Asociație: Hotelurile să plătească o taxă de promovare de 1%, iar cu banii să se promoveze Bucureștiul

Asociație: Hotelurile să plătească o taxă de promovare de 1%, iar cu banii să se promoveze Bucureștiul
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 25 nov 2015

Deși taxa hotelieră este eliminată în noul Cod Fiscal, asociația care se ocupă de promovarea Capitalei este de acord ca hotelurile din București să plătească o taxă de 1% din tariful primei nopți de cazare în cazul fiecărui client, cu condiția ca banii să fie strânși într-un cont separat și folosiți exclusiv pentru promovarea turistică a orașului, așa cum se întâmplă deja cu Mamaia sau Oradea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

"La fel se face și în Viena, care din această taxă își constituie la Biroul de turism local un buget de 26 milioane euro anual, sau la Paris, Budapesta ori Praga. De ce nu ar face și Bucureștiul la fel, pentru că oricum de la bugetul național nu primește nimic pentru promovare?", a declarat pentru Profit.ro Călin Ile, vicepreședintele asociației de promovare și dezvoltare turistică a Bucureștiului.

Primăria Capitalei strângea în fiecare an în jur de 3 milioane de euro din taxa hotelieră, bani care ar fi trebuit să fie folosiți pentru promovarea turistică a orașului. Banii se împărțeau primăriilor de sector și de-acolo nimeni din turism nu mai știa exact ce se întâmpla cu ei, susține Ile.

Noul Cod Fiscal prevede eliminarea taxei hoteliere, de 1% din tariful primei nopți de cazare, care ajungea la bugetele locale, dar permite colectarea unei taxe speciale de promovare turistică a destinațiilor menită să contribuie exclusiv la promovarea și dezvoltarea turistică. La București se discută o taxă de 1%, dar încă nu s-a decis și nici nu a fost propusă vreo formă spre consultare. Reprezentanții asociației vor ca banii strânși din noua taxă să intre într-un cont separat, iar asociația să fie consultată referitor la modul cum vor fi cheltuiți acești bani. "Dorim o discuție pe tema asta, pe care sper să o avem repede. Dar acum e puțin haos la PMB", a spus Ile.

Ile se așteaptă ca mai multe orașe sau destinații turistice să impună această taxă de promovare locală, așa cum s-a întâmplat cu Oradea, care a introdus o taxă de 2% din tariful de cazare pentru a se putea promova.

"Dacă banii colectați nu se întorc către turism și își pierd, ca până acum, urma în bugetele centrale ale autorităților locale, nu suntem de acord cu ea", a mai spus Ile.

Dintre toate orașele din România, Bucureștiul atrage cei mai mulți turiști, adică în jur de 1,3-1,4 milioane pe an, dintre care ceva mai puțin de jumătate sunt străini. Dintre aceștia, însă, cei mai mulți sunt oameni de afaceri care se cazează în hoteluri, ajunși cu diverse treburi în oraș.

viewscnt
Afla mai multe despre
bucuresti
turisti
taxa hoteliera
promovare