Honda a decis să părăsească piața din Rusia, ca parte a programului global de restructurare a activităților sale. Anunțul a fost făcut chiar de subsidiara Honda de pe piața rusă.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Honda Motor RUS LLC, reprezentanța companiei japoneze în Rusia, a anunțat că din 2022 nu va mai vinde mașinile produse de marca japoneză rețelei de dealeri din această țară. Marca Honda va rămâne prezentă în Rusia doar cu motociclete și alte echipamente cu motor, dar va continua să ofere servicii de after-market pentru toți posesorii de automobile Honda. Decizia a fost luată în cadrul planului global de restructurare a activităților companiei.
Honda este compania japoneză cu cea mai mică prezență pe piața rusă, vânzările sale fiind mai mici cu circa 50% comparativ cu anul trecut, în luna noiembrie, cu doar 79 de unități vândute, mai puține chiar și decât în România. Scăderile Honda vin în condițiile în care piața locală a raportat a doua lună consecutivă de creștere. După cum reiese din cifrele publicate de organizația AEB din Rusia, anul acesta marca japoneză a vândut 1.383 de automobile, cu 15% mai puține decât anul trecut. Honda este de asemenea singura marcă japoenză care nu are uzină proprie în Rusia.
În 2020, cota de piață a mărcii Honda a scăzut la infima valoare de 0,1% din piață. Anul acesta, Rusia a înregistrat peste 1,3 milioane de automobile noi (autoturisme și LVC-uri).
Piața de automobile din Rusia este dominată de grupul Avtovaz – Renault – Nissan, care are o cotă de aproape 39%, fiind urmat de mărcile grupului Hyundai – Kia, cu aproximativ 25%, și de cele ale grupului VW, cu aproape 15% din piață. Restul mărcilor din piață se bat pe circa 23%, din care 6,6% reprezintă vânzările Toyota.