FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului

FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 feb 2017

Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru București - Ilfov, care vizează înființarea Autorității de Transport Metropolitan, introducerea unor benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public, achiziția a 900 de autobuze, troleibuze și tramvaie, extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri, construcția unor parcări tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș și a unor parcări subterane, amenajarea pistelor de biciclete și a locurilor de parcare a acestora, extinderea sistemului de închiriere "bike-sharing” și îmbunătățirea sistemul de management al traficului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Corina Dent, Excedent, Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a). Parteneri: Auchan, Kaufland, Liberty Steel
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar

Primarul general Gabriela Firea a declarat că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic, realizat cu sprijinul BERD, care propune o viziune coerenta de dezvoltare a mobilității în regiunea București-Ilfov, scrie News.ro.

Printre principalele proiecte incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) se află înființarea Autorității de Transport Metropolitan București - Ilfov, introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 de kilometri și modernizarea rețelei de mijloace de transport în comun prin achiziția a 100 de troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice și 300 de tramvaie.

Proiectul mai presupune modernizarea și extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri de cale dublă, reabilitarea a aproximativ 1.800 de stații, construcția de parcări de tip Park&Ride la punctele cheie de intrare în oraș, construcția de parcări subterane, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete, incluzând piste și locuri de parcare, extinderea sistemului de închiriere "bike-sharing” și crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului,  concomitent cu modernizarea spațiul urban public.

De asemenea, prin acest proiect se va urmări îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, realizarea de pasaje pietonale subterane și îmbunătățirea sistemul de management al traficului, a precizat Primăria Capitalei. 

FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului

În urma analizelor făcute în ultimele luni, reprezentanții municipalității vor solicita includerea în PMUD a încă patru proiecte care vizează descongestionarea traficului în "zonele cu maximă expansiune”.

Unul dintre proiecte vizează supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Brașov și Șoseaua de Centură a Capitalei, precum și realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea stație de tren din zona haltei Bariera Domnești.

Un alt proiect este cel privind modernizarea străzii Barbu Văcărescu și a străzii Av. Alexandru Șerbănescu, atât rutier cât și a liniei de tramvai, de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Bulevardul Aerogării, precum și prelungirea liniei de tramvai până la zona comercială Băneasa.

De asemenea, un alt proiect propune modernizarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu și prelungirea până la strada Barbu Văcărescu, pentru asigurarea unei legături directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant și de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera cu zona de Nord a Capitalei.

FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului

Al patrulea proiect se referă la modernizarea Șoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei și sensul giratoriu de la intersecția cu Bulevardul Pipera, atât pentru sistemul rutier, cât și pentru calea de rulare a tramvaiului.

În perioada în care proiectul de hotărâre privind PMUD va fi în dezbatere publica, cetățenii, ONG-urile și persoanele juridice pot face sugestii cu privire la acest proiect și își pot exprima opiniile pentru îmbunătățirea proiectului de hotărâre.

FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului

La finalul dezbaterii publice, proiectul, cu toate modificările și completările aduse, va fi supus votului consilierilor generali.

FOTO Planul pentru București: benzi de circulatie pentru transportul public, construcția de parcări subterane sau extinderea metroului

Proiectul poate fi văzut aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
planul de mobilitate urbana durabila
bucuresti
transport
parcari