Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, joi, că solicită autorităților europene și române desecretizarea scrisorii trimise de Comisia Europeană (CE), legată de posibile nereguli în legislația care reglementează asigurarea auto obligatorie RCA.
Patronatul cere desecretizarea scrisorii primite de la CE în 19 iulie și menținerea legislației actuale RCA, având în vedere decizia Consiliului Concurenței din 4 decembrie, scrie News.ro.
Autoritatea a anunțat, în 4 decembrie, că a sancționat, cu o amendă de 53 milioane euro, nouă companii de asigurări și UNSAR pentru încălcarea reglementărilor naționale și europene din domeniul concurenței prin coordonarea comportamentelor pe piață în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA).
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

”UNTRR consideră inadmisibilă abordarea Comisiei Europene de a secretiza o scrisoare cu impact financiar uriaș pentru 7,6 milioane de cetățeni români și ai Uniunii Europene și solicită desecretizarea acesteia, în caz contrar Comisia Europeană s-ar putea face susceptibilă de susținerea unor înțelegeri neconcurențiale a companiilor de asigurări”, se arată în comunicat.
UNTRR a subliniat că a semnalat încă din 2015 că asigurătorii nu respectă legislația privind concurența și a solicitat la acel moment plafonarea tarifelor RCA și investigarea companiilor de asigurări, întrucât practicau în linie același tarif, de 5.000 de euro/an pentru un autocamion sau autocar la clasa de bază B0.
”UNTRR solicită autorităților române și Comisiei Europene sprijinirea formulei actuale de calcul a valorilor de referință RCA. Procentul actual al costurilor administrative de 25% din formulă sau alte componente pot fi analizate, pe baza de argumente puternice și transparente, dar anularea aplicării acestei formule din legea existentă facilitează posibile practici de cartel pe piața RCA românească, în ciuda declarațiilor ipocrite ale companiilor de asigurări în favoarea pieței libere”, se arată în comunicat.
Patronatul a aeamintit că, în 2016, CE a sancționat cartelul camioanelor, iar clienții din toată Europa au căutat soluții pentru recuperea prejudiciului provocat de acesta.
”În mod similar, înțelegerea neconcurențială de pe piața asigurărilor ar putea aduce un nou nivel al practicii în domeniul concurenței pentru instanțe, casele de avocatură și, posibil, pentru fondurile de investiții din România, care ar dori să se implice în recuperarea prejudiciului provocat clienților RCA”, se arată în comunicat.