Patronatele din turism, nemulțumite de desființarea birourilor de promovare din străinătate

Patronatele din turism, nemulțumite de desființarea birourilor de promovare din străinătate
scris 7 mai 2017

Patronatele din turism sunt nemulțumite de decizia ministrului Mircea Titus Dobre, de desființare a birourilor de promovare din străinătate, și consideră că această măsură este ”necomercială și neprofesionistă” și va avea un impact negativ în acest an în ceea ce privește numărul de turiști străini care vor vizita România. Gheorghe Fodoreanu, vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), a declarat pentru News.ro că măsura a fost decisă într-un moment nepotrivit, chiar la începutul sezonului, astfel că la birourile de promovare turistică din afara țării nu va mai avea cine să ofere informații potențialilor turiști străini care doresc să vină în România.

Reacțiile oamenilor de afaceri din turism au fost prezentate anterior de Profit.ro.

”Măsura este necomercială și neprofesionistă, este contra rezultatelor pozitive. Și va influența negativ rezultatele în turism. Ministrul Turismului nu înțelege că în turism nu se vând robineți. În turism se vinde încredere pe termen lung, amabilitate, protecția turistului, se construiește o relație cimentată”, a spus Fodoreanu, pentru News.ro.

În România există în prezent circa 2.600 de agenții de turism licențiate, din care doar 25-30 sunt specializate să aducă turiști străini în țară.

Reprezentantul FPTR susține îmbunătățirea activității directorilor birourilor de promovare turistică, dar nu desființarea lor.

Reorganizarea Ministerului Turismului trebuia să fie realizată între noiembrie și ianuarie, afirmă Fodoreanu, care este și președinte-fondator al comisiei de incoming al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

”Reprezentanțele și târgurile au fost singurele acțiuni de promovare, orice altă încercare a eșuat. Pentru orice altă măsură trebuia să se consulte cu asociațiile, cu mediul de afaceri. Or, noi ne-am trezit direct cu propunerea de desființare”, a precizat Fodoreanu.

Vicepreședintele FPTR critică atitudinea ministrului Turismului, care a atacat șefii birourilor de promovare din străinătate.

”El distuge o rețea cu niște oameni capabili, care mergea de ani de zile. Este o mare rușine că i-a ponegrit în halul ăsta. Directorii aceștia sunt ca vinul: cu cât sunt mai vechi, cu atât sunt mai buni. Sunt super profesioniști și își fac treaba”, a menționat Fodoreanu.

Situație fără precedent în turism: Ministrul este acuzat de șefii celor 8 birouri externe pentru afirmații nefondate prin care motivează desființarea birourilor CITEȘTE ȘI Situație fără precedent în turism: Ministrul este acuzat de șefii celor 8 birouri externe pentru afirmații nefondate prin care motivează desființarea birourilor

El consideră că desființarea birourilor de promovare externă va fi dăunătoare și va avea ca efect limitarea numărului de turiști străini în România.

”În plină perioadă de vânzare, când străinii vor să vină în România, nimeni nu va răspunde la telefoane. Noi nu mai avem puncte de promovare”, a mai spus Fodoreanu.

Alți specialiști din turism îl acuză pe ministrul Turismului că nu s-a consultat cu jucătorii din sector și îi cer să anunțe o strategie și ce are de gând să pună în locul birourilor desființate.

”Trebuie să vedem care ar putea fi impactul acestei măsuri. Faptul că a desființat nu e neapărat problema noastră, dar din punct de vedere al promovării, mai ales că turismul se bazează foarte mult pe promovare, suntem curioși ce pune în loc. Aici sper că vom fi consultați”, a spus prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, pentru News.ro.

Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desființarea reprezentanțelor externe ale acestei instituții, adică a organismelor care se ocupă cu promovarea turismul românesc în străinătate și cu atragerea de turiști străini în România.

Actualele birouri de promovare din străinătate vor fi desființate, urmând ca în 90 de zile angajații acestora să fie rechemați de la post.

Este vorba de birourile din Berlin, Roma, Viena, Londra, Varșovia, Moscova, Paris și New York, fiecare cu câte un angajat.

Ministerul va decide relocarea unor birouri, de exemplu în țările scandinave sau Benelux, dar numărul total al reprezentanțelor externe va fi 14.

Cel mai probabil, birourile de promovare turistică externă vor funcționa în viitor la sediile misiunilor diplomatice.

În cele 90 de zile, Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi.

Pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu MAE oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.

”Actualii reprezentanți de la birourile externe vor fi rechemați în țară și vor avea statutul de angajați ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an”, sus'ine ministerul.

Ministerul Turismului acuză că birourile de promovare externă au funcționat pe bugete create artificial, ”după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare”, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli.

Reprezentanții birourilor de promovare turistică a României în străinătate s-au arătat indignați de acuzațiile ministrul Turismului.

Ei au precizat, într-un comunicat transmis News.ro, că au pus la dispoziția conducerii ministerului contractele de închiriere a spațiilor din străinătate unde funcționează birourile, trimițând în acest sens actele de cinci ori în 2016 și 2017.

Reprezentanții aduc ca argumente, în susținerea lor, faptul că închirierea sediului biroului sau a locuinței de serviciu se face cu aprobarea ministerului după o procedură în care sunt implicate mai multe direcții, în condițiile în care ministrul a acuzat diferențele mari dintre chiriile plătite pe sediile din afara țării.

”Faptul că birourile nu primesc fondurile necesare de la minister pentru achitarea facturilor și ca urmare se acumulează restanțe nu este imputabil șefilor de birou”, spun reprezentanții birourilor de promovare turistică.

Șefii birourilor externe susțin că sunt acuzați pe nedrept.

”Suntem indignați de afirmațiile nefondate ale ministrului Turismului, care îi acuză 'în bloc' pe șefii birourilor de promovare externă că au efectuat cheltuieli nejustificate. Toate cheltuielile făcute au fost necesare și legale și au fost însoțite de documente justificative. Omisiunile și înregistrările eronate în evidențele contabile ale Autorității Naționale pentru Turism București nu pot fi imputate birourilor din străinătate”, arată comunicatul reprezentanților turistici ai României.

Comunicatul este semnat de: Adina Secară (șef birou Berlin), Alena Dodon (șef birou Moscova), Ioana Podosu (șef birou Roma), Mihaela Miheț (șef birou Paris), Răzvan Marc (șef birou Londra), Ruxandra Ana (șef birou Varșovia), Simion Alb (șef birou New York) și Simion Giurcă (șef birou Viena).

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
turism
patronate
fptr
birouri turism