Numărul angajaților ANAF a coborât sub 23.000. După ce au fost desființate 2.000 de posturi goale la început de an, acum sunt neocupate circa 2.650. În lipsa angajaților tineri, media de vârstă a personalului a devenit tot mai ridicată

Numărul angajaților ANAF a coborât sub 23.000. După ce au fost desființate 2.000 de posturi goale la început de an, acum sunt neocupate circa 2.650. În lipsa angajaților tineri, media de vârstă a personalului a devenit tot mai ridicată
scris vineri, 07:15

Numărul angajaților ANAF a ajuns la mijlocul acestui an ușor sub 23.000, după mulți ani de scădere, motivul fiind decizia politicienilor de a bloca în mare măsură angajările. În lipsa angajaților tineri, media de vârstă a personalului a devenit tot mai ridicată, astfel că pensionările și decesele au o pondere tot mai mare cu fiecare an. Pe finalul anului trecut, conducerea ANAF anunța intenția de a ține sub control angajările cât timp încă se află în derulare procesul de informatizare a instituției, dar și planuri pentru a angaja un număr semnificativ de tineri pe posturi vacante, intenția ce nu a mai fost pusă în practică. Reprezentanții salariaților cer deblocarea angajărilor, inclusiv a concursurilor pentru posturile de conducere, suspendate încă din toamna anului trecut.

Dragoș Dabija, Accenture: Companiile din toate industriile ar trebui să se pregătească pentru probleme de securitate cibernetică intensificate în contextul COVID-19 CITEȘTE ȘI Dragoș Dabija, Accenture: Companiile din toate industriile ar trebui să se pregătească pentru probleme de securitate cibernetică intensificate în contextul COVID-19

Potrivit informațiilor Profit.ro, ANAF avea la finele lunii iunie 22.925 angajați. Agenția nu face public numărul angajaților, astfel că nu putem spune când s-a mai situat sub pragul de 23.000.

În organigrama ANAF sunt bugetate la acest moment 25.582 de posturi, 2.657 fiind neocupate, după ce și la început de an au fost desființate 2.000 de posturi tot neocupate, de la 27.582, câte erau anterior.

FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit? CITEȘTE ȘI FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit?

Chiar dacă angajările sunt, de principiu blocate, ANAF a făcut în ultimii ani și unele angajări, mai puține, și a adus o serie de oameni și prin transfer de la alte instituții.

"Numărul de angajați a tot scăzut în ultimii ani și în timp ce în unele zone asta a asigurat o redimensionare optimă a personalului, avem încă direcții unde se inregistrează deficite mari de personal, cu presiune pe angajații existenți. ANAF trebuie să deblocheze angajările și să aducă tineri, mulți, să aducă un suflu nou în Fisc și să asigure suficienți angajați încât toate structurile să funcționeze adecvat. De asemenea, este necesară reluarea procedurilor pentru realizarea concursurilor în vederea ocupării funcțiilor de management ce ar asigura independență decizională și creșterea nivelului de profesionalism în institutie, în paralel cu asigurarea infrastructurii informatice necesare implementării măsurilor referitoare la digitalizare", a declarat, contactat de Profit.ro, Liviu Toader, președinte SindFISC.

FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt

În contextul schimbării guvernului în ultimele luni ale anului trecut, actualul ministru al Finanțelor, Florin Cîțu, a decis suspendarea a circa 100 de concursuri pentru posturi de conducere în ANAF. Nu este clar care este intenția în privința acestor funcții.

Recent, într-un interviu pentru Profit.ro, președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, a dat câteva detalii despre ce se va întâmpla la Fisc în perioada următoare. Astfel, ANAF a încheiat la începutul lunii iulie un plan de reorganizare internă, care a presupus desființarea unor structuri și înființarea unora noi, și a inițiat un plan pe 12 luni de reluare a activității “normale”, care va fi, însă, mult diferită de cea de dinainte de criza COVID-19.

În acest interval ar urma să fie finalizate mai multe proiecte de digitalizare, iar ANAF vrea să păstreze pe viitor cât mai multe dintre facilitățile online introduse în ultimele luni și să promoveze în rândul angajaților săi telemunca, munca de acasă.

Prioritare pentru angajați va rămâne telemunca și pregătirea de specialitate, online în primă etapă, cu specialiști de la ASE, CECCAR și Camera Consultanților Fiscali.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anaf
angajati
posturi neocupate
personal