Adidas a eliminat imagini cu modelul Bella Hadid cu origini palestiniene, din reclame care promovau un model de pantofi sport lansat pentru prima dată pentru a coincide cu Jocurile Olimpice de la Munchen din 1972, relatează The Guardian, amintind că 11 israelieni au fost uciși de teroriști palestinieni la acea ediție a Jocurilor Olimpice. Decizia a fost luată în urma criticilor formulate de Israel.
Compania de îmbrăcăminte sport cu sediul în Germania a declarat că își „revizuiește” campania după criticile din partea Israelului cu privire la implicarea lui Hadid în campanie, notează News.ro.
11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Încălțămintea sport SL72, descrisă de Adidas ca fiind un model clasic atemporal, a fost promovată de Hadid, o americancă a cărei familie își are rădăcinile în Palestina.
Modelul, care a atras anterior furia guvernului israelian pentru că ar fi scandat sloganul „De la râu la mare, Palestina va fi liberă”, a fost acuzată de antisemitism.
Israelul a criticat, pe contul său oficial de X faptul că Bella Hadid este imaginea acestei campanii, amintind că „unsprezece israelieni au fost uciși de teroriști palestinieni în timpul Jocurilor Olimpice de la Munchen”.
Hadid a criticat în mod repetat guvernul israelian și i-a sprijinit pe palestinieni de-a lungul anilor, iar la 23 octombrie a făcut o declarație pe Instagram în care deplângea pierderea de vieți nevinovate, în timp ce le-a cerut celor care o urmăresc să facă presiuni asupra liderilor lor lor pentru a proteja civilii din Gaza.
CITEȘTE ȘI The Economist constată - România a devenit un magnet pentru studenții străini la medicină. În timpul ăsta, medicii români pleacă din țarăAdidas a transmis într-o declarație că actuala campanie pentru pantofii SL72 „reunește o gamă largă de parteneri”.
„Suntem conștienți că s-au făcut conexiuni cu evenimente istorice tragice – deși acestea sunt complet neintenționate – și ne cerem scuze pentru orice supărare sau suferință cauzată. Ca urmare, revizuim restul campaniei”, a fost mesajul companiei.
Nu a stabilit ce modificări vor fi făcute. Alte imagini publicitare care prezintă ambasadori ai mărcii Adidas, inclusiv fotbalistul francez Jules Koundé, rapperul american A$AP Nast și modelul chinez Sabrina Lan rămân online.
Membrii grupării palestiniene Black September au pătruns în satul olimpic la 5 septembrie 1972. Unsprezece membri ai delegației israeliene au fost luați ostatici și uciși.
CITEȘTE ȘI Grindeanu despre Podul de la Brăila: Nu vom da bani până când nu vor fi înlăturate toate neconformitățile. O nouă soluție tehnicăNu este prima dată când compania de îmbrăcăminte sport rupe legăturile cu ambasadori celebri după acuzații de antisemitism.
Adidas și-a încheiat parteneriatul cu rapperul Kanye West în octombrie 2022, spunând că „nu tolerează antisemitismul” după ce rapperul a fost suspendat de pe Instagram și Twitter din cauza unor postări ofensatoare.
Acesta a spus că comentariile și acțiunile din partea lui West au fost „inacceptabile, pline de ură și periculoase și încalcă valorile companiei de diversitate și incluziune, respect reciproc și corectitudine”.