CONFIRMARE Finanțele vin în trei etape cu modificările ample vizând firmele, datoriile istorice la stat și ANAF, măsuri prezentate de Profit.ro în ianuarie

CONFIRMARE Finanțele vin în trei etape cu modificările ample vizând firmele, datoriile istorice la stat și ANAF, măsuri prezentate de Profit.ro în ianuarie
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 13 feb 2019

Ministerul Finanțelor a segmentat în trei etape un proiect de ample modificări vizând situația financiară a firmelor și relația acestora cu ANAF, precum și datoriile istorice către stat, a declarat Doru Dudaș, șef al Direcției legislație Cod de procedură fiscală din ministerul de resort. Primul set de modificări va fi prezentat în curând. Profit.ro a prezentat în ianuarie proiectul, disponibil aici, printre schimbările pregătite atunci fiind restricții pentru firme și acționari, pentru reducerea "fenomenului de decapitalizare a societăților", înlesniri la plată, suplimentar față de mecanismul de eșalonare, pentru firmele cu datorii la Fisc, inclusiv cele controlate de stat, dar și schimbări în relația ANAF-firme, cum ar fi mutarea activității de soluționare a contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Mă refer aici la partea de restructurare a datoriilor istorice, pentru că este important să tratăm și acest subiect. Este sensibil cu efecte pe termen lung. Un alt set de măsuri se referă la însănătoșirea financiară a societăților, la modificări pe care ar trebui să le sufere Legea 31, pentru că sunt acolo un set de prevederi referitoare la activul net contabil în raport cu capitalul social, prevederi existente în Legea 31 care nu sunt respectate de o parte semnificativă a societăților. Lucrurile astea e termen lung au dus la o situație dificilă privind capacitatea financiară a societăților. Sunt necesare niște măsuri care să facă posibilă fie însănătoșirea, fie ieșirea din scenă a unor societăți, pentru că menținerea lor acolo contaminează societățile sănătoase, bune. Acest lucru a făcut să restructurăm proiectul (inițial, n.r.) și să-l împărțim în trei, după natura acestor măsuri pe care le vizăm", a anunțat Doru Dudaș.

Ministerul Finanțelor anunță termenul calculat pentru încheierea dotării firmelor cu case de marcat. Va urma conectarea online la ANAF. “Nimic nu e ușor pe pământ” CITEȘTE ȘI Ministerul Finanțelor anunță termenul calculat pentru încheierea dotării firmelor cu case de marcat. Va urma conectarea online la ANAF. “Nimic nu e ușor pe pământ”

Potrivit acestuia, primul set de măsuri va fi prezentat curând de Ministerul Finanțelor și va include și trecerea activității de soluționare a contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor. Profit.ro a scris la mijlocul lunii ianuarie despre această modificare și cum urmează să fie implementată.

"Prima parte, cu care vrem să ieșim în viitorul apropiat, va viza câteva modificări din punct de vedere administrativ care să facă mai funcționale procesele din cadrul ANAF în general și care să ridice gradul de încredere al contribuabilului și aș da exemplu aici transferul soluționării contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor. E un subiect care a fost semnalat de mai multă vreme de mediul de afaceri. Au semnalat și sunt perfect de acord că plasarea structurii de soluționare a contestațiilor în structurile de administrare fiscală nu-i conferă o suficientă independență și este necesar să le ducem pe un alt palier, tocmai pentru a da încredere contribuabilului că demersul lui va fi tratat într-o manieră independentă, de cei care au elaborat legislația și sunt mai aproape de sensul pe care au vrut să-l dea unei prevederi sau alteia. Un al doilea tronson se referă la cele două măsuri de care vorbeam, anume restructurarea datoriilor istorice și însănătoșirea financiară a societăților. Un al treilea set de măsuri va viza Codul Fiscal și Codul de procedura fiscală pe măsurile discutate (cu mediul de afaceri, n.r.) și duc la o mai bună echilibrare a raportului dintre contribuabil și administrația fiscală", a adăugat Dudaș.

Profit.ro a prezentat la mijlocul lunii ianuarie un proiect de ordonanță cu ample modificări de legislație. Profit.ro a prezentat, la momentul respectiv, documentul și o parte dintre modificările pregătite.

EXCLUSIV PSD vrea să modifice OUG 114, la presiunea autorităților locale. Firmele de deszăpezire, mai \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV PSD vrea să modifice OUG 114, la presiunea autorităților locale. Firmele de deszăpezire, mai "influente" decât băncile, firmele din energie și telecom

Astfel, firmele cu datorii la Fisc, inclusiv cele controlate de stat, vor putea primi înlesniri la plată pe o perioadă de maximum 7 ani, la cerere, acest mecanism urmând să fie o alternativă la eșalonarea la plată din prezent, relevă proiectul de ordonanță de guvern, obținut de Profit.ro. Mecanismul va fi disponibil o perioadă de șase luni. Înlesnirea la plată va fi acordată sub forma unei restructurări a obligațiilor bugetare.

De asemenea, proiectul din ianuarie includea și modificări vizând controalele. Inspectorul antifraudă desemnat cu efectuarea controlului va trebui să înmâneze contribuabilului/plătitorului un aviz de control care să cuprindă temeiul juridic și obiectul controlului antifraudă, potrivit unui proiect de ordonanță de guvern obținut de Profit.ro. Proiectul aduce un număr important de modificări în ce privește procedura fiscală, dar și alte prevederi, cum ar fi majorarea termenului de valabilitate al certificatelor de atestare fiscală eliberate de organele fiscale locale de la 30 de zile la 90 de zile.

Proiectul obținut de Profit.ro prevedea și că ANAF va iniția acțiuni de dizolvare a tuturor societăților care vor fi înscrise doi ani consecutiv pe o listă a Ministerului Finanțelor cu societăți al căror activ net s-a diminuat la mai puțin de jumătate din capitalul social subscris. În prezent, orice parte interesată, inclusiv autoritățile fiscale, poate solicita dizolvarea acestor societăți, dar în practică nu se întamplă.

O altă prevedere viza firmele care optează pentru plata de dividende trimestriale. Acestea ar urma să nu mai poată acorda acționarilor avansuri și împrumuturi până la reglarea situației sumelor distribuite trimestrial. De asemenea, înainte de a putea distribui dividende din profitul curent, vor trebui acoperite cu prioritate pierderile reportate din ultimii 5 ani și constituite rezervele prevăzute de cerințele legale sau statutare.

O altă prevedere a proiectului, de altfel conformată acum de reprezentantul Ministerului Finanțelor, este mutarea soluționării contestațiilor. Ministerul Finanțelor va prelua, începând cu 1 aprilie 2019, de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC) și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice activitatea de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile și personalul aferent acesteia, a scris în ianuarie Profit.ro.

O altă măsură din proiectul obținut în ianuarie de Profit.ro, vizează impozitarea terenurilor. Guvernul ar urma să revină, după 1 an și jumătate, la ideea de a acorda facilități fiscale pentru proprietarii care își cultivă terenurile agricole, dar și de a-i taxa suplimentar pe cei cu terenuri nelucrate. Astfel, va fi acceptată scutirea de la plata impozitului pentru terenurile arabile lucrate, dar concomitent va fi introdusă obligativitatea consiliilor locale de a majora impozitul pe teren cu până la 100 lei/hectar pentru terenurile arabile nelucrate 2 ani consecutiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul finantelor
anaf
firme
datorii
capital social
plata