Ostahie: Investim 10 milioane de euro în unificarea online cu offline

Ostahie: Investim 10 milioane de euro în unificarea online cu offline
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 22 sep 2015

Grupul de firme Altex România va investi pe termen lung în aplicații software și echipamente IT aproape 10 milioane de euro pentru a integra vânzările online și offline într-un singur canal, operațiune care va asigura suportul unei viitoare extinderi regionale, preconizată să înceapă în 2017, a declarat Dan Ostahie, directorul general și proprietarul grupului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

“Punerea în aplicare a strategiei omnichannel, care integrează online-ul cu offline-ul, credem că va permite Media Galaxy să rămână liderul pieței electroIT. Investiția în unificarea celor două canale a început în urmă cu doi ani și a depășit 1 million de euro până în prezent. Vom continua aceste investiții și în umătorii ani, pentru a compensa investițiile pe real estate, proces care ne va permite peste doi ani să facem pasul către extinderea regională”, a spus Ostahie, fără să prezinte detalii referitoare la extinderea regională.

El a adăugat că, cel mai târziu până în august 2016, integrarea celor două canale va fi integral finalizată.

“Astfel, când clientul ajunge la casa de marcat a Media Galaxy va cunoaște istoricul cumpărăturilor atât online, cât și offline. Dacă va avea asociat cardul bancar contului deschis pe www.mediagalaxy.ro, va putea plăti direct din acest cont”, a spus Altex.

Investiția în infrastructura IT pentru unificarea celor două canale a început cu Novensys, dar, după intrarea acestei firme în insolvență, Altex a continuat cu alt furnizor, în proiect fiind implicată și Axsys Bu­siness Technologies, firmă parte a Altex.

În afară de investițiile în infrastructura IT, Altex alocă anual între 300.000 și 500.000 de euro pentru pregătirea și perfecționarea forței de vânzări.

“Clienții vor caută online produsele pe care doresc să le cumpere și vor veni în magazine și vor interacționa cu forța de vânzări, care trebuie să fie bine pregătită, experimentată, să furnizeze informații despre produse. Pentru noi, provocarea cea mai mare este calitatea resursei umane din magazine. Pregătirea și perfecționarea forței de vânzări este investiția cea mai mare, pe o piață diversă, dominată de promoții și reduceri”, a spus șeful Altex.

În cei 10 ani de prezență pe piață, Media Galaxy a investit peste 25 milioane de euro în cele 17 magazine și platforma de vânzări online.

Investiții majore au fost realizate și în deschiderea de noi magazine sau reamenajarea unor spații deja existente.

Spre exemplu, în acest an au fost investiți 1 milion de euro în deschiderea unui nou magazin în Mega Mall București.

De asemenea, la Iași, Altex a realizat investiții de peste 500.000 euro în reamenajarea magazinului din centrul comercial Felicia, iar la Constanța a alocat peste 250.000 euro într-un nou concept al magazinului din complexul Tom.

Rețeaua Media Galaxy va fi extinsă cu un nou magazin în Timișoara Shopping City, deschiderea fiind programată în luna noiembrie, în urma unei investiții de peste 1,5 milioane de euro.

“Pentru acest an, estimez că vânzările Media Galaxy vor atinge 150 milioane de euro, adică undeva la 30% din business-ul Altex, care va depăși 400 milioane de euro. Circa 10% din vânzări vor veni din mediul onlineMedia Galaxy a crescut și în 2014 cu 30% și va continua în acest ritm și în acest an”, a spus Ostahie.

Potrivit datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice, Altex a consemnat în 2014 afaceri de 1,48 milioane de lei (circa 336 milioane de euro), în creștere cu 30% față de 2013, iar profitul net a urcat de la 139.400 lei la 3,89 milioane de lei la finele anului trecut.

“Avem și în acest an un avans de 30%, susținut și de creșterea pieței de profil, a consumului, a PIB-ului. Clienții cumpără produse cu valoare adaugată ridicată, care implicit sunt ceva mai scumpe. Oamenii cumpără aceste produse din ultima generație pentru ca au încredrere în viitorul lor, pe fondul previziunilor pozitive din economie, al perspectivelor de stabilitate macroeconomică”, a spus Ostahie.

Media Galaxy este o rețea de 17 magazine electroIT de mare suprafață, peste 2.500 metri pătrați pe magazin, cu peste 16.000 de produse disponibile.

Media Galaxy face parte din grupul Altex România, controlat de Dan Ostahie.

viewscnt
Afla mai multe despre
altex
investitii
media galaxy