EXCLUSIV Închiderea Amoma are efecte și în România, 300 angajați pot fi concediați. Manager:"Sunt în șoc, nici mie nu mi se răspunde, nu știu ce să le zic." De peste graniță vin date cu închideri Planigo-Olotels-Amoma

EXCLUSIV Închiderea Amoma are efecte și în România, 300 angajați pot fi concediați. Manager:"Sunt în șoc, nici mie nu mi se răspunde, nu știu ce să le zic." De peste graniță vin date cu închideri Planigo-Olotels-Amoma
Liviu Iancu
Liviu Iancu
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 18 sep 2019

Închiderea platformei de rezervări turistice online Amoma, a treia mare platformă de nișă online la nivel mondial, care concurează cu Booking și Expedia, are efecte și în România, unde compania controlează un business de peste 11 milioane euro. Managerul general al filialei locale susține într-o discuție cu Profit.ro că a primit doar un e-mail din Elveția, sediul central al Amoma, dar că nu i se mai răspunde la apel și se declară "în stare de șoc", neștiind ce să le transmită celor aproape 300 de angajați din România, care pot fi concediați. În urmă cu trei ani, o publicație franceză scria despre potențiale legături între Amoma și alte companii care și-au oprit, de asemenea, brusc activitatea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Profit.ro a anunțat luni că Amoma, cu servicii de închirieri camere de hotel furnizate și din România, își oprește activitatea, reclamând condițiile de concurență de pe piață, rezervările efectuate până în prezent urmând, foarte probabil, să fie anulate. Amoma.com, a treia mare platformă de rezervări online la nivel mondial, cu sediul la Geneva și care concurează cu alte platforme precum Booking și Expedia, este disponibilă în 21 de limbi și include peste 230.000 de proprietăți în circa 200 de țări.

În România, anul trecut, Amoma a ajuns la 295 de angajați și afaceri de 52,2 milioane lei, cu un profit de 2,8 milioane lei, prestând servicii de call-center pentru platforma Amoma.com.

Conducerea Amoma România spune că nu știe ce se va întâmpla cu angajații, deoarece nu a primit nicio informare în acest sens din partea acționarilor. 

"Nu vă pot da informații pentru că eu nu am aceste informații. Noi, deocamdată, suntem la muncă, pe noi nu ne-au anunțat absolut nimic. Ați făcut un articol pe site. Am primit un email din Elveția, care spune exact conținutul articolului din Profit.ro. Sunt în stare de șoc, credeți-mă. Mie nu mi se mai răspunde și nu am primit nicio comunicare oficială", spune pentru Profit.ro Mihaela Moldovan, General Manager al Amoma România și Deputy Manager al Amoma.com.

Ea susține că nu știe ce urmează să facă acționarii și că nu știe dacă au planuri sau nu pentru compania din România, considerând că anunțul companiei de sistare a activității nu ar însemna neapărat falimentul.

EXCLUSIV Fostul diplomat Ion Maticiuc și tatăl antrenorului Serenei Williams pregătesc un ansamblu rezidențial pe malul lacului Pantelimon CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fostul diplomat Ion Maticiuc și tatăl antrenorului Serenei Williams pregătesc un ansamblu rezidențial pe malul lacului Pantelimon

"Rezervările din România nu sunt încasate aici, le încasează compania-mamă, Amoma Geneva. Noi suntem un prestator de servicii de call-center, care aveam un contract cu compania din Elveția, unicul nostru acționar. Firma din România este pe profit, nu avem absolut absolut nicio restanță la nimic", spune Moldovan. 

Ea mai afirmă că mai puțin de 1% dintre hotelurile vândute pe site erau din România, iar clienți români, de asemenea, ar fi tot sub 1%. "Impactul pe piața românească va fi insignifiant din punct de vedere al clientului și al hotelurilor înscrise, ci va avea efect doar asupra locurilor de muncă ale angajaților", crede directorul reprezentanței Amoma în România. 

Aceasta conduce filiala locală a Amoma din octombrie 2006, după ce anterior a fost Supervisor la QCNS (aprilie 2004-octombrie 2006) și Agent Vânzări la distribuitorul de produse farmaceutice Relad (martie 2001-august 2003).

EXCLUSIV Închiderea Amoma are efecte și în România, 300 angajați pot fi concediați. Manager:

QCNS International este fosta platformă Planigo, care includea site-urile Planigo din mai multe țări și portalul FranceHotelReservation, dar care a intrat în lichidare în 25 noiembrie 2004, este relatat într-un articol din 2016 al tendancehotellerie. Și compania Aeromar, unde una dintre denumirile comerciale folosite a fost tot Planigo, a fost lichidată, în 2011.

Mai jos organigrama juridică pe relația Elveția-Franța-România

EXCLUSIV Închiderea Amoma are efecte și în România, 300 angajați pot fi concediați. Manager:

Olotels

Povestea platformei Olotels a început pe 6 iulie 2005, când a fost înființată, în Regatul Unit, de către antreprenorul Nicolas Arthur. Site-ul Olotels oferea „Serviciile unei agenții de turism” fără a veni cu nicio garanție: nicio licență, nicio garanție pentru clienți, în timp ce fondurile erau încasate în Hong Kong, iar datele erau prelucrate în România, susține sursa citată.

EXCLUSIV Speedwell, susținut de multimilionari din Belgia, lansează un fond de 100 milioane de euro dedicat investițiilor în locuințe românești CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Speedwell, susținut de multimilionari din Belgia, lansează un fond de 100 milioane de euro dedicat investițiilor în locuințe românești

Olotels Ltd a plătit sume mari de bani (100.000 euro în 2006, 481.000 euro în 2007, 186.000 euro în 2008 etc.) către Adnaya SARL (denumirea comercială GPS TRAVEL PAYMENT SOLUTION  ), care, potrivit documentelor citate de publicație, avea aceeași conducere, Nicolas Arthur (manager până la 21 octombrie 2013) și Yann Arthur.

Compania Olotels Ltd a intrat în reorganizare în februarie 2012 și a fost lichidată în septembrie 2013.

Proprietatea domeniului olotels.com a fost transferată la 20 decembrie 2011 de la Olotels Ltd către Global Travel Market Ltd, cu sediul la Hong Kong.

Din decembrie 2014, Olotels.com a încetat listarea ofertelor.

Amoma

Creată inițial ca societate pe acțiuni cu numele TripOnline SA, compania a primit un nou nume și un nou statut în 2014: AMOMA Sàrl. Capitalul său de 140.000 franci elvețieni este indicat la momentul articolului ca fiind astfel distribuit:

Arthur Nicolas, fost manager Olotels Ltd
Arthur Yann, fost manager Olotels Ltd
Dalaise Thierry, fost director al call center-ului Olotels
Lelievre Pierre-Yves, fost manager al EURL AMOMA PAYMENT SERVICES al cărui manager era Laetita Tabournel, director general al SARL ADNAYA (a se vedea paragraful Olotels)
Moldovan Mihaela, director general adjunct Amoma din 2006 și superviser la QCNS
David Ribeiro, COO Amoma, fost director general Olotels și „om cheie” al QC-NS / Planigo
Roux Jakobus,  Enterprise Architect la Amoma
Daniel Straw, Enterprise Architect la  Amoma
Winckler Olivier, CFO Amoma

În ceea ce privește administratorii/managerii, din nou: Arthur Nicolas și Arthur Yann

EXCLUSIV Închiderea Amoma are efecte și în România, 300 angajați pot fi concediați. Manager:

O copie a paginii AmomaHolidays din 2013 indică aceeași adresă franceză ca în cazul Olotels: 1 Allee Archimede, Valbonne, 06560, Franța și aceeași adresă din Hong Kong ca Olotels Limited.

În ceea ce privește adresa din București, aceasta seamănă perfect cu QC-NS, arăta atunci publicația: QCNS Romania SA: Ion Florescu, nr 8, Sector 3, 70000 București. Amoma: Strada Ctin F Robescu Nr 11, Sect 3, București (între cele două străzi, Google indică o distanță de parcurs pe jos în 4 minute - n.r.).

În urmă cu doi ani, filiala din România a Amoma a anunțat că își mută birourile în Globalworth Plaza.

Angajați

"Când ne uităm la lista angajaților Olotels de pe Linkedin, ne dăm seama că lista angajaților «comuni» ai Olotels și Amoma este lungă, puțin prea lungă pentru o simplă coincidență. Dacă ne uităm cu atenție am putea, fără îndoială, să descoperim multe alte «coincidențe»", mai afirmă publicația.

Produse și prețuri

"Când ne uităm astăzi la Amoma și la ceea ce a fost Olotels în urmă cu câțiva ani, observăm același lucru: afișarea repetată a unor tarife mai mici decât alte agenții online (OTA), sub prețul de pe site-urilor hotelurilor. Este vorba de ce a început și Planigo să facă înainte de a se scufunda. Cum este posibil acest lucru? Este simplu, Planigo, apoi Olotels, apoi Amoma cumpără de la angrosiști din domeniul hotelier la prețuri imbatabile. Detalii despre mecanismul prin care agențiile online (OTA) cumpără de la angrosisți (care beneficiază de reduceri masive) și nu direct de la hotelieri sunt în articolele: Les petits malins de la distribution électronique hôtelière sau Suicide (tarifaire) en bande organisée.  Nu poți accesa un comparator de preț fără să vezi Amoma pe locul unde Olotels era prezent înainte", arată publicația.

Aceasta concluzonează într-o notă ironică, afirmând că este păcat că "Don Corleone Google nu s-a deranjat să se intereseze despre trecut sau să observe legăturile din companiile intrate în faliment Planigo și Olotels și Amoma. Întrebările care ne vin pe buze sunt totuși mult mai simple: de ce Amoma ar reuși acolo unde Olotels și Planigo au dat faliment? Care va fi factura pentru hotelieri de această dată? De ce justiția nu s-a deranjat niciodată să studieze aceste «coincidențe»?", era concluzia articolului din urmă cu 3 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
amoma
turism
turisti
booking