Fondul de investiții polonez Enterprise Investors (EI) anunță că valoarea tranzacției prin care a cumpărat rețeaua de magazine de jucării Noriel se ridică la 24 de milioane de euro.
Tranzacția a fost perfectată anul trecut.
"Conform acordului, EI a furnizat capital de creștere de 2 milioane euro pentru sprijinirea dezvoltării rețelei. Intenționăm să repetăm experiența de succes a Profi Rom Food, cea mai mare rețea de supermarketuri din România, prin întărirea echipei de management cu experți în domeniu și prin sprijinirea unei dezvoltări naționale a rețelei de magazine Noriel, astfel încât să dublăm numărul de magazine în următorii ani'', arată fondul de investiții.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acesta anunțase anterior că, până în 2020, retailerul vrea să-și dubleze numărul de magazine și să ajungă la 100 de unități, ceea ce ar putea duce la o triplare a cifrei de afaceri, spre valoarea de 90 milioane euro.
Grupul Noriel include companiile Noriel Impex (distribuția de jucării), Toys and Games Industry (fabrica de jucării de la Prahova) și Intertoy Zone (divizia de retail fizic - 47 de magazine și online).
Vânzările Noriel au crescut în 2015 cu 30%, la circa 30 milioane euro, acel an fiind cel mai bun an istoric pentru companiei. Rețeaua de magazine reprezintă aproape 75% din totalul afacerilor grupului Noriel și a avut și cea mai bună evoluție în perioada 2011-2014, cu o creștere medie a afacerilor de peste 40% anual, business profitabil în toată această perioada (3,9 milioane lei în 2014). Distribuția a revenit pe creștere în 2014, după ce afacerile scăzuseră în anii anteriori, și pe profit din 2013. În ceea ce privește fabrica, aceasta a avut o scădere mai abruptă în 2012, de 43%, după care afacerile au reînceput să crească, ajungând în 2014 la puțin peste nivelul din 2011.
CITEȘTE ȘI Noriel: Nu excludem o expansiune regională, chiar prin achiziția unui alt jucătorRetailerul a intrat în 2015 și pe categoria de fashion pentru categoriile de vârstă: 0-2 ani, 3-6 ani și 7-12 ani, produsele fiind fabricate atât local, cât în străinătate, și a dezvoltat segmentul de puericultură.
Potrivit unor informații anterioare, peste o treime din jucăriile vândute în magazinele Noriel sunt sub propriul brand, care sunt prezente și în marile rețele de hipermarketuri.
Compania a fost fondată în 1995 de familia Constantinescu ca importator și distribuitor de jucării și de jocuri, iar în 1999, compania a creat “Toys and Games”, propria divizie de producție de jocuri de carton si puzzle-uri.
Enterprise Investors este una dintre cele mai mari firme de private equity din Europa Centrală și de Est. Activă din 1990, firma a strâns opt fonduri cu un capital total ce depășește 2 miliarde euro. În România, Enterprise Investors are o prezență constantă din anul 2000, iar în prezent are în portofoliu firma de construcții Macon Deva și rețeaua de supermarketuri Profi.