Noul director al hotelului Hilton din Centrul Vechi: Angajații vin și pleacă, salariile din industrie sunt cam la fel. Diferența o face atmosfera la locul de muncă

Noul director al hotelului Hilton din Centrul Vechi: Angajații vin și pleacă, salariile din industrie sunt cam la fel. Diferența o face atmosfera la locul de muncă
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 6 dec 2018

Irina Semaca, noul director general al hotelului Hilton din Centrul Vechi al Capitalei, crede că piața hotelieră autohtonă este pe un trend ascendent, cu toate că cea mai mare problemă, lipsa forței de muncă, nu și-a găsit încă rezolvarea. Ea spune că sunt hoteluri mari în București care au un deficit zilnic de 50 de angajați, iar diferența, atunci când aceștia aleg un hotel sau altul, nu o fac salariile, care sunt similare în industrie, ci mediul de lucru oferit de angajator. Ei rămân până la urmă, dacă le oferi stabilitate și apreciere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Irina Semaca, cea care a condus hotelul K+K Elisabeta din București, este, din septembrie, noul director al hotelului Hilton Garden Inn din Centrul Vechi al Capitalei, după ce fostul manager, Maria Drăgulin, a părăsit postul la nici un an de la numire. Irina Semaca (38 de ani) a studiat in Bucuresti, Londra, după care s-a angajat in lanțul K+K Hotels, lucrând și la hotelul din Londra, și la cel din Praga și, ulterior, la cel din București.

Ea spune pentru Profit.ro, în primul interviu acordat presei, că o avantajează faptul că a cunoscut in detaliu toate departamentele hotelului K+K, pentru că acum, ajunsă la Hilton, un hotel mult mai mare, știe cum să abordeze problemele pe care le-ar putea întâmpina. "Hilton nu e o pălărie prea mare pentru mine, ci doar numărul de camere e mai mare", afirmă Irina Semaca.

Peste 80% dintre clienți Hilton Garden Inn sunt străini - americani, israelieni, britanici, italieni. Din total, 60-70% sunt oameni de afaceri, restul venind pentru a vizita Bucureștiul. "Chiar dacă suntem în centru, hotelul atrage mulți oameni de business, care chiar dacă au treabă în Pipera, preferă să stea în centru, unde ies seara, să îmbine utilul cu plăcutul. Românii care se cazează aici sunt oameni de afaceri, în general, dar încep să vină și turiști români care vizitează Bucureștiul" adaugă directoarea hotelului.

FOTO+DOCUMENT Cum pregătește George Copos extinderea hotelului Athénée Palace Hilton, emblemă a Bucureștiului CITEȘTE ȘI FOTO+DOCUMENT Cum pregătește George Copos extinderea hotelului Athénée Palace Hilton, emblemă a Bucureștiului

De la deschidere gradul de ocupare a crescut treptat ajungand in ultimele luni la 90%. Cei mai mulți turiști străini care vin în România, susține Irina Semaca, sunt plăcut surprinși, pentru că nu se așteaptă să întâlnească atâția oameni care să vorbească foarte bine limbi străine, să fie atât de amabili și să le ofere informații. Mai sunt mici probleme, cum ar fi infrastructura, dar per total e pozitivă impresia pe care o lasa Romania, este pozitiva.

Irina Semaca și-a propus să crească eficiența și să se concentreze foarte mult pe calitatea serviciilor. "Sunt atentă la detalii, clienții nu plătesc doar o noapte la hotel, ci o experiență, și este foarte important pentru mine ca ei să simtă asta si sa plece din hoteL. Cred într-o relație foarte bună cu angajații", spune aceasta.

În opinia ei, românii au capacitatea de a conduce un hotel de lanț internațional și nu este necesar ca lanțurile să aducă din afară manageri. "Dacă s-ar uita mai bine în piață ar găsi și aici", crede ea.

Șefa hotelului susține că o interesează în mod deosebit partea de responsabilitate socială și ce poate face o companie pentru a da o mână de ajutor comunității. Fie că este vorba despre acțiuni pentru protejarea mediului și reducerea poluării, fie că despre campanii pentru ajutorarea unor categorii defavorizate, toate acestea trebuie să reprezinte un comportament firesc al oricărei companii.  "Acesta este, de altfel, <<efectul Hilton>>, al celor 100 de ani de existență Hilton. De-a lungul acestui secol, ceea ce a definit Hilton nu a fost faptul că a creat locuri de cazare pe tot globul, ci faptul că a creat un impact pozitiv asupra societății, pe tot globul. Iar eu mă bucur că și hotelul pe care îl conduc contribuie la acest efect Hilton, atât prin campaniile sociale pe care le organizează, dar inclusiv prin faptul că se află într-o clădire monumen-istoric care a fost salvată de la prăbușire  și reabilitată.  Astfel de acțiuni schimbă dramatic imaginea pe care turiștii, în special cei străini, și-o formează atunci când vizitează una dintre cele mai populare zone din București", adaugă Irina Semaca.

Apex Alliance, compania lituaniană care deține hotelul Hilton Garden Inn, l-a cooptat recent în acționariat pe cel mai bogat om din statul baltic și a alocat 90 de milioane de euro pentru a construi până în 2020 patru hoteluri în București. Este vorba de primul hotel ce va fi construit chiar în aeroportul Henri Coandă, un Hilton de 218 camere, și de trei unități Marriott, dintre care două vor fi în centrul orașului. Arunas Beleska, proprietarul Apex Alliance, a vorbit în premieră pentru presa română în Profit.ro despre planurile companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
hilton garden
irina semaca