Parcurile tematice sunt principala sursă de venituri pentru Disney. Compania va investi miliarde de dolari în acestea

Parcurile tematice sunt principala sursă de venituri pentru Disney. Compania va investi miliarde de dolari în acestea
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 apr 2024

În urmă cu trei ani, președintele diviziei de experiențe a Disney, Josh D’Amaro, stătea într-un Disneyland aproape gol din cauza restricțiilor impuse de autoritățile americane în timpul pandemiei de COVID. Strada principală a parcului tematic din California era liniștită: fără melodii vesele de la renumitul cvartet de frizerie Dapper Dans, nu se auzea niciun clopoțel de trenuleț și nici un miros răspândit de conurile de vafe de la Gibson Girl Ice Cream Parlour, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Trecuse mai bine de un an de când pandemia de COVID forțase parcurile Disney să se închidă, dar D’Amaro, președintele diviziei de experiențe a Disney, era încrezător că oaspeții vor intra din nou când porțile se vor redeschide, scrie News.ro.

Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a scăzut CITEȘTE ȘI Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a scăzut

Încrederea lui a fost întemeiată. Divizia lui D’Amaro este acum segmentul Disney cu cele mai bune performanțe, revigorându-se și oferind stabilitate în ultimele trimestre, pe măsură ce Disney își adaptează afacerea de divertisment pentru a se potrivi cu obiceiurile consumatorilor care s-au schimbat după pandemie.

În acea zi liniștită din 2021, D’Amaro era responsabil de divizia de parcuri, experiențe și produse de larg consum, numită acum doar experiențe, de doar puțin mai mult de un an. El a preluat conducerea când Bob Chapek a fost numit CEO, la începutul anului 2020.

D’Amaro a petrecut o mare parte din acele 12 luni ocupându-se de pierderi operaționale substanțiale din cauza închiderii parcurilor la nivel global, a unei flote de nave de croazieră andocate și a unei scăderi a vizitelor în hoteluri.

Veniturile diviziei de experiențe a Disney au coborât cu 35% în 2020, o scădere de aproape 10 miliarde de dolari față de cele 26,2 miliarde de dolari înregistrate de divizia de experiențe în anul anterior pandemiei. Apoi, veniturile au scăzut cu încă 3% în 2021.

Dar multe s-au schimbat în trei ani.

D’Amaro – stând într-o sală de conferințe din Burbank, la o oră nord de Disneyland și la doar câteva mile de inima motorului creativ al parcului tematic Disney, Walt Disney Imagineering – are cu ce să se laude.

Divizia de experiențe a înregistrat venituri record de 32,5 miliarde de dolari în anul fiscal 2023, o creștere cu 16% față de anul precedent.

Venitul din exploatare a crescut cu 23% la 8,95 miliarde de dolari.

D’Amaro a descris pandemia ca fiind ”o oportunitate de a respira” și un moment pentru divizia sa să ”se gândească la cum dorim să arate viitorul”.

Soarele, marea și exporturile dau motive sudului Europei să se uite de sus la vecinii din nord CITEȘTE ȘI Soarele, marea și exporturile dau motive sudului Europei să se uite de sus la vecinii din nord

„Așa că, oricât de dificilă a fost această situație, am văzut-o ca pe o platformă, un nou punct de vedere pentru a ne uita la operațiune”, a spus el.

În timp ce parcurile sale au fost închise, Disney a continuat construcția terenului său tematic Avengers Campus în Disneyland și a reușit să modifice vechile favorite, cum ar fi Caruselul Regelui Arthur. Și a construit noi curse și a renovat altele, în anii care au urmat.

World of Frozen s-a deschis în Hong Kong Disneyland în noiembrie, iar un teren Zootopia a fost deschis în Shanghai Disneyland în decembrie.

Compania a lansat, de asemenea, două noi plimbări la Walt Disney World din Florida: o plimbare cu tematica ”Gardienii Galaxiei” în parcul său Epcot în 2022 și un roller coaster cu tematică ”Tron” în Regatul Magic, în aprilie 2023.

În plus, compania a renovat atracțiile și zonele de parcuri tematice, transformând zona Pacific Wharf din Disneyland’s California Adventure în San Fransokyo Square, bazată pe hitul animat ”Big Hero 6”, actualizând Mickey’s Toon Town la Disneyland și făcând transformări majore la Epcot.

Aceste investiții, împreună cu noua tehnologie în comanda de pe dispozitive mobile și capacitatea oaspeților de a plăti pentru a trece în primul rând pentru anumite curse, au făcut ca oaspeții să vină și au sporit câștigurile Disney într-un moment în care divizia de divertisment se luptă să-și recapete întârzierea.

”Stând aici acum, astăzi, ați văzut rezultatele noastre; rezultatele noastre au stabilit recorduri, cel mai recent veniturile din ultimul trimestru”, a spus D’Amaro.

”Venituri record, marje record, venituri din exploatare record. Deci, recuperarea a fost rapidă, a fost puternică. Dar, mai important, cred că viitorul pare incredibil de luminos pentru segmentul nostru – și pentru companie, sincer.”

În 2023, experiențele a fost cea mai performantă parte a afacerii Disney, reprezentând 36% din veniturile totale ale companiei, dar 70% din veniturile operaționale.

Între timp, divizia de divertisment a Disney, care include afacerile sale de cinematografe și streaming, a reprezentat 45% din venituri, dar doar 11% din veniturile operaționale.

Capacitatea de a obține mai mult din parcuri în ultimii ani a fost crucială pentru CEO Bob Iger și consiliul de administrație al Disney, deoarece au încercat să facă compania mai profitabilă și să îmbunătățească performanța acțiunilor.

Fiat și-a redus producția mașinile mici marca 500 BEV, pe fondul scăderii cererii mondiale de automobile electrice CITEȘTE ȘI Fiat și-a redus producția mașinile mici marca 500 BEV, pe fondul scăderii cererii mondiale de automobile electrice

Miercurea trecută, Disney a învins lupta cu investitorul activist Nelson Peltz, realegându-și consiliul de administrație complet.

Puterea diviziei este motivul pentru care Disney s-a angajat să investească 60 de miliarde de dolari în experiențe în următorii 10 ani - o parte cheie a strategiei sale de a menține parcurile proaspete și relevante într-un segment competitiv.

D’Amaro a spus că aproximativ 70% din acești bani vor fi direcționați către ”noi experiențe” în parcuri interne și internaționale, împreună cu liniile de croazieră.

Celelalte 30% din investiții vor merge către tehnologie și infrastructură, inclusiv întreținerea atracțiilor existente.

Inovația în parcurile tematice a fost un obiectiv central de când Walt Disney conducea compania.

Fondatorul Disney obișnuia să spună că parcurile sale tematice ”nu vor fi niciodată terminate” și vor evolua pentru a satisface cererea consumatorilor și gusturile în schimbare, împreună cu evoluțiile tehnologice.

viewscnt
Afla mai multe despre
disney
parcuri tematice