Supermarket-urile britanice Sainsbury’s și Asda fuzionează și creează cel mai puternic jucător pe piața de profil din Marea Britanie

Supermarket-urile britanice Sainsbury’s și Asda fuzionează și creează cel mai puternic jucător pe piața de profil din Marea Britanie
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 30 apr 2018

Sainsbury’s, al doilea cel mai puternic lanț britanic de supermarket-uri, și Asda, filiala locală a gigantului american Walmart și al treilea jucător de pe piață, au ajuns la un acord de fuziune, confirmând informațiile apărute în presă. În urma tranzacției apărea cel mai mare lanț de supermarket-uri din Marea Britanie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA, REI Grup și BRD.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, ucb
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Valoarea tranzacției este de circa 7,3 miliarde de lire sterline, reprezentând o combinație de cash și acțiuni. Potrivit termenilor agreați, Walmart va primi o participație de 42% la grupul nou format, care va opera o rețea de circa 2.800 de magazine.

Acțiunile Sainsbury’s cresc cu peste 15% la Londra în urma anunțului legat de fuziune.

Tranzacția va permite realizarea unor sinergii de 500 milioane lire sterline și reducerea prețurilor cu până la 10%, potrivit părților implicate în tranzacție.

Mastercard: Credit Europe Bank și Cetelem sunt în proces de înrolare în programul de plată în rate cu cardul CITEȘTE ȘI Mastercard: Credit Europe Bank și Cetelem sunt în proces de înrolare în programul de plată în rate cu cardul

Grupul creat va valora peste 13 miliarde de lire sterline și va controla circa o treime din piața britanică de profil, depășind Tesco, liderul pieței britanice Tesco.actual în funcție de cota de piață. 

Concernul creat va păstrea numele Sainsbury’s, iar magazinele Asda vor continua să vândă sub numele propriu.

"Este o ocazie de transformare pentru a crea o nouă forță în retailul britanic, mai competitivă", potrivit lui Mike Coop, director general la Sainsbury’s, citat de Financial Times.

viewscnt
Afla mai multe despre
asda
sainsbury’s
britanic
supermarket