Miliardarul Bernard Arnault, care deține LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a vândut participația de 5,7% pe care o deținea la retailerul francez Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, obținând 724 milioane de euro (854 milioane de dolari) în urma tranzacției, transmit MarketWatch și Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Arnault, care în 2007 a investit în Carrefour, era unul dintre cei mai mari acționari, alături de familia Moulin și omul de afaceri brazilian Abilio dos Santos Diniz, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențialParticipația Agache a fost vândută printr-un proces accelerat de bookbuilding pentru investitorii instituționali, la 16 euro pe acțiune, a informat grupul bancar Societe Generale.
Marți, acțiunile Carrefour au închis la 16,85 euro la Bursa de la Paris, evaluând compania la 13,32 miliarde de euro. Miercuri dimineața, titlurile înregistrau un declin de 5,2%, analiștii apreciind că vânzarea participației transmite un semnal negativ privind retailerul francez.
CITEȘTE ȘI eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG MarketplaceDecizia este surprinzătoare, ținând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan și Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe piețele sale de bază din Europa Occidentală și Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta consideră că decizia reprezintă un semnal negativ.
CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în BrașovCarrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creștere cu 7,8% în termeni comparabili față de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip Cash & Carry.