Vânzările Coca-Cola în România au crescut cu 11% anul trecut

Vânzările Coca-Cola în România au crescut cu 11% anul trecut
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 19 feb 2016

Vânzările Coca-Cola HBC în România au urcat cu aproximativ 11% anul trecut, la 153,9 milioane de navete de băuturi răcoritoare și apă, a doua cea mai mare creștere înregistrată la nivelul grupului, după Ucraina, se arată în raportul financiar al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Pe piețele emergente (România, Rusia, Ucraina, Nigeria, Armenia, Belarus, Bulgaria, Moldova, Serbia și Bosnia și Herțegovina), vânzările Coca-Cola au urcat cu 2,5% în 2015, la 1,05 miliarde de navete, cele mai mari creșteri fiind înregistrate în Ucraina, România și Nigeria, în special pe segmentul băuturilor carbogazoase.

"Creșterile de două cifre din România, Nigeria și Ucraina au sprijinit avansul de 2,5% pe piețele emergente, în pofida declinului de o cifră înregistrat pe piața din Rusia ", se arată în raportul financiar al companiei.

Retailerul de modă DiKa și-a deschis un magazin online CITEȘTE ȘI Retailerul de modă DiKa și-a deschis un magazin online

Deși volumele au înregistrat creșteri, veniturile obținute de Coca-Cola din vânzările în statele emergente au scăzut, anul trecut, cu circa 7,6% față de 2014, la 2,77 miliarde de euro.

La nivelul grupului, veniturile din vânzări au scăzut anul trecut cu 2,5%, la 6,35 miliarde de euro, influențate de evoluțiile cursurilor valutare, deși numărul de navete vândute a crescut cu 2,6%, la 2,05 miliarde de unități. Totodată, profitul net a înregistrat un declin de 4,9% față de anul precedent, situându-se la 280,3 milioane de euro.

"În 2016, vom continua să acționăm astfel încât să facem față provocărilor specifice fiecărei țari", a declarat directorul general de la Coca-Cola HBC, Dimitris Lois, într-o conferință cu investitorii.

Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de țări din Europa, Asia și Africa.

Grupul este prezent pe piața românească prin Coca-Cola HBC România, care deține trei fabrici, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.

În octombrie anul trecut, Coca-Cola HBC a anunțat că își va închide fabrica pe care o are la Luka, în vestul Slovaciei, în luna martie 2016, la o lună după ce a decis să întrerupă activitatea de îmbuteliere din Republica Moldova. Aprovizionarea pentru Republica Moldova se va face din România și Ucraina.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola
coca-cola hbc
vanzari
bauturi carbogazoase
navete
profit
venituri