TRY 0.2952 0.0004
UAH 0.1597 0.0004
XDR 6.3092 0.0130
ZAR 0.2942 -0.0010
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    Orange Money, capitalizare de 6 milioane de euro
    Orange Money, capitalizare de 6 milioane de euro
    Vodafone va moderniza serviciile e-guvernare furnizate de Registrul Comerțului. Contractul se apropie 140 milioane de lei
    Vodafone va moderniza serviciile e-guvernare furnizate de Registrul Comerțului. Contractul se apropie 140 milioane de lei
    Afaceri în creștere pentru Asirom VIG, peste nivelul planificat. Cheltuielile cu daunele au urcat
    Afaceri în creștere pentru Asirom VIG, peste nivelul planificat. Cheltuielile cu daunele au urcat
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Profit News TV
    • Dezbaterile Profit News
    Skoda a pornit producția de baterii pentru mașini electrice, în prima uzină a grupului VW din afara Germaniei
    Skoda a pornit producția de baterii pentru mașini electrice, în prima uzină a grupului VW din afara Germaniei
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte
    VW a anunțat prețurile pentru noile modele ID.Buzz de pasageri și Cargo
    VW a anunțat prețurile pentru noile modele ID.Buzz de pasageri și Cargo
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    Mercedes și-a anunțat strategia: Renunță la mașinile accesibile! Pe ce se va concentra
    Mercedes și-a anunțat strategia: Renunță la mașinile accesibile! Pe ce se va concentra
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
    Bering Yachts începe producția de nave de lux la Burgas
    Bering Yachts începe producția de nave de lux la Burgas
    GRAFIC Indicele BET se întoarce sub nivelul de 12.000 de puncte, un minim al ultimelor 2 luni
    GRAFIC Indicele BET se întoarce sub nivelul de 12.000 de puncte, un minim al ultimelor 2 luni
    Hyundai Motor va investi 16,5 miliarde de dolari pentru extinderea operațiunilor cu vehicule electrice în Coreea de Sud
    Hyundai Motor va investi 16,5 miliarde de dolari pentru extinderea operațiunilor cu vehicule electrice în Coreea de Sud
    Deutsche Bank a închis conturile mai multor bănci rusești
    Deutsche Bank a închis conturile mai multor bănci rusești
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. EXCLUSIV Legendarul brand românesc de biciclete Pegas, deținut astăzi de Iulian Stanciu, șeful eMAG - atacat pentru blocare pe piață. Germanii de la Pegasus cer anularea mărcii și radierea din evidențele OSIM

EXCLUSIV Legendarul brand românesc de biciclete Pegas, deținut astăzi de Iulian Stanciu, șeful eMAG - atacat pentru blocare pe piață. Germanii de la Pegasus cer anularea mărcii și radierea din evidențele OSIM

Știri

EXCLUSIV Legendarul brand românesc de biciclete Pegas, deținut astăzi de Iulian Stanciu, șeful eMAG - atacat pentru blocare pe piață. Germanii de la Pegasus cer anularea mărcii și radierea din evidențele OSIM
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 10 mar 2021

O companie din Germania, care produce biciclete sub diverse mărci, printre care și Pegasus, a dat în judecată compania Atelierele Pegas din București, controlată integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, și a cerut instanței să anuleze certificatul eliberat de Oficiul Național pentru Invenții și Mărci (OSIM) pentru legendara marca românească Pegas, cu radierea acesteia din Registrul Național al Mărcilor.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cu sediul în Koln (Germania), ZEG Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft eG, fondată în 1966, a chemat în instanță, în același dosar, și OSIM, care a eliberat certificatul pentru marca Pegas în anul 2010.

Nume mari - Vodafone, S&T, IBM - la o licitație privind informatizarea învățământului. Elevii vor avea acces la o bibliotecă națională virtuală, dar peste doi ani CITEȘTE ȘI Nume mari - Vodafone, S&T, IBM - la o licitație privind informatizarea învățământului. Elevii vor avea acces la o bibliotecă națională virtuală, dar peste doi ani

Bicicletele Pegasus sunt disponibile în România din 2015. La nivel global, ZEG are, în Germania și Europa, peste 1.000 de membri, magazine specializate de biciclete.

Demersul în justiție al ZEG a pornit de la o decizie finală a Oficiului European de Proprietate Intelectuala (EUIPO) din 2017, prin care a fost stabilit că cele două mărci, Pegasus (Germania, din 1984) și Pegas (România), sunt similare și nu pot coexista pe piața UE, pentru ca s-ar crea confuzie pentru clienți.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

"Important de menționat este că decizia EUIPO a fost pronunțată în februarie 2017 chiar la solicitarea Atelierele Pegas de extindere și obținere a exclusivității pentru toată piața din Europa. După această decizie, pronunțată și rămasă finală, ZEG a dat dovadă de bună-credință comercială, încercând timp de aproximativ patru ani să determine, pe cale amiabilă, societatea Atelierele Pegas SRL București să ia măsurile necesare pentru a o respecta, deși ar fi putut de atunci să întreprindă imediat acțiunile pe care legislația română, armonizată cu cea europeană în domeniul proprietății intelectuale, le-ar fi permis", susține, într-o discuție cu Profit.ro, Radu Bozocea, co-fondator și partener senior la Weizmann Ariana & Partners, agenție specializată în protecția proprietății intelectuale și casă de avocatură care reprezintă solicitările ZEG în dosarul deschis la Tribunalul București.

Argumentul susținut de avocați este că, în 2009, marca Pegas a celor din Zărnești nu ar fi fost prelungită (reînnoită), ci ar fi fost înregistrată o marcă nouă Pegas, fără să fi fost făcute anumite diligențe, respectiv fără o verificare dacă nu există deja o marcă similară anterior înregistrată pentru aceleași produse.

Reprezentanții casei de avocatură mai susțin că, în cazul în care cererea ZEG va fi admisă, compania Atelierele Pegas va trebui să renunțe de îndată la utilizarea mărcii Pegas sau a oricărei denumiri similare cu Pegasus (și grafica protejată de ZEG), inclusiv ca nume comercial sau în mediul online.

Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment

"Ulterior, probabil se va pune în discuție și reparația financiară a efortului la care ZEG a fost obligat pentru a-și apăra drepturile. O respingere a acțiunii va însemna o continuare a situației existente în prezent, în care cele două mărci vor coexista pe piața din România, aspect însă considerat de EUIPO de natură a prejudicia și crea confuzie pentru clienții finali, consumatorii, care nu vor putea identifica în mod corect și fără dubiu calitatea și sursa unui produs pe care doresc să îl achiziționeze", susțin reprezentanții casei de avocatură Weizmann, Ariana & Partners.

VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala

La solicitarea Profit.ro, OSIM a transmis că a devenit parte în dosar în baza prevederilor articolului 101 din Legea 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, care spune că "La cererea instanței judecătorești, OSIM este obligat să înainteze acesteia actele, documentele și informațiile necesare judecării cauzei cu care a fost învestită".

Contactați de Profit.ro, reprezentanții Atelierele Pegas nu au transmis un punct de vedere până la publicarea știrii.

Plaforma de food delivery Tazz by eMAG, capitalizată din nou. Administratorul eMAG aduce 15,8 milioane de lei și ajunge la o cotă de 93,6% din acționariat CITEȘTE ȘI Plaforma de food delivery Tazz by eMAG, capitalizată din nou. Administratorul eMAG aduce 15,8 milioane de lei și ajunge la o cotă de 93,6% din acționariat

UPDATE ora 16.06 Andrei Militaru, CEO Network One Distribution, a transmis Profit.ro următorul punct de vedere:

"Pegas are o istorie de aproape 50 de ani pe piața bicicletelor din România. A fost construit și a evoluat în mod independent pe teritoriul României. Bicicleta Pegas a fost fabricată de către Uzina Mecanică Tohani, începând cu anul 1972, până în 2005, iar din 2011 Atelierele Pegas a preluat brandul (marca înregistrată) și a început producția de biciclete, bicicletele fiind în piață, neîntrerupt, timp de 10 ani.

Pegasus are o istorie de aproape 40 de ani, pe piața bicicletelor din Germania, evoluând în mod independent pe piața din Germania și, ulterior, în alte țări.

Aderarea la Uniunea Europeană a adus armonizarea mărcilor existente la nivel național cu cele înregistrate la nivelul Uniunii Europene, punând față în față mărci locale dezvoltate de producătorii locali cu mărcile înregistrate pe teritoriul Europei. Această armonizare a generat mai multe conflicte de marcă europeană vs. marca locală, întrucât, pentru ușurința înregistrării, proprietarii unor mărci naționale au tendința de a extinde înregistrarea în toate țările Uniunii, deși nu folosesc marca decât la nivel local sau regional.

În ceea ce privește notorietatea celor două branduri pe piața locală, un raport de cercetare privind notorietatea spontană a mărcilor de biciclete în România, realizat în 2020 de către una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare de piață din România, arată,  pentru brandul Pegas, un rezultat de 65,1 % versus 0,5% pentru brandul Pegasus.

În rezumat, aceasta este substanța conflictului, sunt două mărci, care au evoluat în mod independent, pe teritorii diferite, Pegas în România timp de aproape 50 de ani, arhi-cunoscut și folosit de publicul român, iar Pegasus în Germania (o istorie ceva mai mică) și alte câteva țări, cu precădere din Uniunea Europeană, conflict pe care, având în  vedere istoria și notorietatea brandurilor la nivel local, lipsa riscului de confuzie între cele două mărci în discuție (societatea din Germania nu își comercializează produsele în România), îl considerăm artificial.

Ne exprimăm încrederea că acest conflict va fi soluționat în mod echitabil".

În octombrie 2015, omul de afaceri Iulian Stanciu, șef al eMag.ro, a devenit, prin intermediul Network One Distribution (NOD), acționarul majoritar al producătorului local de biciclete Pegas și a anunțat că are în plan investiții de opt milioane de euro pentru extinderea distribuției și a gamei de produse la nivel național și internațional și deschiderea, peste trei ani, a unei linii de asamblare cu o capacitate anuală de 100.000 de biciclete.

În vara anului 2018 a fost anunțat, de altfel, că Pegas va intra pe piața europeană prin listarea pe cinci marketplace-uri Amazon, respectiv Spania, Franta, Germania, Italia și Marea Britanie, existând și intenția de extindere în SUA.

NOD a preluat 51,67% din titlurile firmei Atelierele Pegas București pentru suma de 200.000 euro. Banii au fost încasați de Andrei Botescu - 189.492,93 euro, Alexandru Manda - 6.547,76 euro și Adrian Teașă - 6.547,75 euro.

Înainte de tranzacție, Andrei Botescu, fondatorul și directorul general al firmei Atelierele Pegas, deținea o participație de 80%, alături de Ciprian Frunzeanu - 5%, Andrei Marius Alin - 5%, Adrian Teașă - 3,33% și Alexandru Manda - 3,33%.

Ulterior, prin mai multe tranzacții, ultima în decembrie 2020 și în sumă de 433.033 lei, NOD a devenit unicul acționar al Atelierele Pegas.

Breșă de securitate IT indicată pentru cel mai mare portal local de imobiliare. Peste 200.000 de fișiere ale Imobiliare.ro, cu datele personale și proprietățile clienților, ar fi fost expuse. UPDATE Precizările companiei CITEȘTE ȘI Breșă de securitate IT indicată pentru cel mai mare portal local de imobiliare. Peste 200.000 de fișiere ale Imobiliare.ro, cu datele personale și proprietățile clienților, ar fi fost expuse. UPDATE Precizările companiei

"Am preluat Atelierele Pegas pentru a susține procesul de diversificare a portofoliului NOD, care a început cu IT&C, apoi a adăugat jucării, electrocasnice. scule. Există un trend pozitiv pe zona produselor outdoor. Populația este interesată din ce în ce mai mult de produse din zona menținerii stării de sănătate și petrecere a timpului liber în natură. Bicicletele sunt parte din această categorie. Cred că trendul pozitiv se va menține și am hotărât să intrăm pe acestă piață", a declarat Iulian Stanciu pentru Profit.ro în octombrie 2015.   

Botescu, la rândul său, spunea atunci că vrea să facă din Pegas bicicleta preferată a românilor.

"Mi-am dat seama că este nevoie de un efort investițional mare și de un partener cu experientă. Împreună cu NOD vom extinde atât gama de biciclete pentru toate palierele de vârstă și categoriile de produse, cât și prezența brandului la nivel național și internațional, așa cum ne-am dorit. Țelul meu pe următorii cinci ani este să dezvoltăm o facilitate de producție integrată în țara noastră cu ajutorul căreia sa putem produce cel puțin 100 de mii de biciclete pe an”, a declarat directorul general al Atelierele Pegas, Andrei Botescu.

Holde Agri Invest vrea să investească 500.000 euro în firme startup din zona agritech. Anterior, compania a intrat pe nișă prin Agrocity Technologies, proiect în care l-a atras și pe directorul de marketing al Google și YouTube România CITEȘTE ȘI Holde Agri Invest vrea să investească 500.000 euro în firme startup din zona agritech. Anterior, compania a intrat pe nișă prin Agrocity Technologies, proiect în care l-a atras și pe directorul de marketing al Google și YouTube România

În anii de glorie, Pegas producea lunar 30.000 de biciclete

Pegasul a apărut la începutul anilor ‘70, la fabrica de armament din Zărnești – “6 Martie”, redenumită Tohan Zărnești.

“Am aflat din presă că brandul Pegas este unul expirat și am reînnoit perioada de valabilitate prin reînscrierea acestuia la OSIM. Prima bicicletă Pegas asamblată de Atelierele Pegas a fost vândută la 1 iunie 2012. Până în prezent, am vândut peste 5.000 de unități”, a declarat pentru Profit.ro în octombrie 2015 directorul general al firmei, Andrei Botescu.

Potrivit informațiilor disponibile în presă, Botescu a înregistrat marca Pegas la OSIM în 2010, după ce a aflat, în urma unui telefon la fabrica din Zărnești, că nu se mai produc biciclete sub acest brand din 2005. Practic, producătorul bicicletelor Pegas, prin renunțarea la producție, a renunțat să reînnoiască și marca la OSIM.

Firma Atelierele Pegas a fost înființată în 2011 și a consemnat în anul 2019, potrivit celor mai recente date, afaceri de 10,7 milioane de lei, de la 12,64 milioane de lei în 2018, iar pierderea a urcat cu 7 milioane de lei, la 16,1 milioane de lei.

Datoriile totale au avansat de la 19,7 milioane de lei la 23,1 milioane de lei, în timp ce creanțele au scăzut la 2,7 milioane de lei, de la 3,8 milioane de lei în 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
pegasus
pegas
osim
litigiu
iulian stanciu
marca

Poţi citi în continuare

  • EXCLUSIV După 8 ani, din nou disponibilizări masive la Poșta Română, unul dintre cei mai mari angajatori locali. Șeful Poștei, către toți directorii companiei: Trebuie să ne optimizăm. Minimum 21% din angajați vor fi disponibilizați!
    EXCLUSIV După 8 ani, din nou disponibilizări masive la Poșta Română, unul dintre cei mai mari angajatori locali. Șeful Poștei, către toți directorii companiei: Trebuie să ne optimizăm. Minimum 21% din angajați vor fi disponibilizați! 19 feb 2021
  • EXCLUSIV RCS&RDS cheamă ANCOM în instanță
    EXCLUSIV RCS&RDS cheamă ANCOM în instanță 17 feb 2021
  • EXCLUSIV Reacția Transilvania Broker la scandalul momentului, generat de acuzații de recrutare a forței de vânzări a celorlalți brokeri. CEO: Este o campanie de informare, nu de recrutare. Am trimis circa 1.000 de scrisori, nu la toți agenții de vânzări
    EXCLUSIV Reacția Transilvania Broker la scandalul momentului, generat de acuzații de recrutare a forței de vânzări a celorlalți brokeri. CEO: Este o campanie de informare, nu de recrutare. Am trimis circa 1.000 de scrisori, nu la toți agenții de vânzări 4 feb 2021
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Skoda a pornit producția de baterii pentru mașini electrice, în prima uzină a grupului VW din afara Germaniei astăzi, 08:00
  • STS vrea să cumpere echipamente pentru extinderea distribuției de servicii la nivel național. 12 oferte astăzi, 07:52
  • VW a anunțat prețurile pentru noile modele ID.Buzz de pasageri și Cargo astăzi, 07:45
  • BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar astăzi, 07:38
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9474 +0.00020.00 %
1 USD4.7141 +0.0121+0.26 %
1 GBP5.8404 +0.0057+0.10 %
1 CHF4.8270 +0.1075+2.28 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Știri

BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
BCR va credita CFR Călători cu aproape 120 milioane lei. Cât va plăti transportatorul feroviar
  • Cum vede Comisia Europeană rolul României în reducerea dependenței UE de gazele rusești
    Cum vede Comisia Europeană rolul României în reducerea dependenței UE de gazele rusești
  • Pe Profit Insider: Big Brother pentru economii
    Pe Profit Insider: Big Brother pentru economii
mai multe
  • Numărul locurilor de muncă vacante a urcat
    Numărul locurilor de muncă vacante a urcat
  • Prețul mierii de albine este influențat de războiul din Ucraina. ”E posibil ca procesatorii să nu aibă efectiv de unde acumula cantitățile necesare”
    Prețul mierii de albine este influențat de războiul din Ucraina. ”E posibil ca procesatorii să nu aibă efectiv de unde acumula cantitățile necesare”
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2022 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro