Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat vânzări sub așteptări în perioada mai - iulie 2025, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea retailerului de a continua să își crească vânzările într-un context economic incert, transmite Reuters.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a anunțat o creștere a vânzărilor de 9% în perioada 1 august - 8 septembrie, comparativ cu un avans de 11% în aceeași perioadă a anului trecut, dar un ritm mai ridicat față de expansiunea de 5,1% din primul semestru, scrie Agerpres.

În perioada mai - iulie 2025, Inditex a realizat vânzări nete de 10,08 miliarde de euro, sub estimările analiștilor care mizau pe un rezultat de 10,26 miliarde de euro.
''Performanța în primul semestru a fost solidă, compania a realizat vânzări satisfăcătoare într-un mediu de piață dificil'', a afirmat directorul general Oscar Garcia Maceiras.
De la începutul anului, acțiunile Inditex au scăzut cu 14% la Bursa de la Madrid, investitorii fiind prudenți în actualul context economic incert, după patru ani de creșteri de peste 10% ale vânzărilor anuale. De asemenea, investitorii sunt îngrijorați de efectele taxelor vamale americane și deprecierea dolarului.
Inditex, care deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho, are planificate cheltuieli de capital de 1,8 miliarde de euro anul acesta, un nivel similar cu cel din 2024.