PROFIT NEWS TV Noua obligație de raportare - ANAF se digitalizează, dar contribuabilii mari nu sunt încă atât de pregătiți pe cât și-ar dori Fiscul. Georgiana Iancu, EY: Costurile nu sunt de neglijat

PROFIT NEWS TV Noua obligație de raportare -  ANAF se digitalizează, dar contribuabilii mari nu sunt încă atât de pregătiți pe cât și-ar dori Fiscul. Georgiana Iancu, EY: Costurile nu sunt de neglijat
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 3 feb 2022

Companiile vor ajunge să plătească până la zeci de mii de euro în urma digitalizării ANAF, care presupune și o nouă obligație de raportare. De la 1 ianuarie 2022, ANAF a implementat raportarea SAF-T (Fișierul Standard de Audit pentru Taxe), denumită și declarația D406, marii contribuabili fiind primii vizați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Primul termen de raportare pentru marii contribuabili este finalul lunii februarie, la care se aplică o perioadă de grație de șase luni.

„Contribuabilii mari nu sunt încă atât de pregătiți pe cât și-ar dori ANAF. Vom vedea câți dintre marii contribuabili vor putea să-și depună primele declarații SAF-T în cadrul primului termen legal și câți vor accesa beneficiile perioadei de grație, care implică posibilitatea amânării declarației”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Georgiana Iancu, Partener EY România. 

PROFIT NEWS TV Directorul Aeroportului Cluj-Napoca ANUNȚĂ: Clujul va fi direct legat de New York. Discuții și pentru noi destinații CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Directorul Aeroportului Cluj-Napoca ANUNȚĂ: Clujul va fi direct legat de New York. Discuții și pentru noi destinații

Motivele pentru care raportarea ar putea fi amânată de o companie țin în principal de complexitatea operațiunilor acesteia și volumul de date care trebuie transmis către ANAF.

Pentru contribuabilii mijlocii, la care se adaugă și băncile și alte instituții financiare, obligația de raportare va începe cu 1 ianuarie 2023, în timp ce contribuabilii mici intră în raportarea SAF-T începând cu 1 ianuarie 2025. Societățile profesionale de avocați, PFA-urile și cabinetele medicale sunt exceptate de la raportare. 

PROFIT NEWS TV Președintele Consiliului Concurenței explică ultimele investigații declanșate, inclusiv la suplimente alimentare: Nu avem nicio garanție că există vreun beneficiu asupra sănătății! Suspiciuni și pe piața muncii auto CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Președintele Consiliului Concurenței explică ultimele investigații declanșate, inclusiv la suplimente alimentare: Nu avem nicio garanție că există vreun beneficiu asupra sănătății! Suspiciuni și pe piața muncii auto

Costurile raportării variază în funcție de dimensiunea companiei și pot ajunge până la câteva zeci de mii de euro. 

„Cu cât ești mai mare și ai sisteme mai sofisticate și mai diverse, atunci și costurile asociate unei noi raportări cresc exponențial. Costurile nu sunt de neglijat și depind foarte mult de complexitatea operațiunilor fiecărui contribuabil, de complexitatea sistemelor, de flexibilitatea în a putea implementa anumite simplificări sau ajustări în sistemele existente. Plaja de costuri poate să varieze foarte mult, de la câteva mii de euro și până la câteva zeci de mii de euro. Nu vorbim de o raportare ușoară”, mai spune Georgiana Iancu, adăugând că, odată cu această nouă obligație de raportare, puține arii din contabilitatea unui contribuabil vor rămâne nedeclarate către ANAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
implementarea saf-t
noua obligatie de raportare companii
declarația d406
georgiana iancu
digitalizare anaf