NATO pierde un important furnizor rus de avioane An-124 de transport militar

NATO pierde un important furnizor rus de avioane An-124 de transport militar
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 apr 2018

Grupul rus Volga-Dnepr a anunțat că oprește la sfârșitul anului furnizarea de avioane de tip Antonov 124 (An-124) armatelor NATO, o lovitură dură aplicată Alianței Nord-Atlantice și Franței, foarte dependente de aceste aeronave, relatează AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Ne retragem progresiv de pe piața transportului militar (...). Grupul nu va participa la o licitație lansată de NATO în configurația sa actuală”, a anunțat Volga-Dnepr într-un comunicat transmis AFP.

Concret, Volga-Dnepr nu va prelungi un contract care expiră la sfârșitul lui 2018 în vederea furnizării avioanelor sale Antonov 124 către zece armate europene din NATO. Acest contract - intitulat Salis - a fost prelungit anual începând din 2006, potrivit NATO.

Într-un comunicat, Alianța anunță că ”a fost informată” de Volga-Dnepr ”că nu va prelungi serviciul dincolo de termenele contractului actual, în vigoare până la sfârșitul lui 2018”, scrie News.ro.

NATO precizează că ”lucrează împreună cu țările din contractul Salis în a explora opțiuni care să corespundă nevoilor lor aeriene începând din ianuarie 2019”.

Grecia a demarat procedura de vânzare a unui pachet majoritar de acțiuni la Hellenic Petroleum CITEȘTE ȘI Grecia a demarat procedura de vânzare a unui pachet majoritar de acțiuni la Hellenic Petroleum

Cele zece țări membre NATO care beneficiază de contractul Salis sunt Belgia, Cehia, Franța, Germania, Ungaria, Luxemburgul, Norvegia, Polonia, Slovacia și Slovenia.

Retragerea Volga-Dnepr reprezintă o lovitură extrem de dură la adresa armatei franceze, afectată de întârzieri în livrări și probleme tehnice ale noului avion de transport militar european de tip A400M și foarte dependentă de Antonov 124 în misiunile sale externe, mai ales în Sahel.

În martie 2017, un raport parlamentar francez a subliniat ”dependența foarte grea” a Franței de furnizorii săi ruși și ucraineni de avioane de transport militar.

Există doar aproximativ 20 de An-124 în lume, deținute de trei companii: grupul public rus Flight Unit FU-224, societatea privată ucraineană Antonov Airlines, care furnizează de asemenea NATO, și Volga-Dnepr, care deține majoritatea aeronavelor existente.

Conceput în epoca sovietică, Antonovul 124 are o capacitate de transport cu mult superioară A400M, care-i permite să îmbarce elicoptere sau blindate.

viewscnt
Afla mai multe despre
volga-dnepr
nato