Guvernul a aprobat rectificarea bugetară. Ministrul Finanțelor, pentru Profit.ro: În ședință au fost dați mai mulți bani la Educație, Cultură și Sport. Față de proiectul inițial, a primit mai puțini bani Fondul de Rezervă al Guvernului

Guvernul a aprobat rectificarea bugetară. Ministrul Finanțelor, pentru Profit.ro: În ședință au fost dați mai mulți bani la Educație, Cultură și Sport. Față de proiectul inițial, a primit mai puțini bani Fondul de Rezervă al Guvernului
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 17 nov 2022

Guvernul a aprobat rectificarea bugetară, cea de-a doua și ultima pentru acest an. Deficitul bugetar ar urma să se situeze la 5,74% din PIB. Față de proiectul pus în dezbatere în urmă cu câteva zile, au fost suplimentate fondurile la ministerele Educației, Culturii și Sportului, în timp ce de la Fondul de Rezervă al Guvernului fondurile suplimentare alocate prin rectificare au fost reduse cu 100 de milioane de lei față de proiectul inițial și rămân la +900 de milioane de lei, a declarat pentru Profit.ro ministrul Finanțelor, Adrian Câciu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Profit News TV organizează, pe 22 noiembrie, Maratonul Fiscalității, cu reprezentanți ai autorităților, ai companiilor de consultanță și audit financiar și ai firmelor de consultanță juridică Vezi AICI detalii

Modificările din ședința de Guvern. Ce sume primesc acum Educația, Cultura și Sporturile

  • la Ministerul Educației, + 320 milioane lei (cheltuieli personal, sentințe judecătorești și burse elevi)
  • la Ministerul Culturii, + 55 milioane lei, per sold. Se asigură cu 80 milioane lei finanțarea programului Timișoara Capitală Europeană, potrivit legii 286/2022
  • la Ministerul Sporturilor + 47 milioane lei, în special pentru finanțarea premiilor acordate sportivilor și finanțarea federațiilor
  • diminuare la Fondul de Rezervă Bugetară cu 100 milioane. Rămâne cu +900 milioane

Mai jos, proiectul pregătit anterior de Guvern

Proiectul, anunțat la începutul acestei săptămâni, prevedea o majorare a veniturilor bugetului general consolidat, pe sold, cu 521,1 milioane lei, în timp ce cheltuielile bugetului general consolidat se majorează, pe sold, cu suma de 522,1 milioane lei. Deficitul bugetului general consolidat în termeni cash se menține la 80,15 miliarde lei, diminuându-se ca procent în PIB, de la 5,84% din PIB la 5,74% din PIB. Ministere precum Educația, Sănătatea, dar și Proiectele Europene și Energia pierd din bugetele alocate inițial, iar bani în plus ajung la Finanțe, Muncă, Agricultură, Economie, Justiție, dar și la SPP.

Guvernul anunțase anterior că a finalizat analiza pentru ultima rectificare bugetară din acest an, care va fi pozitivă și are în vedere o creștere a veniturilor bugetului general consolidat cu 500 milioane lei, deficitul bugetar fiind prevăzut totodată la 5,74%, sub ținta de 5,84% pentru tot anul.  Potrivit celor mai recente date publicate de Comisia de Prognoză, însă, PIB pentru anul 2022 a fost revizuit la 1396,2 miliarde lei, ceea ce înseamnă că 5,74% deficit reprezintă circa 80,15 miliarde lei, sumă prevăzută și la rectificarea din vară, conform datelor Profit.ro.

Europa înregistrează a treia lună consecutivă de creștere a pieței auto. România, cel mai mare avans al vânzărilor în acest an CITEȘTE ȘI Europa înregistrează a treia lună consecutivă de creștere a pieței auto. România, cel mai mare avans al vânzărilor în acest an

Modificarea veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2022

Veniturile bugetului de stat pe anul 2022, se diminuează pe sold cu suma de 1.940,9 milioane lei.

Influențele se reflectă, în principal, pe următoarele categorii de venituri:

- Impozit pe profit: +1.617,1 milioane lei. Majorarea se datorează avansului încasărilor din impozitul pe profit comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021;

- Alte impozite pe profit, venit și câștiguri din capital de la persoane juridice: +199,5 milioane lei, pe seama evoluției încasărilor impozitului pe veniturile microîntreprinderilor comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021;

- Alte impozite pe profit, venit și câștiguri din capital de la persoane fizice: - 101,2 milioane lei;

- Taxa pe valoarea adăugată: -1.566,0 milioane lei, pe seama evoluției încasărilor comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021;

- Accize: -670,6 milioane lei, pe seama evoluției încasărilor comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021;

- Alte impozite și taxe generale pe bunuri și servicii: -40,2 milioane lei, ca urmare a noilor modificări legislative privind impozitul aplicat asupra venitului suplimentar realizat de producătorii de energie electrică în conformitate cu Legea nr.259/2021 (O.U.G. nr. 119/2022).

- Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfășurarea de activități: -1.303,4 milioane lei. Scăderea veniturilor este influențată de aprobarea H.G. nr. 1139/2022 prin care se prevede încasarea în anul 2022 a 1,1 miliarde lei venituri aferente valorificării frecvențelor radio în noile benzi de frecvențe armonizate la nivel european pentru sisteme de comunicații mobile terestre de bandă largă 5G, față de estimarea inițială de 2,5 miliarde lei. Scăderea este ușor diminuată de influența pozitivă a taxelor pe jocuri de noroc (+96,6 milioane lei);

- Alte impozite și taxe fiscale: +38,8 milioane lei;

- Venituri nefiscale: +3.696,8 milioane lei. Majorarea veniturilor nefiscale se datorează, în principal, evoluției încasărilor din redevențe petroliere, dividende aferente exercițiului financiar 2021, venituri din dobânzi și vărsăminte din veniturile nete ale B.N.R.;

- Sume primite de la UE/alți donatori în contul plăților efectuate și prefinanțări aferente cadrului financiar 2014-2020: +1.295,9 milioane lei;

- Alte sume primite de la UE pentru programe operaționale finanțate în cadrul obiectivului convergență: +702,6 milioane lei

- Sume aferente asistenței financiare nerambursabile alocate pentru PNRR: - 5.810,1 milioane lei.

ANUNȚ Guvernul avansează un salariu minim de 3.000 lei, din care 200 lei vor fi scutiți de impozit și contribuții CITEȘTE ȘI ANUNȚ Guvernul avansează un salariu minim de 3.000 lei, din care 200 lei vor fi scutiți de impozit și contribuții

Cheltuielile bugetului de stat anul 2022, se majorează, pe sold, cu suma de 1.916,1 milioane lei.

Influențele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat se prezintă astfel:

- Cheltuielile de personal se majorează, per sold, cu 221,6 milioane lei;

- Cheltuielile cu bunuri și servicii se diminuează cu 759,4 milioane lei;

- Cheltuielile cu dobânzile cresc cu 2.999,9 milioane lei;

- Cheltuielile cu subvențiile se diminuează cu 23,1 milioane lei;

- Transferurile între unități ale administrației publice se majorează cu 597,5 milioane lei;

- Alte transferuri se majorează cu 1.627,7 milioane lei;

- Cheltuielile cu asistența socială cresc cu 1.161,3 milioane lei;

- Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 se majorează cu 1.473,9 milioane lei;

- Alte cheltuieli cresc cu 872,6 milioane lei;

- Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR se diminuează cu 7.049,6 milioane lei;

- Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR se diminuează cu 177,1 milioane lei;

- Fondurile de rezervă se majorează cu 1.000,0 milioane lei;

- Cheltuielile aferente programelor cu finanțare rambursabilă se diminuează cu 51,1 milioane lei;

- Cheltuielile de capital se majorează cu 72,8 milioane lei;

- Împrumuturile acordate se diminuează cu 31,0 milioane lei;

- Rambursări de credite externe și interne se diminuează cu 16,8 milioane lei.

Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, avertizează la Gala Profit.ro: Este probabil că SUA merge spre recesiune CITEȘTE ȘI Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, avertizează la Gala Profit.ro: Este probabil că SUA merge spre recesiune

Ministere și instituții care primesc fonduri în plus

Ministerul Finanțelor – Acțiuni Generale: +6.870,8 milioane lei, din care: +3.000 milioane lei Dobânzi, +1.000 milioane lei Fond de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, +1.319,8 milioane lei Contribuția României la bugetul UE, +200 milioane lei Transferuri către întreprinderi în cazul schemelor de ajutor de stat, +1.300 milioane lei Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 pentru asigurarea sumelor necesare finanțării proiectelor pentru beneficiari și/sau continuării finanțării proiectelor în cazul indisponibilității temporare a fondurilor europene.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale: +1.492,3 milioane lei per sold. Se propune alocarea suplimentară de sume pentru: cheltuieli de personal (+11,9 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (+419,5 milioane lei) și asistență socială (+1.070,0 milioane lei), pentru plata beneficiilor ce se acordă familiilor și copiilor, precum și active nefinanciare (+6,1 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la titlul alte transferuri (-4,5 milioane lei) și la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-10,6 milioane lei).

Ministerul Finanțelor: +334,4 milioane lei, per sold. Se propune alocarea suplimentară de sume pentru plata sumelor din titlurile de plată emise de Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților, conform legislației în vigoare (+524,4 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la cheltuielile cu bunurile și serviciile (- 10,0 milioane lei), la alte transferuri (-42,6 milioane lei), la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-10,4 milioane lei), la proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-60,0 milioane lei), la active nefinanciare (-14,4 milioane lei) și la cheltuielile cu plata majorărilor de capital la unele instituții financiar-bancare internaționale (-52,1 milioane lei);

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale: +376,6 milioane lei, per sold. Se propune alocarea suplimentară a 2,0 milioane lei în vederea asigurării drepturilor salariale, 50,0 milioane lei transferuri către instituții publice și 365,6 milioane lei pentru acordarea unui ajutor de stat producătorilor agricoli care au înființat culturi în toamna anului 2021 și au fost afectate de seceta pedologică. Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la alte transferuri (-5,0 milioane lei), cheltuieli de capital (-5,0 milioane lei) și împrumuturi (-31,0 milioane lei);

Ministerul Economiei: +103,4 milioane lei, per sold. S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+10 milioane lei), subvenții (+10 milioane lei) precum și pentru majorarea, în condiţiile legii, a contribuţiei statului la capitalul social al operatorilor economici din industria naţională de apărare aflaţi sub autoritatea ministerului (+84,78 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la alte transferuri (-1 milion lei) precum și la alte cheltuieli (-0,4 milioane lei);

Ministerul Justiției: +90,0 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea fondurilor pentru cheltuielile cu bunurile și serviciile (+40,0 milioane lei) și pentru finanțarea activității Administrației Naționale a Penitenciarelor (+90 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la cheltuielile cu personalul (-30,0 milioane lei) și la cheltuielile aferente programelor cu finanțare rambursabilă (-10,0 milioane lei);

Ministerul Afacerilor Externe: +71,8 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor de personal (+22,9 milioane lei) și pentru plata cotizațiilor și contribuțiilor la organismele internaționale (+50,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la cheltuielile cu transferuri între unități ale administrației publice (-1,1 milioane lei).

Serviciul de Protecție și Pază: +20,4 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor de personal (+6,9 milioane lei) și pentru proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (+15,2 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare, s-au identificat economii la cheltuielile cu bunurile și serviciile (-1,5 milioane lei) și cu asistența socială (- 0,2 milioane lei).

DOCUMENT Cine va vinde și cine va cumpăra centralizat energie la preț reglementat de 450 lei/MWh: unele companii se regăsesc pe ambele liste CITEȘTE ȘI DOCUMENT Cine va vinde și cine va cumpăra centralizat energie la preț reglementat de 450 lei/MWh: unele companii se regăsesc pe ambele liste

Ministere care pierd din alocări

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene: -3.815,2 milioane lei, per sold. S-au asigurat fonduri pentru derularea proiectelor cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (+406,94 milioane lei), pentru derularea proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă (+130 milioane lei) precum și la titlul Alte cheltuieli (+0,85 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii în principal la proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-4.350 milioane lei) și la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (-3,0 milioane lei).

Ministerul Sănătății: -1.063,2 milioane lei per sold. S-au asigurat fonduri suplimentare (216,1 milioane lei) pentru echilibrarea bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate. Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii în principal la: cheltuieli de personal (-100,0 milioane lei), bunuri și servicii (-899,9 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (-138,2 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-53,3 milioane lei), proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-60,0 milioane lei), programe cu finanțare rambursabilă (-19,0 milioane lei) și active nefinanciare (-8,7 milioane lei).

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor: -538,8 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea de sume suplimentare pentru bunuri și servicii (2,0 milioane lei). În funcție de gradul de execuție și de necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii la cheltuielile cu dobânzile (- 0,1 milioane lei), la transferurile între unități ale administrației publice ( -3,0 milioane lei), proiectele cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-500,0 milioane lei), la proiectele cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (-35,0 milioane lei) și la cheltuielile cu rambursările de credite (-2,7 milioane lei).

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii: -514,8 milioane lei, per sold. Se propune asigurarea de sume suplimentare pentru cheltuieli de personal (+0,8 milioane lei) și pentru proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (+1.000,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii în principal la bunuri și servicii (-3,0 milioane lei), transferuri între unități ale administrației publice (-100,0 milioane lei), alte transferuri (-7,8 milioane lei), proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-914,8 milioane lei), proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (-475,4 milioane lei), participarea la capitalul social al operatorilor economici aflați sub autoritatea ministerului (-0,5 milioane lei) precum și la ratele aferente creditelor externe (-14,1 milioane lei).

Ministerul Afacerilor Interne: -383,6 milioane lei, per sold. S-au asigurat fondurile necesare pentru plata drepturilor de asistență socială (+299,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la cheltuielile cu bunurile și serviciile (-25,0 milioane lei), la cheltuielile cu transferuri între unități ale administrației publice (-33,2 milioane lei), la alte transferuri (-2,4 milioane lei), la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (- 500,0 milioane lei) și la cheltuielile cu activele nefinanciare (-122,0 milioane lei).

Ministerul Energiei: -327,3 milioane lei, per sold. S-au asigurat fondurile necesare la cheltuieli de personal (+0,56 milioane lei) precum și la alte transferuri (+6,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-270,35 milioane lei), la proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (-28,56 milioane lei), subvenții (-34,1 milioane lei), proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-0,55 milioane lei), cheltuieli de capital (-0,19 milioane lei) precum și alte cheltuieli (-0,14 milioane lei).

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării: -186,0 milioane lei, per sold. S-au asigurat fondurile pentru plata drepturilor salariale (+1,5 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la cheltuielile cu bunurile și serviciile (-8,0 milioane lei), la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-119,5 milioane lei), la proiectele cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-50,0 milioane lei) și la proiectele cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (-10,0 milioane lei).

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse: -109,7 milioane lei, per sold. Se propune majorarea cheltuielilor cu subvențiile (+1,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la cheltuielile de personal (-3,2 milioane lei), la cheltuielile cu bunurile și serviciile (-12,7 milioane lei), la transferuri între unități ale administrației publice (-14,0 milioane lei), la cheltuielile cu asistența socială (-55,1 milioane lei), la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-17,7 milioane lei), la alte cheltuieli (-1,1 milioane lei) și la proiectele cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-6,9 milioane lei).

Secretariatul General al Guvernului: -90,9 milioane lei, per sold. Se propune alocarea de fonduri suplimentare pentru susținerea cultelor religioase recunoscute în România (+54,6 milioane lei) și pentru proiectele cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (+0,1 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii în principal la cheltuielile de personal (-30,0 milioane lei), cheltuielile cu bunurile și serviciile (-45,0 milioane lei), transferurile între unități ale administrației publice (-5,0 milioane lei), alte transferuri (-1,0 milioane lei), la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-50,0 milioane lei) și la proiectele cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-10,0 milioane lei).

Serviciul de Telecomunicații Speciale: -85,6 milioane lei, per sold. S-au asigurat fondurile pentru plata drepturilor salariale (+6,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la cheltuielile cu bunurile și serviciile (-6,0 milioane lei) și la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-85,6 milioane lei).

Ministerul Educației: -80,0 milioane lei, per sold. Se propune suplimentarea cheltuielilor de personal (+400,0 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la cheltuielile cu asistența socială (-50,0 milioane lei), la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-80,0 milioane lei), la alte cheltuieli (-50,0 milioane lei) și la proiectele cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-300,0 milioane lei).

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației: -76,5 milioane lei, per sold. S-au asigurat fonduri pentru derularea Programului Național de Dezvoltare Locală (290,7 milioane lei), Programul de interes public și social derulat prin Compania Națională de Investiții (100 milioane lei), fonduri externe nerambursabile (84 milioane lei), transferuri către instituții publice (3,3 milioane lei), cheltuieli de personal (4,6 milioane lei), bunuri și servicii (1,5 milioane lei) și pentru subvenții (+0,008 milioane lei). Având în vedere execuția cheltuielilor bugetare s-au identificat economii la proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferentă PNRR (-527,52 milioane lei) și la proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR (-32,97 milioane lei).

EXCLUSIV FOTO Allianz-Țiriac și-a scos la vânzare vechile sedii centrale din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Allianz-Țiriac și-a scos la vânzare vechile sedii centrale din București

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor bugetelor locale se diminuează per sold cu suma de 435,3 milioane lei.

Se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul județelor cu suma de 130,5 milioane lei, după cum urmează:

a) Ca urmare a majorării standardelor de cost pentru servicii sociale, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1253/2022, se suplimentează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea serviciilor sociale organizate la nivelul autorităților administrației publice locale de la nivelul județelor, astfel: +68,2 milioane lei pentru sistemul de protecție a copilului, +53,7 milioane lei pentru centre rezidențiale pentru persoane adulte cu handicap, +2,8 milioane lei pentru căminele pentru persoane vârstnice;

b) +3,7 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor cu bursele elevilor din învățământul special de stat;

c) +2,1 milioane lei pentru Programul pentru școli al României, ca urmare a majorării alocației zilnice pentru lapte și produse lactate, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1007/2022, cu modificările și completările ulterioare.

Se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor municipiului București și municipiului București cu suma de 327,7 milioane lei, după cum urmează:

a) +114,0 milioane lei pentru finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav și a indemnizațiilor lunare, urmare a creșterii numărului de beneficiari;

b) +196,3 milioane lei pentru finanțarea cheltuielilor cu bursele elevilor din învățământul preuniversitar de stat;

c) +8,5 milioane lei pentru finanțarea serviciilor sociale din sistemul de protecție a copilului și centre rezidențiale pentru persoane adulte cu handicap, organizate la nivelul autorităților administrației publice locale de la nivelul municipiului București, ca urmare a majorării standardelor de cost pentru servicii sociale, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1253/2022;

d) 8,7 milioane lei pentru căminele pentru persoane vârstnice de la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, ca urmare a majorării standardelor de cost pentru servicii sociale, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1253/2022;

e) +0,2 milioane lei pentru Programul pentru școli al României implementat la nivelul municipiului București, ca urmare a majorării alocației zilnice pentru lapte și produse lactate, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1007/2022, cu modificările și completările ulterioare.

Se diminuează per sold sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale cu suma de 927,8 milioane lei, rămasă nerepartizată din sumele alocate potrivit revederilor art.29 alin.(5) lit.a) și c) din Ordonanța Guvernului nr.19/2022 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2022.

Se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea învățământului particular și a celui confesional, acreditate, cu suma de 34,3 milioane lei, astfel:

a) +29,0 milioane lei pentru salarii;

b) +5,3 milioane lei pentru bunuri și servicii.

Se reglementează posibilitatea ca sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată aprobate potrivit prevederilor art. 29 alin. (5) lit. d) din Ordonanța Guvernului nr.19/2022, în cuantum de 472,3 milioane lei, rămase nerepartizate, să poată fi utilizate pentru finanțarea în continuare a gratuității acordată în anul 2022 elevilor din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat pentru transportul local rutier și naval, conform prevederilor art. L din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021.

Bugetul instituțiilor/activităților finanțate integral şi/sau parțial din venituri proprii se majorează la venituri cu suma de 2.743,1 milioane lei, se diminuează la cheltuieli cu suma de 542,0 milioane lei, iar excedentul se majorează cu 3.285,2 milioane lei.

Bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate se suplimentează atât la venituri cât și la cheltuieli cu suma de 243,2 milioane lei, cheltuielile fiind suplimentate pentru decontarea serviciilor medicale.

În anul 2022, începând cu data intrării în vigoare a rectificării, prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, din Fondul derezervă bugetară la dispoziția Guvernului, se pot aloca, pe bază de hotărâri ale Guvernului, sume ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat pentru asigurarea drepturilor de asistență socială, precum și sume pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat către bugetul asigurărilor sociale de stat.

Prin proiectul de act normativ se reglementează și posibilitatea efectuării de redistribuiri de credite în cadrul anumitor naturi de cheltuieli în vederea bunei desfășurări a activității ordonatorilor principali de credite.

 

 

viewscnt
Afla mai multe despre
guvern
rectificare
ultima
deficit
venituri