EUR 4.8747 0.0003
USD 4.0535 0.0079
GBP 5.6329 -0.0140
CHF 4.4161 -0.0138
XAU 225.4539 -1.7171
AED 1.1035 0.0021
AUD 3.1571 0.0256
BGN 2.4924 0.0002
BRL 0.7184 -0.0042
CAD 3.2041 0.0125
CNY 0.6265 0.0006
CZK 0.1864 -0.0004
DKK 0.6555 0.0000
EGP 0.2579 0.0005
HRK 0.6432 0.0000
100 HUF 1.3414 -0.0028
INR 0.0553 0.0002
100 JPY 3.7924 0.0020
100 KRW 0.3606 -0.0003
MDL 0.2316 0.0007
MXN 0.1960 0.0016
NOK 0.4752 0.0072
NZD 2.9427 0.0152
PLN 1.0748 -0.0028
RSD 0.0415 0.0000
RUB 0.0545 -0.0001
SEK 0.4810 0.0029
THB 0.1339 -0.0001
TRY 0.5530 -0.0045
UAH 0.1450 0.0006
XDR 5.8191 0.0043
ZAR 0.2691 0.0005
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Anul 2020 a adus mai multe sancțiuni pentru șoferii fără RCA
    Anul 2020 a adus mai multe sancțiuni pentru șoferii fără RCA
    ULTIMA ORĂ Retailerul german Lidl se retrage de pe piața serviciilor turistice din România
    ULTIMA ORĂ Retailerul german Lidl se retrage de pe piața serviciilor turistice din România
    Telekom Romania în 2020: venituri în scădere, EBITDA în creștere
    Telekom Romania în 2020: venituri în scădere, EBITDA în creștere
    Life Is Hard va lansa obligațiuni de 1,5 milioane euro
    Life Is Hard va lansa obligațiuni de 1,5 milioane euro
    VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Directorul Poștei Române: Am suferit mult în pandemie, instanțele nu mai trimiteau chemări în judecată, ANAF nu mai lansa somații. Am strâns cureaua cât am putut. Știm că pensiile nu vor mai fi distribuite fizic
    VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Directorul Poștei Române: Am suferit mult în pandemie, instanțele nu mai trimiteau chemări în judecată, ANAF nu mai lansa somații. Am strâns cureaua cât am putut. Știm că pensiile nu vor mai fi distribuite fizic
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    New Kopel Car Import, parte a Sixt Group România, a câștigat licitația de livrare a 20 autobuze electrice în Constanța
    New Kopel Car Import, parte a Sixt Group România, a câștigat licitația de livrare a 20 autobuze electrice în Constanța
    Pentru cât timp oferă imunitate vaccinurile împotriva COVID-19? Vorbim de o estimare de cel puțin un an, dar nu există o perioadă dovedită științific
    Pentru cât timp oferă imunitate vaccinurile împotriva COVID-19? Vorbim de o estimare de cel puțin un an, dar nu există o perioadă dovedită științific
    Amazon se lansează în Polonia, pe fondul creșterii concurenței online
    Amazon se lansează în Polonia, pe fondul creșterii concurenței online
    Twitter le va bloca definitiv contul persoanelor care dezinformează în mod repetat în privința vaccinurilor
    Twitter le va bloca definitiv contul persoanelor care dezinformează în mod repetat în privința vaccinurilor
    VIDEO ANUNȚ Cum te vei programa la vaccin doar prin lista de așteptare
    VIDEO ANUNȚ Cum te vei programa la vaccin doar prin lista de așteptare
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Leul a scăzut
    Leul a scăzut
    Tranzacția prin care Vista Bank preia Crédit Agricole Bank România, pe masa Concurenței
    Tranzacția prin care Vista Bank preia Crédit Agricole Bank România, pe masa Concurenței
    SIF Moldova își schimbă denumirea în Evergent Investments. Emitentul a primit unda verde de la ASF
    SIF Moldova își schimbă denumirea în Evergent Investments. Emitentul a primit unda verde de la ASF
    Eurohold, proprietarul Euroins, intenționează să strângă până la 100 de milioane de euro prin emiterea de noi acțiuni pe bursă
    Eurohold, proprietarul Euroins, intenționează să strângă până la 100 de milioane de euro prin emiterea de noi acțiuni pe bursă
    Instagram lansează Live Rooms și mărește numărul persoanelor care pot participa la stream-urile live
    Instagram lansează Live Rooms și mărește numărul persoanelor care pot participa la stream-urile live
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Must read
  3. EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată

EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată

Must read

EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată
Liviu Iancu
Liviu Iancu
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 27 feb 2018

Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează și grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale din Tulcea și Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al Șantierului din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia. Recent, Guvernul de la București a anunțat că blochează tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpărau de la Daewoo pachetul majoritar al Șantierului Naval Mangalia, astfel încât statul să redevină unicul proprietar.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Oferta a fost depusă în ultimele ore, conform surselor din Guvern ale Profit.ro.

Șantierul Naval din Mangalia este deținut din 1997 de grupul sud-coreean Daewoo în proporție de 51%, restul de 49% revenind Guvernului României. La Șantierul din Mangalia, unul dintre cele mai mari din țară, au fost construite în timp 127 de nave petroliere și de containere și au fost reparate alte 300 de vase.

La finele anului trecut, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut Șantierul Naval din Mangalia companiei Damen Shipyards, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deține și șantierul naval din Galați, cu circa 26 milioane dolari, tranzacția fiind avizată rapid de Consiliul Concurenței.

Grupul sud-coreean începuse discuțiile pentru vânzarea șantierului din Mangalia în 2016, în cadrul eforturilor de restructurare a operațiunilor internaționale. 

EXCLUSIV Surpriză: Split TVA, sub semnul întrebării – Guvernul a fost nevoit să ceară derogare de la Bruxelles, Comisia Europeană se gândește dacă acceptă sau respinge noul sistem CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză: Split TVA, sub semnul întrebării – Guvernul a fost nevoit să ceară derogare de la Bruxelles, Comisia Europeană se gândește dacă acceptă sau respinge noul sistem

Surprinzător, însă, la începutul acestui an, Guvernul a anunțat, prin premierul de atunci, Mihai Tudose, că va interveni în această tranzacție, statul român urmând să facă uz de dreptul de preempțiune și să răscumpere cele 51% din acțiuni de la partea sud-coreană, deposedându-i astfel pe olandezi de participația pentru care au acceptat deja să achite circa 26 milioane dolari.

Statul român are drept de preempțiune la aceste acțiuni, fiind coproprietar.

Acum, conform surselor din Guvern ale Profit.ro, grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a propus Guvernului român o înțelegere pe termen lung, în care partea italiană, în calitate de partener principal al statului, să coordoneze operațiunile Șantierului din Mangalia, furnizând suport operațional și know-how, șantierul urmând astfel să fie inclus în rețeaua de șantiere operate de Fincantieri de-a lungul Dunării, inclusiv în piața de desfacere a italienilor.

Grupul italian este controlat de Guvernul de la Roma, cu 71,6% din acțiuni.

EXCLUSIV Dertour, unul dintre marii turoperatori germani, scoate România din cataloage, din cauza infrastructurii proaste și a hotelurilor puține și foarte scumpe CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dertour, unul dintre marii turoperatori germani, scoate România din cataloage, din cauza infrastructurii proaste și a hotelurilor puține și foarte scumpe

"Grupul Fincantieri este pregătit să-și extindă și mai mult activitățile din România printr-o cooperare mai strânsă și pe termen lung cu Șantierul Naval Mangalia, unde Fincantieri subcontractează deja o parte din volumul de muncă din producție. În 2017 am subcontractat către DMHI (Daewoo Mangalia Heavy Industries - n.r.) aproximativ 12.000 de tone de oțel pentru prefabricarea carcaselor, corespunzând 500.000 de ore de lucru (adica muncă pentru 300 de angajați/an). În 2018, 5.000 de tone au fost deja subcontractate Șantierului Naval Mangalia, iar alte 5.000 de tone ar putea fi acordate șantierului naval până la sfârșitul anului, cu un volum crescător așteptat în următorii ani.

În cazul în care Guvernul României ar fi interesat de o colaborare cu Fincantieri și de continuarea procesului de achiziționare a pachetului majoritar de acțiuni la DMHI de la Daewoo Shipbuilding &Marine Engineering, grupul Fincantieri este disponibil să devină partener industrial de referință al Mangaliei și să integreze Șantierul Mangalia în rețeaua de șantiere navale Fincantieri, asigurând acestuia asistență și know-how în domeniul operațiunilor comerciale, ingineriei și producției comerciale, alocând producții din contractele deja achiziționate și din contractele suplimentare de negociat atât din potențiala cerere locală pentru navele maritime, cât și din accesul Fincantieri la oportunități de afaceri globale și diversificate.

Acest lucru ar conduce la consolidarea capacității industriale a României, a ocupării forței de muncă și a know-how-ului în segmentele strategice și de valoare ridicată, precum cea a segmentului navelor de croazieră, petrol și gaze, nave destinate Apărarii Naționale, devenind cel mai mare șantier naval integrat al grupului Fincantieri din întreaga sa rețea globală de producție.

Grupul Fincantieri ar putea începe colaborarea cu DMHI printr-un acord de cooperare pe termen lung, care ar prevedea alocarea unor cote specifice de volum de muncă și a anumitor servicii și resurse furnizate de Fincantieri Șantierului Mangalia pentru gestionarea operațiunilor, având în vedere posibilitatea unui contract de închiriere de către Fincantieri a instalațiilor și personalului șantierului naval", scrie în ofertă.

Grupul italian precizează totodată că, după îndeplinirea de către Guvernul român a unor condiții care rămân să fie discutate, precum sprijin pentru facilități de credit la export și contracte pentru reparări și construcții de nave, poate intra etapizat în acționariatul Șantierului Naval din Mangalia și să ajungă la o deținere de 49% din acțiuni, dacă este selectat și pentru construcția de corvete multifuncționale destinate Forțelor Navale.

EXCLUSIV VIDEO Casa de Vinuri Huși, printre cei mai mari producători din Moldova, pe piață din 1954, riscă falimentul. Creditorii au refuzat o ofertă de 17 milioane euro a proprietarului unui castel din Franța, care a făcut chetă pentru a-l restaura CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO Casa de Vinuri Huși, printre cei mai mari producători din Moldova, pe piață din 1954, riscă falimentul. Creditorii au refuzat o ofertă de 17 milioane euro a proprietarului unui castel din Franța, care a făcut chetă pentru a-l restaura

"După satisfacerea anumitor condiții care urmează să fie discutate de părți, care ar putea include un sprijin clar din partea Guvernului României în ceea ce privește atât facilitățile de credit pentru export, cât și eventuala acordare a contractelor de construcții și reparații navale din Mangalia, Fincantieri ar putea intra progresiv în capitalul DMHI și este dispu, în cazul în care ar fi selecționat pentru programul pentru cele 4 corvete, să devină acționar al companiei cu 49% din acțiuni", este oferta italienilor.

La Șantierul Damen din Galați ar fi trebuit să fie construite corvete multifuncționale pentru Forțele Navale, în urma unei hotărâri de guvern din mandatul premierului Cioloș, care a fost însă abrogată în urmă cu un an, pentru a fi organizată o nouă negociere cu posibilii furnizori.

În acest sens, Fincantieri dorește să fie cooptat de autoritățile române în programul de dotare a Forțelor Navale. Pentru acest program italienii au avut deja o discuție, în toamna anului trecut, cu oficialii Ministerului român al Apărării.

Fincantieri este lider în domeniul naval militar, având printre clienții săi Marina Italiană și Marina SUA, dar și alte marine, cu peste 60 de nave construite și livrate în ultimii 15 ani. Unul dintre cele mai importante parteneriate este cu Lockheed Martin, pentru realizarea navelor de luptă de litoral, respectiv Littoral Combat Ships pentru Marina SUA, program pentru care Lockheed Martin este un deținător semnificativ al capitalului Șantierului Naval Marinette Wisconsin, controlat de Fincantieri.

Fondat în 1959 și având sediul la Trieste, grupul Fincantieri, listat la bursa din Milano, a avut în 2016 afaceri de 4,4 miliarde euro și un profit de circa 300 milioane euro, cu aproximativ 20.000 de angajați pe 20 de șantiere din Europa, Asia și America.

EXCLUSIV Reforma fiscală a lui Trump aduce bani și unor angajați din România. Americanii de la Plexus vor plăti la Oradea bonusuri substanțiale CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Reforma fiscală a lui Trump aduce bani și unor angajați din România. Americanii de la Plexus vor plăti la Oradea bonusuri substanțiale

În România, prin grupul Vard, italienii controlează șantierere navale din Tulcea și Brăila, cu un total de pese 5.000 de angajați, care produc 60.000 tone de oțel pe an, fapt care le poziționează pe primul loc între șantierele navale ce aparțin grupului Fincantieri.

Structurile navelor construite în România sunt transportate în Norvegia, unde sunt completate, echipate și livrate clienților din Marea Nordului.

 În timp, Vard a adus în România mai multe contracte, ultimul dintre acestea fiind semnat la finalul anului trecut pentru construția la Tulcea a unei instalații a primului spărgător de gheață de croazieră cu propulsie hibridă din lume, înțelegere de 322,6 milioane dolari cu compania franceză Ponant.

În ultimii doi ani, Vard a semnat și un contract pentru proiectarea și construcția a patru nave de croazieră de expediție de lux cu compania de croazieră franceză Ponant și un contract pentru două croaziere de expediție navală cu compania germană de croazieră Hapag-Lloyd Cruises, ale căror carcase vor fi construite în România.

În toamna anului trecut, Fincantieri a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni la șantierul STX Franța, naționalizat temporar în urmă cu două luni, unul dintre cele mai mari șantiere navale din lume, în schimbul a 79,5 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
fincantieri
mangalia
damen
naval

Poţi citi în continuare

  • EXCLUSIV Înalta Curte de Casație și Justiție ar putea fi sesizată cu un recurs în interesul legii care să tranșeze problema creditelor în franci elvețieni
    EXCLUSIV Înalta Curte de Casație și Justiție ar putea fi sesizată cu un recurs în interesul legii care să tranșeze problema creditelor în franci elvețieni 18 ian 2018
  • EXCLUSIV Fiscul cere 100 milioane lei de la peste 300.000 de români, printre care avocați și contabili. Un nou val de decizii de impunere, așteptat și în acest an
    EXCLUSIV Fiscul cere 100 milioane lei de la peste 300.000 de români, printre care avocați și contabili. Un nou val de decizii de impunere, așteptat și în acest an 8 ian 2018
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Amenințare cu bombă la Școala Americană. Serviciul Român de Informații, la fața locului astăzi, 17:00
  • Playlist-ul premianților din ultimii ani – Chambers & Partners astăzi, 16:48
  • New Kopel Car Import, parte a Sixt Group România, a câștigat licitația de livrare a 20 autobuze electrice în Constanța astăzi, 16:42
  • Pentru cât timp oferă imunitate vaccinurile împotriva COVID-19? Vorbim de o estimare de cel puțin un an, dar nu există o perioadă dovedită științific astăzi, 16:29
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8747 +0.0003+0.01 %
1 USD4.0535 +0.0079+0.20 %
1 GBP5.6329 -0.0140-0.25 %
1 CHF4.4161 -0.0138-0.31 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Depozit la termen

Acest calculator estimeaza dobanda ce va fi incasata prin constituirea unui depozit la termen. Valoarea dobanzii este estimata in ipoteza ca rata dobanzii ramane fixa pe toata perioada de constituire a depozitului.

%
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Must read

Pentru cât timp oferă imunitate vaccinurile împotriva COVID-19? Vorbim de o estimare de cel puțin un an, dar nu există o perioadă dovedită științific
Pentru cât timp oferă imunitate vaccinurile împotriva COVID-19? Vorbim de o estimare de cel puțin un an, dar nu există o perioadă dovedită științific
  • VIDEO ANUNȚ Cum te vei programa la vaccin doar prin lista de așteptare
    VIDEO ANUNȚ Cum te vei programa la vaccin doar prin lista de așteptare
  • Retailerul online Rohlik, cel mai mare supermarket online din Cehia, pregătește extinderea în România. BERD intră în acționariat
    Retailerul online Rohlik, cel mai mare supermarket online din Cehia, pregătește extinderea în România. BERD intră în acționariat
mai multe
  • Hidroelectrica, Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Enel Energie și Enel Energie Muntenia, amendate cu 2 milioane lei de ANRE
    Hidroelectrica, Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Enel Energie și Enel Energie Muntenia, amendate cu 2 milioane lei de ANRE
  • Tranzacția prin care Vista Bank preia Crédit Agricole Bank România, pe masa Concurenței
    Tranzacția prin care Vista Bank preia Crédit Agricole Bank România, pe masa Concurenței
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro