Renault și-a devansat partenerul Nissan la capitolul valoare de piață

Renault și-a devansat partenerul Nissan la capitolul valoare de piață
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 apr 2024

Renault SA a devansat Nissan Motor Co. în funcție de capitalizarea de piață, pe măsură ce investitorii au recompensat constructorul auto francez pentru progresele sale, inclusiv pentru reducerea legăturilor cu partenerul japonez cu probleme, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Acțiunile Renault au înregistrat un avans de 37% în acest an, după ce directorul general Luca de Meo a readus grupul francez pe profit și a revizuit gama de modele. În prezent, Renault are o valoare de piață de 15 miliarde de euro (16 miliarde de dolari), cu aproximativ un miliard de dolari mai mult decât partenerul japonez Nissan, o situație inedită în istoria alianței dintre cei doi constructori, scrie Agerpres.

Soarele, marea și exporturile dau motive sudului Europei să se uite de sus la vecinii din nord CITEȘTE ȘI Soarele, marea și exporturile dau motive sudului Europei să se uite de sus la vecinii din nord

Renault "continuă să își îmbunătățească marjele și fluxul de numerar grație unei execuții impecabile", susține Pierre-Yves Quemener, analist la Stifel.

Sub conducerea lui Luca de Meo, Renault s-a retras din Rusia, și-a separat afacerile din domeniul motoarelor cu ardere internă de operațiunile din domeniul automobilelor electrice și a încheiat noi parteneriate, inclusiv cu Qualcomm, Volvo și Geely. De asemenea, noul director general de la Renault a introdus modele electrice precum R5 E-Tech, care costă 25.000 de euro, destinate să câștige noi clienți pe fondul unei competiții intense pentru modelele electrice în Europa. Titlurile Renault sunt cele mai performanțe acțiuni din domeniul auto din regiune în acest an.

În schimb, Nissan se confruntă cu probleme din cauza unei game de modele învechite, a absenței modelelor hibride în America de Nord și a intensificării competiției pe piața din China.

Anul trecut, Renault a început să își reducă legăturile cu partenerul japonez, după ce alianța lor veche de câteva decenii s-a deteriorat în ultimii ani. Compania franceză a vândut o tranșă inițială de acțiuni Nissan la finele anului trecut și un nou pachet de 2,5% la finele lunii martie, mai repede decât se așteptau analiștii. 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
nissan