Scăderea TVA a afectat vânzările Carrefour România

Scăderea TVA a afectat vânzările Carrefour România
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 16 iul 2015

Carrefour, al doilea retailer de pe piața românească de profil, a raportat un impact negativ de 3 puncte procentuale la nivelul vânzărilor din trimestrul al doilea, ca urmare a reducerii TVA de la 1 iunie, dar în termeni comparabili a înregistrat creștere față de același trimestru din 2014.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

”Vânzările like for like au continuat să crească în România, în pofida unui impact de trei puncte procentuale, cauzat de reducerea puternică a TVA la produsele alimentare începând de la 1 iunie”, se spune într-un comunicat al companiei.

De la începutul anului, Carrefour România a deschis șapte magazine noi, dintre care un hipermarket, cinci supermarketuri Market și un magazin de proximitate Express. Astfel, retailerul deține 184 de magazine la nivel național,  dintre care 28 de hipermarketuri ”Carrefour”, 97 supermarketuri ”Market”, 45 magazine de proximitate ”Express”, 9 magazine de proximitate ”Contact”, patru magazine Supeco si un magazin online.

În 2014, Carrefour SA, compania prin care sunt administrate hipermarketurile și magazinul online, a înregistrat o creștere cu 6,3% a cifrei de afaceri, la 4,56 miliarde lei (1,03 miliarde euro), și un profit net de 119,2 milioane lei (27 milioane euro), în scădere cu 64%.

În același timp, Artima, care operează supermarketurile și magazinele de proximitate, a raportat un avans cu 8,5% al cifrei de afaceri, la 889,65 milioane lei (201,3 milioane euro), și și-a redus pierderile cu 38,2%, la 2,7 milioane lei (circa 625.000 euro).

Lansată anul trecut, cu  prima deschidere de magazin în luna august, rețeaua Supeco a avut afaceri de 7,3 milioane lei (1,75 milioane euro) și pierderi de 3,45 milioane lei (782.000 euro).

Astfel, cumulate, cele trei companii prin care activează grupul francez Carrefour în România au avut anul trecut afaceri de 5,45 miliarde lei (1,23 miliarde euro).

Liderul pieței de retail din România este rețeaua de hipermarketuri Kaufland, cu vânzări de 1,8 miliarde euro.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
vânzări
magazine