Metro, planuri în România pentru instalarea de panouri fotovoltaice începând cu 2023: Avem susținerea grupului pe o investiție mai accelerată în următorii ani

Metro, planuri în România pentru instalarea de panouri fotovoltaice începând cu 2023: Avem susținerea grupului pe o investiție mai accelerată în următorii ani
scris 9 aug 2022

Retailerul german cash & carry Metro, cu o rețea de 30 de centre de distribuție, inclusiv 5 magazine Metro Punct, care au generat în 2021 un rulaj de 7,282 miliarde de lei (1,473 miliarde de euro), plus 16% față de 2020, vrea să-și instaleze panouri fotovoltaice începând cu anul următor.

„Avem un prim pas pentru anul următor și vom instala panouri fotovoltaice pe 5 magazine. În funcție de acest test, putem accelera procesul și să ajungem să instalăm mai multe panouri fotovoltaice pe magazinele Metro. Avem susținerea grupului pe o investiție mai accelerată în anii următori”, a spus, pentru Profit.ro, Adrian Ariciu, CEO Metro România.

Tot pentru reducerea consumul de electricitate, compania va investi și într-o tehnologie nouă de echipamente frig.

„Aici avem un plan de 3-4 magazine pe an”, adaugă acesta.

FOTO Chipsuri cu adresă doar în limba maghiară și indicația \ CITEȘTE ȘI FOTO Chipsuri cu adresă doar în limba maghiară și indicația "județul Harghita, Ținutul Secuiesc". Tribunalul a intervenit

Până în prezent, pe partea de sustenabilitate, Metro s-a concentrat în principal pe reducerea risipei alimentare, având un parteneriat cu Banca pentru Alimente. 

„În ultimii 2-3 ani vorbim de aproape 600 de tone de alimente care au fost salvate de la distrugere și s-au dus, înainte de expirare, la comunitățile nevoiașe. Vom continua acest proiect, pentru că în 2020 și 2021 am extins de la câteva magazine la toată rețeaua”, mai precizează Adrian Ariciu.

Metro investește și în extinderea capacității de vânzare a tuturor celor 30 de centre de distribuție pe care le deține. În următorii 5-7 ani, retailerul vizează să crească suprafața acestora cu 15-20%, de la 190.000 de metri pătrați cât totalizează în prezent.

La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

FOTO Hala Obor, amenințată cu închiderea de până la 1 an. ”Trebuie să iasă la pensie.\ CITEȘTE ȘI FOTO Hala Obor, amenințată cu închiderea de până la 1 an. ”Trebuie să iasă la pensie."

Metro aproape că și-a dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 4,356 miliarde de lei în 2016 (881,3 milioane de euro), la 7,282 miliarde de lei anul trecut (1,473 miliarde de euro). 

Față de 2020, când compania raporta afaceri de 6,120 miliarde de lei, în 2021 Metro a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 16%. 

Profitul net al companiei a continuat să scadă în ultimii trei ani, ajungând în 2021 la 65,281 milioane de lei, de la 77,446 milioane de lei în 2020 și de la 93,271 milioane de lei în 2019.

Cel mai mare profit net înregistrat de Metro, unul dintre cei mai mari retaileri prezenți pe piața locală, a fost în urmă cu circa un deceniu. Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.

De asemenea, în ultimul deceniu compania și-a diminuat constant și numărul angajaților, aproape cu jumătate, de la 6.000 câți erau în 2011, la 3.619 în 2021. De remarcat că, în ultimii doi ani, față de 2019, Metro a început să crească din nou numărul angajaților. Dacă în 2019, retailerul german avea 3.408 de angajați, în 2020 numărul acestora a crescut la 3.523, iar în 2021 la 3.619.

Nou jucător - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene intră în România CITEȘTE ȘI Nou jucător - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene intră în România

Retailerul a mai dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la peste 1.800 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România, cu obiectivul de a ajunge la 2.000 de magazine până la finalul lui 2023.

Metro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți. 

Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro romania
panouri fotovoltaice
metro punct
magazine metro